ik heb al een half jaar last van een zeer droog oog in combinatie met een herpesinfectie, de infectie zelf is nu al twee maanden weg/onder controle maar door het droge oog blijf ik netvliesloslatingen en/of simpele wondjes op mijn netvlies krijgen. Een tijdje terug heb ik daarom al een verbandlens voor drie weken gehad wat op dat moment goed hielp en heeft de oogarts geadviseerd om te blijven druppelen met kunsttranen en voor het slapen een gel in te doen die het oog gesmeerd houden tijdens de slaap.
Ik merk nu echter sinds het begin van deze nieuwe behandeling dat het smeren van de gel niet genoeg is om de nacht door te komen (ik doe een hele lijn langs mijn wimperrand aan de binnenzijde), mijn oog stoot het ook echt af merk ik en als resultaat wordt ik nu al twee weken (sinds dit eigenlijk is gestart) iedere nacht wakker na een paar uur omdat het dan toch extreem droog is en het beschadig door een knipperbeweging of dergelijk (rem slaap vermoed ik omdat het altijd tussen 3-5 u is) waardoor ik weer wakker wordt met pijn. Ik druppel dan nog eens en doe opnieuw de gel in maar ik merk dat het alleen maar erger en feller wordt.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog moet doen, mijn oogarts zegt iedere keer dat ik moet afwachten en het de tijd geven om te helen maar mijn beeld van het verloop is nu dus vooral dat het net niet genoeg op zijn eigen geneest waardoor ik dus bezig blijf, vind het daarom ook vervelend dat ik weer terug zou moeten gaan terwijl ik al 10+ keer ben geweest mĂ©t een second opinion omdat hij op vakantie was. Ik weet dus niet zo goed wat ik nu moet doen? Naar mijn gevoel gaat het volgende week weer een netvlieslating zijn maar de oogarts reikt geen alternatieven aanâŠ
sorry, lang verhaal, eigenlijk gewoon een rant ![]()