Haha verbaast me niks dat ik t niet ken als dit de indicatie en patientenpopulatie is, al jaren niet meer echt mijn expertise
Ook jij dankjewel voor je reactie. De eerste keer is er een CAP behandeld met Ceftriaxon (en daarna Cipro per os voor een bacterie in de sputum). Binnen 48 waren we weer terug in het ziekenhuis met een HAP (en exacerbatie) en toen is er nogmaals behandeld met Ceftriaxon iv en doorgegaan met de Cipro voor die bacterie. Nu zat die bacterie er niet meer in volgens de MMB, maar volgens de longarts kon het nog altijd door die bacterie komen, dus vandaar dat ze nu overgestapt zijn op Piptazo. Maar goed, het is een lastige casus (zeker als je het dossier niet kent) dus als het slechter (blijft) gaan vraag ik wel aan de HA of het mogelijk is om te sparren.
Oh dat klinkt heftig, zo snel weer in het ziekenhuis terugkomen. Hopelijk knapt hij/zij snel weer op
Ik had laatst ook midden in mijn cyclus bloedverlies, was wss ovulatie. Duurde bij mij ook wel meer dan 5 dagen. Vooral 1,5 dag wat meer bloed. Met ovulatie bloeding zou je ongeveer 14 dagen later ongesteld moeten worden, dus dat lijkt wel te kloppen qua dagen wat je zegt
Dankjewel! 3 maal is scheepsrecht zullen we maar hopenā¦
Ik heb geen medische kennis maar kan je wel mijn eigen ervaring vertellen. Ik heb veel stress van mijn werk (met als gevolg dat ik nu thuis zit met een burn-out) en heb ook veel last van hartkloppingen gehad. Eerder had ik hier nooit last van en nu het verder weer iets beter gaat zijn mijn hartkloppingen ook zo goed als weg.
Ik zou wel even bellen, soms kan antibiotica nodig zijn/helpen. Maar het is vooral uitzieken helaas
Paar keer per dag stomen? Of zoān rhinohorn om je neus te spoelen met zout spoeling?
Jaa, dit is zoān aanrader!
Nog ter aanvulling kan een (langdurige) infectie ook een bloedarmoede geven. En als huisarts zou ik graag met je willen meedenken met alles waar je medisch in zit dus ik zou zeker contact opnemen met hem/haar.
Ik spoel altijd met een bidon, die heb je misschien wel gewoon liggen, dan hoef je niet een heel apart iets aan te schaffen!
Dit helpt wel goed vind ik: https://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/sinutab-15-tabletten/
Pseudo-efedrine is in Nederland sinds 2004 verboden, het is een voorloper van amfetamine (heeft niet die werking in dit soort tabletjes, maar kan geloof ik wel in hoge dosering of met extra stappen als zodanig gebruikt worden).
Pff heb sinds dinsdag al onrust in mijn lichaam⦠ook best wat afwezig. Denk dan altijd gelijk⦠oh nee mijn hart. Pfff het zal de angststoornis wel zijn⦠maar soms ben ik dan weer te bang dat ik teveel op de angststoornis schuif.
Oeps da wist ik niet.
Mijn man heeft dit ook heel erg gehad en die heeft uiteindelijk ook allerlei onderzoeken ondergaan in het ziekenhuis omdat het aanbleef houden, maar er was echt niks mis met zān hart. Dus het kan zeker dat dit vanuit stress o.i.d. komen.
Ik zou je adviseren om niet te sparen met je huisarts maar juist met de longarts opnieuw in overleg gaan als het zo onduidelijk blijft. Huisarts is op dit gebied geen expert. De longarts wel. Als je nog vragen hebt stuur me maar een pm. Ben in opleiding tot longarts
Mān zoontje heeft 1 waterpok op zān ooglid. Ik maak me niet direct zorgen maar vind āt zo rood en gezwollenā¦
Ik hoopte eigenlijk dat iemand mijn klachten herkend en weet wat ik eraan kan doen. Ik heb al enkele maanden een raar gevoel in mijn hoofd. Dit is vooral als ik aan het lopen ben. Dan is het net alsof ik dronken ben en af en toe voel ik een soort van schokken in mijn hoofd. Ook alsof mijn hoofd een beetje door elkaar geschud wordt. Noem het zelf altijd duizeligheid maar is niet hetzelfde eigenlijk. Het belemmert me echt in mijn dagelijkse leven en zie elke ochtend er gewoon tegenop om op te staan.
Ben er al een aantal keer voor naar de dokter geweest maar die doet elke keer bloedonderzoek en dan komt er elke keer weer een tekort van iets uit (al 4x ijzertekort, b12 tekort, vitamine d tekort) en krijg ik daarvoor pillen/injecties en vervolgens blijf ik me gewoon hetzelfde voelen. Klachten zijn wel begonnen tijdens mijn zwangerschap maar ben inmiddels 7 weken bevallen en het gaat wel iets beter maar nog lang niet weg. Voel me inmiddels ook niet echt meer serieus genomen door de huisarts.
Iemand die deze klachten herkent?
Is er al eens gekeken of het BPPD kan zijn? Ik herken je klachten deels en had BPPD. Na het meermaals doen van de Epley-beweging was ik er van af.