Het grote medische vragen-topic #3

Hi! Ik ben langs geweest bij een huisarts in opleiding, zij zag niks geks en heeft een foto genomen. Ze zou het nog met supervisor bespreken en indien die iets geks zag me bellen, maar niks gehoord. Dus denk niks aan de hand!

Ik heb het ook gehad en nergens last van. Zowel tijdens als na niet. Ken ook een aantal mensen in mijn omgeving die het hebben gehad en van niemand dit gehoord.
Waarmee ik niet wil zeggen dag het niet waar is. En dat er minder onderzoek bij vrouwen is is zeker schandalig. Maar ik probeer me ook altijd voor te houden dat je op internet vooral verhalen leest waarbij het ‘fout’ is gegaan en minder vaak de ‘goede’. Het is zeker goed om er meer over te vragen, maar laat je ook niet te bang maken.

1 like

Niet inhoudelijk maar nog een toevoeging; naast een roesje kun je misschien ook een noisecanceling koptelefoon opzetten tijdens de ingreep, in overleg met de behandelaar. Omdat geluiden en geuren etc ook traumatisch kunnen werken kun je daar misschien iets mee doen (mondkapje helpt mij bijvoorbeeld ook bij geuren)

2 likes

Oh, nou gelukkig maar. Toch goed dat je er naar hebt laten kijken, ben je in ieder geval gerustgesteld

Ik heb zo’n gekke insectenbeet

Het is twee weken geleden gebeurd volgens mij, eerst deed het alleen maar pijn twee dagen, toen kreeg ik bultjes die flink jeukten, dat duurde 4 dagen, toen kwam er een grote rode rand om heen voor een paar dagen en nu is het dit. Het doet zeer en de beetjes lijken wel een soort zwarte blaartjes.
Ik zie dat het een beetje op schurft lijkt maar de kans dat ik schurft heb lijkt me heeeeel klein

Dankjewel voor je reactie, geruststellend dat jij nergens last van had, en die mensen in je omgeving ook niet. Je hebt gelijk dat op internet vooral negatieve verhalen belanden, terwijl die situaties misschien heel zeldzaam zijn, en dat je daardoor snel een vertekend beeld kunt krijgen. (Dat gold natuurlijk ook voor ernstige bijwerkingen bij Covid-vaccins, als je daarover ging lezen kon je ook doodsbang worden terwijl de risico’s eigenlijk heel laag waren.)

2 likes

Dank voor de suggestie! Daar heb ik niet aan gedacht. Ben je tijdens een roesje niet min of meer buiten bewustzijn? Anders is het misschien een goed idee. Oordopjes kunnen natuurlijk ook.

1 like

Oké hypochonder hier, maar ik heb per ongeluk een aantal mieren (denk ik???) gedronken. Kan ik daar nu ziek van worden? De gedachte alleen al doet mijn ingewanden jeuken…

Ik denk dat die allang dood zijn

Ga even een rondje fietsen, dan eet je ook zo een stuk of 10 vliegen op. En wat denk je van kleine kinderen die buiten zand eten etc :nauseated_face: Komt wel goed hoor

1 like

Als ik je op ‘afbeelding zoeken met Google’ klik dan zie ik foto’s met herpes of gordelroos, dat lijkt er wel wat op.

1 like

Omg ik heb het één nachtje gedaan en er zitten al wat zwarte puntjes op!! Hoop zo dat dit werkt

2 likes

Ja het werkt echt! Nu volhouden, de wrat zal steeds zwarter worden.

2 likes

Ik heb dit vorige zomer gehad of iets wat er extreem op leek. Al was het bij mij door een plant die prikte en icm met zonlicht. Het heeft echt lang geduurd voor de blaartjes weggingen en bij mij hrb ik nog steeds donkere littekens
Dus ik hoop oprecht dat het niet hetzelfde eindigd

Ik ben vrij hopeloos momenteel. Ik heb al een week last van mijn sinussen, de HA had aan recept met dexmethason, chloorfenaminemaleaat en pseudoefedrineHCl voorgeschreven wat het zou moeten beteren. De holtes in mijn hoofd voelden wel enkele dagen beter maar ik bleef veel last hebben van een kuch door de nasale drip. Sinds vandaag is het weel veel erger en ik word er echt moedeloos van. Ik heb al een mometoson neusspray toegevoegd die ook niet echt helpt. Iemand nog aanraders om het draaglijker te maken? Ik heb maandag een nieuwe afspraak bij de HA maar ik kan niet slapen, concentreren, niets.

Oh ja ik vergeet altijd dat die dingen bestaan, eens vragen aan mijn zus waar haar oude ligt haha

1 like

En dit? Zou dit ook gordelroos kunnen zijn?

7 likes

Het ziet er nu zo uit na een week

Sorry voor de onsmakelijke foto’s, dokter vond het niet ernstig genoeg

1 like

Wat bedoel je hiermee? Wilde je een amputatie?

4 likes

Nee, ze vond het niet ernstig genoeg voor verder onderzoek

2 likes