Wat enorm vervelend. Ik had ook erg last van de hitte in de vorige hittegolf 2 jaar geleden en heb dagen met een natte handdoek om mijn nek gelopen. Het hielp wel. En iets van een paracetamol. Succes!
Eet je wel voldoende? Ik merk dat t bij mij helpt om iets zouts te eten dan. B.v. Wat chips of een portie friet ofzo
Ja inderdaad heel vervelend. Ik heb dit al jaren, zit ook bijna altijd binnen wanneer het zo warm is. Ik ga sowieso straks even paracetamol halen en die natte handdoek gaan we ook maar eens proberen.
Ja ik heb het idee dat ik wel voldoende eet. Ik heb wel zojuist even schaaltje chips gepakt voor tijdens de lunch (naast mijn normale lunch) Moet wel eerlijk toegeven dat ik mezelf echt moet dwingen om te eten want trek heb ik echt totaal niet.
Hij hoeft niet doorweekt of druppend. Nat en heel goed uitwringen. En als de handdoek warm aanvoelt na een tijdje, even losmaken en de andere kant op rollen. Het hielp mij erg toen. Heel veel succes.
Oh, en wat ik toen heb gedaan is een hotelkamer met airco geboekt voor een paar dagen. Gewoon in het Bastion in de buurt. Omdat het 's nachts toen niet afkoelde werd ik helemaal gek. Best besteedde 5x70 euro ooit. Zat ik daar vanaf 8 uur lekker tv te kijken en heerlijk te slapen in de airco…
Dat hotel is wel een goede al zou ik dat niet zo snel doen vanwege mijn katten. En gelukkig is mijn slaapkamer niet heel erg warm. Met het raam 's nachts open is slapen gelukkig geen probleem. Ga trouwens wel net iets vaker naar de supermarkt of rondjes rijden met mijn auto met de airco aan. En ik heb de luxe dat ik letterlijk naast het openluchtzwembad woon dus een paar keer per dag loop ik naar de buren en neem een duik. Die hoofdpijn is vooral lastig omdat ik wel gewoon moet werken en het belemmerd gewoon.
Die heb je als die er al in zat waarschijnlijk wel kapot gekauwd toch? En anders is hij toch wel in je maag overleden door het zoutzuur in je maag denk ik.
Maar ik zou er ook misselijk van zijn
Ik zou ook janken omdat het een heel goor idee is. Maar ik denk niet dat je je zorgen moet maken om een parasiet, kan me echt niet voorstellen dat iets wat normaal in een vrucht leeft, ook in je lichaam kan leven.
Ik heb dit ook wel eens gehad met kersen uit de supermarkt. Wat ik nu doe is fruit wassen en daarna in zo’n afsluitbare plastic bak. Als er dan vieze beesten in zitten komen ze eruit. (Ik kijk dan de dag er na) of je kan het fruit even weken in water met wat zout er in.
Heb ooit een handje pijnboompitten in mijn mond gestopt en daarna de rest in de pan. Bleek het vol maden te zitten. Ik word nog misselijk als ik er aan denk
Nee maar toen woonde ik nog in een studentenhuis en had een perfecte weerstand
Wel een beetje een eet neuroot geworden daarna met checken op beestjes
O god nu kan ik nooit meer achteloos mijn fruit opeten
Komt inderdaad bij specifiek zelfgeplukte bramen voor. Het zijn geen parasieten of maden, maar kleine fruitwormpjes. Je kunt ze uit je bramen krijgen door ze even in een schaal water en zout leggen. Dan komen ze er uit. Je spoelt daarna de bramen af, en kunt ze dan eten!
Voor de volgende keer: zelfgeplukte bramen kun je het beste in een badje met zout water leggen. De larven die er in zitten vinden dat heel naar en komen er dan uit. Na een half uur afspoelen met gewoon water en dan gewoon eten.
na dadels is er weer iets lekkers verpest.
Ik heb een blaasontsteking en het doet superveel pijn. Ik heb wel eerder een blaasontsteking gehad maar deze keer is het nog pijnlijker en ik plas ook continu bloed (dat was eerst niet). Ik ben daarnet naar de dokter van wacht geweest en heb meteen antibiotica gekregen (en urinestaal afgegeven), ik hoop dat het snel aanslaat. Maar heeft iemand tips om de nacht & de komende dag door te komen, qua pijn of wat ik nog kan doen? Ik nam al een dafalgan.
4 x per dag 2 stuks paracetamol (dus niet alleen als ie pijn hebt, maar op vaste momenten zodat je een spiegel opbouwt). Als dat onvoldoende helpt kun je er 3x per dag 400mg ibuprofen bij nemen. Veel water drinken (2-3 liter per dag).
Als dat niet helpt/je klachten toenemen/eventuele koorts aanhoudt opnieuw de huisarts bellen.
Succes, klinkt erg rot!
Heel erg bedankt!
Ik heb nu voor de 2e keer dit jaar een keelontsteking (daarvoor nooit gehad) en ik verga van de pijn. Ik neem steeds 2 paracetamol 500 mg en daarna ibu 400 en heb nauwelijks verlichting. Ben gewoon bang om te slikken. Probeer veel water te drinken en waterijs maar t helpt niet. Als iemand nog tips heeft, kom maar door.
Niet dat het heel veel scheelt uit ervaring: maar naast ijsjes kun je zuigen op dropjes. Het zuigen zou kunnen helpen tegen de pijn.
Antaflu en thee met honing helpt bij mij ook. En als het op een punt komt dat je amper je mond nog open kunt doen / amper nog kunt slikken van de pijn / je mondholte witte uitslag heeft zou ik de huisarts bellen. Vriend heeft dat wel eens en dan krijgt hij toch een antibiotica kuur.