Bedankt voor je advies Ik wacht toch tot morgen: als hetgeen aan de hand is waar ze/ik bang voor ben, komt het niet echt op een dag aan. Dan belast ik de zorg in het weekend liever niet. Sorry voor de vaagheid, misschien deel ik wat meer als er meer duidelijk is. Voelt nu nog niet goed om er meer over te delen.
Nogmaals bedankt voor jullie advies/zorgen allemaal; ik ga norgenochtend gelijk bellen
Hoe was je gesprek? Was hij een beetje begripvol?
Voor wat meer context:
Op de OK wakker worden is niet een probleem. Er vanuitgaande dat je onder algehele narcose gaat is het belangrijk dat je beademingsbuis uit je keel gaat voordat je naar de uitslaapkamer mag. Dat is altijd nog op de OK en dan moet je wakker genoeg zijn om te hoesten, door te ademen en instructies op te volgen. De meeste mensen herinneren zich dat niet meer. Ze slaan dat niet echt op
Ja dit precies, ik maak dit wel bewust mee. Ik ben twee x geopereerd en beide keren bewust meegemaakt dat ze die buis uit mān keel halen
Door dit gesprek komt er weer een vraag van mij naar boven waar ik nog altijd heel benieuwd naar ben.
Als kind zijn mijn keelamandelen onder narcose verwijderd en ik herinner me nog heel goed dat ik toen ik in dat bed lag om vervoerd te worden eerst een klein medicijndrankje kreeg, in zoān hoestdrankjes bekertje. Die vond ik vies en heb ik toen stiekem in mijn nek op bed ergens weggegoten haha. Ik vind het ook nog steeds verbazingwekkend dat ze dat niet hebben opgemerkt, ik herinner me dat ik dat bekertje kreeg en zij zich weer omdraaide. Ik vraag me nog steeds af wat voor medicijn dat was die ik dus niet heb gehad
Ik weet het niet precies, maar ik verwacht iets tegen misselijkheid of alvast paracetamol oid.
Lief dat je er naar vraagt! De chirurg die geopereerd heeft zelf niet echt, die mompelde wat voelde zich vooral ongemakkelijk. De andere chirurg die me op de afdeling in de gaten heeft gehouden (echt mijn held) en alle voorbereidende gesprekken gedaan heeft wel. Hij heeft in mijn dossier laten opnemen dat het narcose middel pas afgebouwd mag worden nadat ik volledig gehecht ben etc.
Ik krijg ook alle controles nu bij de chirurg die ik op de afdeling had.
Dat dit nu in mijn dossier staat geeft me iets meer rust. Ik moet namelijk op relatief korte termijn nog 2 keer
Wat fijn dat er een chirurg is waar je je wel goed bij voelt. Ik zou als het kan (en je het nog wilt) toch nog even vragen om een gesprek met de anesthesioloog, want tijdens de vorige en de komende ingrepen zijn zij verantwoordelijk voor de narcose. En dus ook voor het af- en het eventueel weer opbouwen ervan.
Ik krijg vanmiddag de MRI scan en moet dan gelijk door naar de neuroloog voor de uitslag. Fingers crossed dat er niks uit de MRI scan komt
Ik heb een zonnesteek opgelopen op vakantie en vlieg vanavond terug. Ik ben bang dat ik heel het vliegtuig ga onderkotsen en heb nu niet eens de energie om langer dan 5 minuten te staan. Bleh Iemand misschien ervaring hiermee/tips?
Koude douche, sportdrankje en ORS drinken
Heb je thermometer en kan je zien of je koorts hebt? Idd lauw douchen om af te koelen. Paracetamol. Kan iemand misschien iets tegen de misselijkheid voor je kopen? En idd iets van ORS, cola met iets zouts of van die sportdrank (zodat je suiker en zout binnenkrijgt).
Sterkte!
Hoe is het gegaan?
Wat lief dat je het vraagt De MRI ging goed: gelukkig geen heel schokkende dingen uit gekomen, maar ben gistermiddag wel opgenomen in het ziekenhuis en een lumbaal punctie gehad. Inmiddels ook weer aan een hele hoge dosering prednison (90 mg
), maar hopelijk gaat dat helpen! Ik hoop snel naar huis te kunnen, maar ben wel heel blij en dankbaar dat ze zo hun best doen om uit te zoeken wat er aan de hand is!
Ah fijn, maar lijkt me wel even schrikken dat je toch opgenomen moest worden? Goed inderdaad dat ze uitzoeken wat er aan de hand is, hopelijk voel je je snel beter!
Dat was niet helemaal wat ik verwacht had toen ik gistermiddag heen ging inderdaad Maar de neuroloog was zo geschrokken van de achteruitgang⦠Ik ben ook wel heel blij dat ze me afgelopen donderdag nog had gezien toen het best nog oké was en nu gisteren weer met de behoorlijke verslechtering. Daardoor kon zij juist het verschil zo goed zien. Ze had eigenlijk helemaal geen poli gisteren, maar ben er tussendoor gepropt haha. Vandaag vast nieuwe onderzoeken, we gaan het zien!
Ben je veilig thuis gekomen?
Ja! Heel erg bedankt nog voor de tips @NurseBetty en @Spaties. Na een koude douche, ORS en nog even te hebben geslapen, voelde ik me al iets beter. Ik was gelukkig ook met twee vriendinnen die me op het vliegveld steeds hebben laten zitten na even lopen. Ik lig vandaag al de hele dag in bed maar de vlucht ging gelukkig voor zover het kon prima
Ik zoek tips / raad / een andere mening.
Een week ongeveer geleden kreeg ik ineens pijn onderaan mijn rug. Ik heb dat af en toe nog wel eens, gaat altijd vrij snel terug voorbij dus ik maakte me geen zorgen. Maar nu, een week laten is het zo ver gekomen dat ik niet meer recht kan staan. Ik kan mijn rug niet meer strekken en dus rechtopstaan, het gaat niet van de pijn. Zitten gaat, liggen ook. Wandelen gaat dus ook niet. De pijn zit in mijn onderrug.
Ik heb volgende week een afspraak bij de huisarts, maar ik vraag me af of ik toch niet naar de eerste hulp moet ? Ik kan mijn huisarts ook niet bereiken. Wat zouden jullie doen ?
Ik zou vanavond lekker op de bank liggen, paracetamol en diclofenac slikken volgens de instructies op het doosje, misschien kijken of een kruik oid nog wat helpt en dan morgen je huisarts bellen om te overleggen.
Tenzij je iets uit het rijtje hebt onder āwanneer bellenā, maar dan zou je alsnog op dit tijdstip je eigen huisarts moeten hebben denk ik, je kan niet zomaar naar de SEH.