Het grote medische vragen-topic #3

Gorgelen met zout water, gember thee en gelorevoice nemen (online te koop)

1 like

Gember shot!

1 like

Heeft iemand tips voor open blaren?

Blaar onder mijn voet zit dicht. Alleen op m’n hielen heb ik een paar plekken zonder vel zeg maar. Er komt geen vocht of iets meer uit maar telkens als ik wil lopen voelt het alsof alles scheurt… De blaren zijn vrijdag ontstaan. Wat kan ik hier het beste mee doen?

ik ben gister gestoken door (ik denk) een daas en heb nu een enorme zwelling. het jeukt ook echt als de ziekte en ik word helemaal gek :exploding_head:
kan ik behalve koelen en zachtjes wrijven iets doen?
edit: 10mg ceterizine heb ik al genomen, lijkt nu uitgewerkt.

foto's zwelling inclusief oksel

Als je het hebt liggen kan je een anti-histamine proberen maar ik beloof niets

2 likes

heb ik al genomen, vergeten erbij te zetten! rond 10.30 vanochtend genomen en denk dat het nu uitgewerkt is :exploding_head:

Mijn enkel is ontstoken geraakt door zo’n prik, dus houd het wel in de gaten!

2 likes

Misschien even wat anti-insectenbeet spul halen zoals Azaron of nestosyl? Daar zit vaak ook wat kalmerends en anti-reactie spul in

2 likes

oei ja, ik zat er al aan te denken om morgen even langs de huisarts te gaan. had jij het open gekrabd of is het vanzelf ontstoken geraakt?

@Snork helaas is alles al dicht en kan ik niks meer halen nu, maar wel een goed idee om het in huis te halen voor als het nog een keer gebeurt. ze zitten hier namelijk de hele zomer, zal nog wel een keer gebeuren denk ik!

1 like

Weet ik niet meer eigenlijk. Maar ook hele enkel warm, rood en dik. En was heel pijnlijk ook! Heb op krukken gelopen en al :joy:
In je oksel lijkt me ook echt een nare plek, succes ermee!

Dit lijkt heel erg op wat ik vorig jaar heb gehad, werd ook helemaal gek van de jeuk en de pijn van de zwelling. Ben toen langs de huisarts geweest en die gaf het advies: koelen, koelen, koelen. Dat gaf wel verlichting, ik had ook koelzalf gekregen maar eigenlijk vond ik een natte doek het fijnst. En idd ook anti-histamine innemen.

3 likes

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.bol.com/nl/nl/p/moskinto-de-intelligente-pleister-24-stuks/9200000099925193/&ved=2ahUKEwjDja2w-t_4AhWsPOwKHTjQDywQFnoECAcQAQ&usg=AOvVaw0ugvV50QI_nwNlyQZUvtDA

Deze pleisters zijn echt fantastisch, halen de zwelling en jeuk weg.
Ik ben allergisch voor muggenbeten en dazen en dit is wat tot nu toe t beste werkt.
Ik koop ze meestal bij de DM, daar zijn ze een stuk goedkoper.

3 likes

Iemand nog goede tips voor een droge keel? Heb al 2 dagen niet geslapen :sob:

Ik drink al veel thee met honing en heb van die snoepjes maar niks zorgt ervoor dat het gevoel ook een beetje weggaat

Trachitol. Dat verdooft

2 likes

Neusspray als je het idee hebt dat het komt doordat je door je mond ademt

2 likes

nog even terugkomend op m’n vraag van gister.
ik ben bij de huisarts geweest en zij vermoed een allergie. de plekken zijn licht ontstoken en heb een creme meegekregen waardoor de zwelling en de jeuk snel mee moeten afnemen :slight_smile:
verder adviseerde ze me een speciale insectenbeet stick, zodra ik merk dat ik door een daas gebeten ben moet ik dat er direct op smeren. die gaat dus vanaf nu altijd mee naar het zwembad :joy: heb ook de moskinto pleisters gekocht, dus die zal ik ook proberen. en inderdaad veel koelen!

iedereen bedankt voor de tips :pray:t2:

6 likes

Iemand tips om snel van keelontsteking af te komen? Ik zou vrijdag voor het eerst als zangeres optreden met een band en heb sinds gisteren keelpijn (coronatests negatief en dat heb ik pas al gehad). Het is op een evenement van werk, dus in principe is dit het enige optreden wat we gaan doen en was een beetje een overwinning op mezelf dat ik me hier überhaupt voor heb opgegeven, dus zou het niet willen missen.

1 like

Ai klinkt heftig zeg hoe jij het gehad hebt! Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik hou nog steeds hoop voor vrijdag en probeer inderdaad veel te rusten en weinig te praten.

1 like

Behalve zo min mogelijk praten ook niet fluisteren, dat is ook schadelijk voor je stem. Thee met honing drinken en isla keelpastilles nemen. Goed je stem opwarmen als het doorgaat.
Ik zing ook in een band met af en toe optredens en ben al meerdere keren verkouden geweest voor een optreden.
Van harte beterschap!

3 likes

Heel veel verse salie/gember thee heeft naar mijn idee we effect, als het niet te heftig is…

2 likes