Het grote medische vragen-topic #3

Het is waarschijnlijk niet per se zo dat je kind meer geprikt wordt, maar wel dat hij er sterker op reageert en dus meer muggenbulten heeft.

Misschien antihistamine geven? Zou de allergische reactie moeten doen verminderen en dus minder jeuk etc. Weet niet zeker of dat hierbij gepast is eerlijk gezegd, misschien weet iemand anders dit?

1 like

Ik moet mijn medische dossier laten doorsturen naar een ander ziekenhuis. Als ik het ziekenhuis bel zeggen ze dat ik het via het online systeem moet doen, maar in het online systeem kan ik niet in 1 keer het dossier downloaden of pdf’s downloaden bijvoorbeeld. Moet ik dan gewoon alle behandelverslagen, uitslagen etc. los kopiĆ«ren en plakken in een word document? Vind dat zo raar haha.

1 like

Je kind iedere dag misschien helemaal insmeren met deet, als het goed is moet dat de muggen op afstand houden. Let er wel op dat er minimaal 30% deet in het product zit.

2 likes

Ja al noemt iedereen dit anders. Als je het slijmvlies doet slinken met die neusspray hoop je dat die buis van Eustachius weer doorgankelijk wordt en de troep van achter je trommelvlies eruit kan lopen. Ik heb dat gehad na een verkoudheid en toen was ik ook echt behoorlijk doof aan beide kanten. Bij mij ging het uiteindelijk weg na spoelen met een nasofree. Uiteindelijk gaat het sowieso vanzelf over dus in hoeverre dit dat proces versneld heeft weet ik niet.

@quarterlife ja dit is echt hopeloos en qua digitalisering/efficiƫntie loopt het ziekenhuis decennia achter

3 likes

Ah thanks! Dan weet ik in ieder geval dat ik het goed doe en ze er daar iets mee kunnen haha.

1 like

Ik wil hier niet mee naar de huisarts… maar heb bloedhete handen? Alsof ik ermee in de brandnetels heb gezeten.

Koelen werkt niet en een allergie pil ook niet.

Ik heb geen schoonmaakmiddel of eten aangeraakt vandaag.

Wat kan dit zijn? Tis maar hete handen. I know. Maar vervelend is het wel. Vooral omdat het niet weggaat.

Ik heb sinds een tijdje de hele tijd last van koortslip… de ene is net genezen en ik voel de volgende alweer opkomen. Echt irritant want het ziet er niet zo chill uit en wil wel weer eens keer met iemand kunnen zoenen ofzo.

Mijn vraag: moet elke keer mijn lippenbalsem etc weggooien? Of gewoon even niet gebruiken en kan het daarna wel weer? Of maakt het niks uit omdat ik het virus toch al heb?

Ik heb dit ook een tijd gehad en toen naar de huisarts geweest met een hele rits foto’s. Heb toen virusremmers gekregen en ging het eindelijk over. Misschien heb je er iets aan?

1 like

Hmm misschien een optie… ik voel me algemeen niet zo fit op dit moment wat een nog onduidelijke oorzaak heeft. Dus het hangt vermoedelijk daar mee samen bij mij.

1 like

Je hoeft niet elke keer je lippenbalsem weg te gooien , want je hebt het virus al . Ik weet niet of je al aciclovir creme gebruikt? Dat kan je bij een branderige/tintelend gevoel al op smeren daar gaat het soms sneller mee weg.

3 likes

Misschien koelende dingen eten/drinken? Zoals komkommer, salade, tomaat, watermeloen en groene thee.

2 likes

Geen idee of dit hetzelfde is, maar een jaar terug had ik spontaan super brandende voeten. Was ook na een dag/week met warmer weer. Vond dat echt naar voelen. De volgende dag was het weg, en heb het sindsdien niet meer gehad (even afkloppen)

1 like

Ja het voelt ook een beetje alsof ze op ontploffen Saab. Maar aan de buitenkant is er niks aan te zien.

4 likes

Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? Google maakt me niks wijzer.

Geen jeuk trouwens. Ook echt alleen daar trouwens.

1 like

Alleen rood of ook iets erin?

Ik wil bijna zeggen; waterpokken. Maar dat kom omdat ik al 4 weken lang met waterpokken bezig ben. Hahaha, ik lach wel maar ik jank van binnen.

1 like

Hmm lijkt echt alleen rood te zijn. Waterpokken lijkt wel meeste op wat ik tot nu zie ik Google. Bij rode vlekken op huid zag ik niks wat er echt op lijkt. Maar mijn vriend roept nu daar ben je toch tegen ingeƫnt? (Geen idee).

Nee! Mazelen wel, waterpokken niet.

2 likes

Bij waterpokken zit altijd wel duidelijk een blaasje in ā€˜t midden gevuld met ā€˜vocht’

Ik zou gokken op iets van een insectenbeet, ook al jeukt het niet zo.

3 likes

Mijn dochter (twee jaar) reageert wat gevoelig op het eten van tomaat (zowel rauw als verwerkt in warme gerechten, vers en uit blik). Haar huid wordt rood en het gaat jeuken waar haar huid in aanraking met de tomaat is geweest. Zodra je het wast met water, trekt de roodheid en de jeuk weer weg. Ik heb er nooit wat mee gedaan, maar is dit eigenlijk iets wat je verder moet laten onderzoeken of vast moet laten stellen oid? Is het verstandig om de huisarts ervan op de hoogte te stellen of maakt het niet uit zolang wij dit zelf weten en er rekening mee kunnen houden (zo doen we het tot nu toe altijd).

2 likes