Niet zuinig zijn met paracetamol waarom pijn lijden als het niet hoeft en gewoon veilig is?
Daarnaast je holtes spoelen met een NasoFree/netipot oid. Helpt bij mij heel erg met die druk.
Niet zuinig zijn met paracetamol waarom pijn lijden als het niet hoeft en gewoon veilig is?
Daarnaast je holtes spoelen met een NasoFree/netipot oid. Helpt bij mij heel erg met die druk.
Heeft iemand hier ervaring met/of verstand van heup impingements/labrumscheuren? Ik ben hier ruim een jaar geleden aan geopereerd en het leek eerst wel verholpen te zijn (alhoewel ik sporten nog steeds niet volledig heb kunnen opbouwen en ik al die tijd bij fysio ben blijven lopen in verband met klachten). Maar sinds een paar weken heb ik eigenlijk weer dezelfde klachten als voor de operatie (klikkende heup, veel pijn in rug, been en heup, minder bewegingsruimte/mobiliteit). Ik hield mezelf voor dat het tijdelijk was en toeval etc., maar ik heb de afgelopen week weer zo veel last dat ik eigenlijk het idee heb dat het gewoon weer terug is gekomen. Of dat de operatie dus toch niet goed geslaagd is. Ik baal echt zo erg en ben echt heel erg mezelf aan het gek maken dat ik nooit meer kan sporten omdat mijn heup blijkbaar gewoon fucked up is. Dus daarom vraag ik me af of iemand hier bijvoorbeeld weet of het mogelijk is om twee keer hieraan geopereerd te worden? Ik weet dat het op de zaken vooruit lopen is, maar ik moet waarschijnlijk nog weken wachten voordat ik bij het ziekenhuis terecht kan en ik vermoed echt dat het gewoon weer een impingement is (en dat ik alle andere mogelijke behandelingen dus fysio al heb uitgespeeld en dat niet werkt).
Ik heb sinds zaterdag last van spotting maar het is echt donkerbruin en stroperig en lijkt eerder meer dan minder te worden. Er leek nu wel ook wat rood bloed bij te zitten dus misschien toch gewoon ongesteld maar heel vroeg 21 vs 35 dagen.
Wanneer is het tijd om huisarts te raadplegen?
Heb gebeld vanochtend! Moest wel beetje lachen om de assistente die echt zei nou ik heb geen flauw idee en vervolgens aan mij vroeg wat kan het zijn dan?
Maar ik word teruggebeld na overleg met de huisarts en of ik eventueel moet langskomen.
In theorie zou het innestelingsbloeding kunnen zijn maar hoop het niet en zou qua cyclus ook wel gekke timing zijn, nouja ik wacht wel even af
Bruin bloed is wel oud, dus als t op dag 21 naar buiten komt kan t best 4 dagen eerder ontstaan zijn. Soms is t ook bloed wat je vorige menstruatie niet naar buiten is gekomen en is t toch t begin van je menstruatie?
Ja klopt qua oud bloed maar vier dagen oud bloed vind ik best lang. En dus echt wel vroeg voor normale menstruatie maar zou natuurlijk kunnen
Ik denk eigenlijk dat een huisarts hier niet veel mee kan als het eenmalig is en er verder geen alarmsymptomen zijn.
Help. Ik heb seks gehad met iemand nieuw, ook oraal zonder bescherming. Ik dacht dat ik een puistje op m’n liprand had, maar dat blijkt nu een koortsblaas te zijn…
Heb m’n partner al op de hoogte gesteld, maar is er nu nog iets wat diegene kan doen om een uitbraak te vermijden / dat risico te verminderen? Of is het een done deal en afwachten?
Vind het zo enorm kut dat ik mogelijk iemand anders genitale herpes heb gegeven, van wat ik lees kan zo’n eerste uitbraak echt vreselijk pijnlijk zijn
Oh en bijkomend: kan m’n partner mij ook besmet hebben door me eerst te zoenen en vervolgens te beffen? Zonder dat ie zelf al een koortsblaas had dus?
Hij kan jou toch ook herpes gegeven hebben? Als t voor jou ook een eerste uitbraak is, kun je t beste wel even naar de huisarts gaan. Kan idd heel pijnlijk zijn en dan kun je wel baat hebben bij medicatie
Edit: oh het is een koortslip? Of een blaasje op je schaamliprand haha sorry verkeerd geinterpreteerd
Nee ik was niet helemaal duidelijk, dat was de eerste en voorlopig enige keer dat we seks hebben gehad / gezoend hebben
Oh ja klopt, koortslip, op m’n mond dus!
Edit:
Mijn verhaal is volgens mij helemaal onduidelijk:
Ik had dus seks met iemand voor de eerste keer toen ik een koorslip had, maar dacht op dat moment dat het een puistje was. We hebben orale seks gehad zonder bescherming, in beide richtingen.
Herken je klachten (zit een beetje in hetzelfde schuitje + ben nu zwanger) en naar mijn idee is dat wel zo, vooral als je afweer wat zwakker of gevoeliger is (door bijv een virusje of langdurige stress of angstklachten). Bij mij uit zich dat meestal in spierpijn, vermoeidheid en keelpijn. Zie echt een soort patroon.
Moet in zo’n geval daarna een dag of twee/drie rustig aan doen (niet alleen mentaal) maar fysiek, omdat ik anders goed ziek word. Dus echt op tijd slapen, niet te veel prikkels, goede voeding en verder zo min mogelijk stress zodat je fysiek kan herstellen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat omdat het fysiek minder lekker gaat, dat ook invloed heeft op angstklachten. Maar dat die twee een wisselwerking hebben op elkaar, is bijna zeker (voor mij iig).
Beterschap en knuf voor de herkenbaarheid. Rustig aan
Voor je immuunsysteem is het eigenlijk vooral goed weinig stress te hebben dus in die zin werk je er al aan door de therapie. Daarnaast hoef je geen vitamine C of andere supplementen te slikken hoor. Die doen weinig.
In jouw geval zou ik persoonlijk dit zo voorleggen aan de huisarts. Dan kan die het relevante lichamelijk onderzoek of bloedonderzoek inzetten en heb je voor jezelf meer duidelijkheid.
Is er hier toevallig een dokter die kan bevestigen dat je CRP waarde hoger is door een maligniteit en dat je HB waarde lager kan zijn door antibiotica (specifiek piptazo) gebruik? Ik heb dit ook al gevraagd aan de behandeld arts maar ik ben hef vertrouwen kwijt in de afdeling
CRP kan inderdaad verhoogd zijn bij een maligniteit, maar het is absoluut niet de meest voorkomende oorzaak van verhoogd CRP. We gebruiken CRP ook niet als diagnosticum voor maligniteiten want is heel weinig specifiek.
Het antibioticum dat je noemt ken ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Weet iemand of hartkloppingen een voorbode van een hartaanval of hartfalen of iets kan zijn?
Had dinsdag een korte hyperventilatie/paniekaanval waarin t vrij hard bonsde. En vandaag niet last van ademhaling maar echt 2x dat t voelde alsof mn hart heel veel moeite moest doen en ook even hoge hartslag maar ging vrij snel erna weer normaal.
Dat van dinsdag kon ik verklaren want was eerder gebeurd maar vanmiddag was t vrij uit t niets. Had wel stressvolle ochtend op t werk dus denk dat t daar aan lag. Maar ben regelmatig bang dat mn hart gewoon op een dag er mee stopt (zeg maar in de nabije toekomst niet als ik 80 ben).
Mn gevoel zegt dat ik me aanstel en dat t door de stress kwam maar zo erg was dat ook niet maar na dinsdag ook een stukje psychisch ofzo. Maar kunnen je hersens zo veel invloed hebben?
Dankjewel voor je snelle reactie! Piperacilline/Tazobactam is de volledige naam, misschien zegt je dat iets?
Ik ken het niet maar zie ook dat het een reserve antibioticum is dus dat verklaart het wel. Zie op het farmacotherapeutisch kompas wel als bijwerking anemie (laag hb) staan, in 1-10% van de gevallen van bijwerkingen. Dus kan zeker.
Lijkt me trouwens tav crp veel aannemelijker dat het verhoogd is door de infectie die bestaat waarvoor de AB bedoeld is, maar dat terzijde.
Pip/tazo was (toen ik nog in de kliniek zat ) bij ons de standaard voor een longontsteking opgelopen in verpleeg of ziekenhuis. En kan wel volgens de lijst bijwerkingen, maar tegen de tijd dat je toe bent aan pip/tazo spelen er waarschijnlijk wel meerdere dingen mee die een anemie kunnen veroorzaken. Maligniteit ook.
Dankjewel! Nou, dat het CRP verhoogd is door de (nog niet voldoende bestreden) infectie leek mij ook logischer, aangezien die op 2 dagen tijd weer doorgestegen is van 90 naar 115, maar volgens de behandeld arts kon dat niet aangezien ze net een week eerder behandeld was met het voorgenoemde antibioticum (en in de voorgaande maand ook nog met ceftriaxon iv en ciprofloxacine per os) dus hij duidde het nu bij de onderliggende maligniteit.