Het grote medische vragen-topic #3

Ja je zou gewoon moeten ingrijpen als ik het zo lees? Anesthesioloog erbij en zo nodig opnieuw anesthesie opstarten…

Ik heb geen verstand ervan, maar wat vreselijk voor je. Ook dat de chirurg zo reageerde. Angst hierdoor lijkt me ook normaal. Ik hoop dat er goede nazorg voor je is’

Ik vind het zelf ook heel naar en raad. Ik ken ook niemand die op de OK al wakker word, hoor van iedereen dat ze pas wakker worden op de recovery. De chirurg die me geopereerd heeft spreek ik rond 12 uur. Hoop echt dat hij een verklaring heeft waarom ik wakker werd en waarom ze me niet weer weg gemaakt hebben.

2 likes

Succes vanmiddag!

2 likes

Ohh wat heftig…ik schrik hier van! Kan me voorstellen dat je hier angstig van bent :green_heart:
Precies de reden waarom ik elektrodes op m’n lijf had. (Misschien wel een placebo effect voor mij maar het werkte wel)

1 like

Hoop dat het gesprek je wat uitkomst biedt. Misschien is het een optie de anesthesioloog ook nog te spreken als dat je helpt. Bij vragen weet je me te vinden.

1 like

Kan het kwaad als je ademhalingsfrequentie daalt in je slaap?

Ik heb corona en zit normaal altijd rond de 15/16 en vannacht op 12. Ik heb geen koorts gehad maar wel een hoge hartslag en warm. Lijkt me dat ie dan juist omhoog zou moeten gaan?

1 like

Ik heb, 6 maanden na mijn bevalling, nog frequent bloed (en pijn) bij het afvegen na ontlasting. Het is helderrood en licht, dus ik denk dat er iets van een klein kloofje zit wat dit veroorzaakt? Heeft iemand een zelfzorg-advies? Anders bel ik de huisarts hoor, maar liever niet.

3 likes

Zoek even op dit forum naar EHBAO voor een uitgebreide gids met verschillende producttips!

2 likes

De vraag is hoe betrouwbaar dit gemeten wordt, is het een sporthorloge of is dit iets met een band om je borst of plakkers?
Als het al betrouwbaar is, dan is 12/min nog steeds helemaal prima, dan heb je gewoon lekker diep geslapen.

3 likes

Haha ja daar dacht ik ook al aan, daarom vroeg ik het liever hier dan aan de huisarts. Het is inderdaad gewoon mijn fitbit (sporthorloge). Dankjewel voor je antwoord!

1 like

Ik zit met een dilemma. Ik ben 3.5 week geleden naar de huisarts geweest voor iets waar ik al eerder last van heb gehad. Ik wil niet te specifiek worden, vanwege herkenbaarheid :sweat_smile: maar ik heb een stootkuur prednison gekregen voor 10 dagen. De huisarts zei toen: je moet echt gelijk bellen als er iets verandert/het erger wordt. Het is toen niet over gegaan, licht verergerd en dus ben ik doorgestuurd naar de neuroloog (met spoed, de wachttijd is normaliter ruim 2 maanden, ik moest binnen 10 dagen gezien worden.) Dat wat ik heb, kun je eigenlijk niet 3x krijgen, dus zou er wat anders aan de hand kunnen zijn. Met weer de mededeling: als het verergert, moet je aan de bel trekken. Ik kon binnen 2 dagen terecht bij de neuroloog en ik heb over 2.5 week een MRI-scan. Dat duurt niet heel lang meer, maar dus nog wel even.
Nu mijn vraag; het is sinds gisteren opeens weer verergert, maar ik weet niet zo goed of ik (maandag?) de huisarts weer moet bellen? Hij heeft wel gezegd dat ik aan de bel moet trekken als het erger wordt, maar hij kan denk ik ook niet echt iets doen… er zijn nu geen medicijnen die hij voor kan schrijven ofzo. Ik wil de zorg niet (onnodig) belasten en het is de afgelopen 24 uur niet nog verder verergerd… Heeft iemand advies wat te doen?

1 like

Ik zou sowieso bellen! Het is niet alsof je de zorg heel erg meer belast door een belletje naar de huisarts. En hun kunnen gewoon beoordelen of er wel sneller actie moet worden ondernomen. En anders ga je waarschijnlijk alleen maar zorgen maken!

1 like

Ja gewoon bellen hoor! In dit soort situaties kun je beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig!

Bedankt allemaal! Ik ga maandag dan toch maar even bellen

Iemand die weet wat je het beste kunt doen bij een gekneusd scheenbeen? Woensdag een ongelukje gehad met sporten en het ging net weer beter maar heb dezelfde plek vandaag weer gestoten :face_with_head_bandage:
Ik weet niet of ik juist moet bewegen of niet, been omhoog moet doen of niet? En zou koelen nog helpen? Er lijkt veel druk te staan onderhuids.

1 like

Vanwege antibiotica is de pH-waarde in je vagina verstoord waardoor je sneller een vaginale schimmelinfectie kunt ontwikkelen. Ik heb het vrijwel altijd na een blaasontsteking antibioticakuur maar het gaat bij mij altijd vanzelf over. M’n lichaam lost het als het ware zelf op. In principe is het ook even kijken of het branderige gevoel niet ook nog van je blaasontsteking komt, dan slaat de antibiotica misschien niet helemaal aan. Heb je ook jeuk en is het rood/opgezwollen?

2 likes

Ik wordt ook altijd wakker op de OK

Zou het zeker even aankijken, tenzij de klachten echt vervelend worden natuurlijk! Vaak doet een capsule wel meer dan nodig is dus het is altijd beter dat je lichaam de pH-waarde zelf herstelt.

3 likes

Ik weet natuurlijk niet wat je voor symptomen hebt, maar ik vind het hoe je het nu uitlegt, ook niet raar om de HAP te bellen. Afhankelijk van ernst vind ik het niet gek om die nu te bellen ipv nog 1,5 dag te wachten.

2 likes