Het grote medische vragen-topic #3

Allergieën kunnen juist ook vermoeidheid veroorzaken. Je lichaam is constant in de weer met die (gras)pollen en verbruikt in die zin ook energie. Ik merk ook dat ik in het graspollen seizoen een stuk vermoeider ben dan in de herfst.

Als jij het idee hebt dat depressie niet de oorzaak is, zou ik me dat niet laten aanpraten. Je zou naar een internist of arts met slaap als aandachtspunt gaan of het hooikoortsseizoen afwachten.

3 likes

@Eileen precies wat er hier gezegd wordt. Ik heb ook last van hooikoorts en voel me vermoeid, zwaar gevoel in m’n hoofd - dit beiden wordt erger naarmate we de piek van hooikoortsseizoen bereiken.

Je zou ook kunnen kijken naar een ander medicijn voor hooikoorts. Loratadine en fexofenadine (Allegra fexotabs) zijn alternatieven en bij Kruidvat ed verkrijgbaar. Wie weet werkt een van deze nu beter voor je. Let wel dat je een alternatief minstens een paar dagen / week gebruikt. Dan merk je pas echt of het beter helpt of niet.

2 likes

@Eileen Dit is voor mij het enige antihooikoortsmiddel waarvan ik niet slaperig word! Wanneer ik erg duf word van bijv. cetirizine kan die dufheid bij mij trouwens wel twee dagen aanhouden, dus het kan even duren voordat zo’n effect verdwenen is. In ieder geval veel sterkte ermee! Als je vermoeid bent door allergieën, medicijnen én psychische klachten is het idd vaak lastig te onderscheiden waar je klachten vandaan komen, maar bij mij heeft het geholpen om bepaalde medicijnen te vermijden.

2 likes

Verwijderd ivm ergernissen.

Ik heb dit ook altijd met in de zon zitten op m’n benen.

Wie heeft de gouden tip voor als je je stem kwijt bent? Ja rust en niet fluisteren, maar juist wel/geen dropjes en keelsnoepjes? Thee met honing of warme melk? Hellup ik wil weer geluid kunnen maken

Gorgelen met zout water, gember thee en gelorevoice nemen (online te koop)

1 like

Gember shot!

1 like

Heeft iemand tips voor open blaren?

Blaar onder mijn voet zit dicht. Alleen op m’n hielen heb ik een paar plekken zonder vel zeg maar. Er komt geen vocht of iets meer uit maar telkens als ik wil lopen voelt het alsof alles scheurt… De blaren zijn vrijdag ontstaan. Wat kan ik hier het beste mee doen?

ik ben gister gestoken door (ik denk) een daas en heb nu een enorme zwelling. het jeukt ook echt als de ziekte en ik word helemaal gek :exploding_head:
kan ik behalve koelen en zachtjes wrijven iets doen?
edit: 10mg ceterizine heb ik al genomen, lijkt nu uitgewerkt.

foto's zwelling inclusief oksel

Als je het hebt liggen kan je een anti-histamine proberen maar ik beloof niets

2 likes

heb ik al genomen, vergeten erbij te zetten! rond 10.30 vanochtend genomen en denk dat het nu uitgewerkt is :exploding_head:

Mijn enkel is ontstoken geraakt door zo’n prik, dus houd het wel in de gaten!

2 likes

Misschien even wat anti-insectenbeet spul halen zoals Azaron of nestosyl? Daar zit vaak ook wat kalmerends en anti-reactie spul in

2 likes

oei ja, ik zat er al aan te denken om morgen even langs de huisarts te gaan. had jij het open gekrabd of is het vanzelf ontstoken geraakt?

@Snork helaas is alles al dicht en kan ik niks meer halen nu, maar wel een goed idee om het in huis te halen voor als het nog een keer gebeurt. ze zitten hier namelijk de hele zomer, zal nog wel een keer gebeuren denk ik!

1 like

Weet ik niet meer eigenlijk. Maar ook hele enkel warm, rood en dik. En was heel pijnlijk ook! Heb op krukken gelopen en al :joy:
In je oksel lijkt me ook echt een nare plek, succes ermee!

Dit lijkt heel erg op wat ik vorig jaar heb gehad, werd ook helemaal gek van de jeuk en de pijn van de zwelling. Ben toen langs de huisarts geweest en die gaf het advies: koelen, koelen, koelen. Dat gaf wel verlichting, ik had ook koelzalf gekregen maar eigenlijk vond ik een natte doek het fijnst. En idd ook anti-histamine innemen.

3 likes

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.bol.com/nl/nl/p/moskinto-de-intelligente-pleister-24-stuks/9200000099925193/&ved=2ahUKEwjDja2w-t_4AhWsPOwKHTjQDywQFnoECAcQAQ&usg=AOvVaw0ugvV50QI_nwNlyQZUvtDA

Deze pleisters zijn echt fantastisch, halen de zwelling en jeuk weg.
Ik ben allergisch voor muggenbeten en dazen en dit is wat tot nu toe t beste werkt.
Ik koop ze meestal bij de DM, daar zijn ze een stuk goedkoper.

3 likes

Iemand nog goede tips voor een droge keel? Heb al 2 dagen niet geslapen :sob:

Ik drink al veel thee met honing en heb van die snoepjes maar niks zorgt ervoor dat het gevoel ook een beetje weggaat

Trachitol. Dat verdooft

2 likes