Neusspray als je het idee hebt dat het komt doordat je door je mond ademt
nog even terugkomend op m’n vraag van gister.
ik ben bij de huisarts geweest en zij vermoed een allergie. de plekken zijn licht ontstoken en heb een creme meegekregen waardoor de zwelling en de jeuk snel mee moeten afnemen
verder adviseerde ze me een speciale insectenbeet stick, zodra ik merk dat ik door een daas gebeten ben moet ik dat er direct op smeren. die gaat dus vanaf nu altijd mee naar het zwembad heb ook de moskinto pleisters gekocht, dus die zal ik ook proberen. en inderdaad veel koelen!
iedereen bedankt voor de tips
Iemand tips om snel van keelontsteking af te komen? Ik zou vrijdag voor het eerst als zangeres optreden met een band en heb sinds gisteren keelpijn (coronatests negatief en dat heb ik pas al gehad). Het is op een evenement van werk, dus in principe is dit het enige optreden wat we gaan doen en was een beetje een overwinning op mezelf dat ik me hier überhaupt voor heb opgegeven, dus zou het niet willen missen.
Ai klinkt heftig zeg hoe jij het gehad hebt! Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik hou nog steeds hoop voor vrijdag en probeer inderdaad veel te rusten en weinig te praten.
Behalve zo min mogelijk praten ook niet fluisteren, dat is ook schadelijk voor je stem. Thee met honing drinken en isla keelpastilles nemen. Goed je stem opwarmen als het doorgaat.
Ik zing ook in een band met af en toe optredens en ben al meerdere keren verkouden geweest voor een optreden.
Van harte beterschap!
Heel veel verse salie/gember thee heeft naar mijn idee we effect, als het niet te heftig is…
Kauwen op een stuk gember en gember/camillethee drinken
Ik sta soms (paar keer in de zoveel maanden) op met enorme spierpijn in mijn kuiten, zoals vandaag. Alsof ik jaren niet gesport heb en dan een dag krachttraining en een marathon heb gedaan. Ik kan dan eerst amper stappen en vooral trappen zijn enorm pijnlijk. In de loop van de dag gaat het stappen wel wat beter maar veel verbetering is er niet. Mijn vriend zegt dat hij me dan wel eens ziet schoppen en trappen in mijn slaap, maar hij is niet zeker hoe lang of hard ofzo.
Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen en wat ik kan doen?
Ter informatie: qua medicatie neem ik citalopram, propranolol, ebastine en de pil dagelijks. Ook vaak excedryn bij hoofdpijn en eventueel sumatriptan. Ik heb gister n voor het slapen ook CBD gerookt. Maar dit zijn allemaal dingen die ik al jaren of maanden neem.
Heeft iemand nog de ultieme tip voor droge, jeukende hielen? Smeer al dik crème van kneipp, maar doet weinig.
Crème met ureum zou kunnen, ook te koop bij de Lidl.
Ik zweer bij Laufwunder Schrundena Klovencreme.
Update: wat minder nummers gezongen, maar het is wel gelukt! Nog steeds keelpijn wel, maar alle theebrouwsels, gorchelen, stem opwarmen, enzovoorts hebben wel iets geholpen denk ik.
En het was leuk!
Ik ben morgen uitgerekend en heb een keelontsteking en enorme diarree na elke maaltijd.
Waarschijnlijk een laatste (virus)cadeautje van de peuterspeelzaal voor de zomervakantie.
Ik hoop zooo dat de bevalling nog even op zich laat wachten want ik voel me zo ellendig. Hoe moet ik in hemelsnaam in deze staat een kind op de wereld zetten, ik slaap ook niet van de keelpijn.
Paracetamol doet verder niets tegen de pijn.
Oh ik zie nu dat dit verder ook geen vraag is, maar gebeden zijn welkom
Heeft iemand hier wel eens de thuistest van Canesten gyno gedaan? Zou moeten testen of je een schimmelinfectie hebt of bacteriële vaginose of niks, zodat je weet welk middel je moet hebben. Zou liever langs de huisarts gaan maar die is voorlopig geslopen en waarnemende huisartsen zijn er alleen voor spoed.
Magnesium citraat moet hier goed tegen werken.
De beide beelden zijn wel zo verschillend dat ik me persoonlijk afvraag waarom je een test nodig zou hebben? Schimmel is witte brokkelige afscheiding met jeuk, bacteriële overgroei is meer dunne afscheiding die vies ruikt. Je kunt de behandeling voor het laatste ook niet zelf kopen, dat is voorgeschreven antibiotica.
Beide hoef je overigens alleen te behandelen als je er last van hebt, je vagina heeft een flora van schimmels en bacteriën die altijd aanwezig zijn en meestal in balans, soms schuift de balans wat meer naar de ene kant, soms wat meer naar de andere kant, vaak herstelt het vanzelf weer, maar als je helemaal aan een uiteinde zit en daar last van hebt kun je een handje helpen met medicijnen.
Ja, daar zit wat in. Het ruikt niet sterk, dus kan er denk ik ook eigenlijk wel vanuit gaan dat het een schimmelinfectie is. Heb er wel behoorlijk last van, het is opgezwollen, pijnlijk, branderig, heb veel afscheiding en fietsen maakt het alleen maar erger, dus doe ik liever niet nu. Vertrek woensdag op vakantie dus ben een beetje huiverig om het op z’n beloop te laten…
@Camomille ik heb best regelmatig een schimmelinfectie door mijn anticonceptie en meestal gaat het vanzelf met een paar dagen over. Ik draag die dagen vaak katoenen ondergoed zodat het goed kan “luchten”. Ik heb wel eens zo’n eitje gebruikt, maar vond dat niet perse beter werken. Je vagina kan het volgens mij prima zelf opruimen. Ik hoop dat je er tijdens je vakantie snel vanaf bent!
Ze verkopen toch ook van die gel voor bacteriële vaginose bij de drogist, is dat onzin?
@Camomille klinkt idd als schimmelinfectie, als je er veel last van hebt zou ik zo’n eitje halen, werkte bij mij vrijwel meteen!
Ik denk eerder dat je fitbit gewoon even een error of meetfout had.
Ik ben verder niet medisch onderlegd, maar het lijkt me vrij sterk dat het inderdaad echt 0 was.
Je kijkt natuurlijk niet continu op je fitbit, dus mogelijk dat het wel vaker gebeurd. Zie je het ook in je grafiekje? Of blijft hij daar hangen op 53/55?
Zelf heb ik bijvoorbeeld wel eens dat mijn fitbit enkele secondes aangeeft dat mijn hartslag 140 is ofzo, terwijl dat dan zeker niet het geval is.
Mocht je ook andere klachten hebben kan je altijd de huisarts raadplegen natuurlijk.