Ok dit is geen medische vraag, maar wel een āmedischeā ergernis, maar WAAROM is echt 80% van de artsen die ik in mijn leven tegenkom een absolute hork?!
Gister, na ongeveer 2 jaar milde ademhalingsproblemen door mijn neus, waardoor ik bij de minste inspanning al niet meer door mijn neus kan ademen en altijd hoog in mn ademhaling zit, en na eindelijk al mijn moed verzameld om met een dergelijk vage en niet al te ernstige klacht naar de HA gegaan, zat ik gister bij een KNO arts.
De afspraak begon ten eerste 30 min te laat, toen werd ik eerst onderzocht door een co-assistent oid, en vervolgens bij die arts.
Hij stelt zich niet voor, hij steekt zonder ook maar 1 vraag te stellen binnen een halve minuut een of ander apparaat in mn neus en geeft vervolgens aan dat ik wel een neusspray kan krijgen want het meest wss is dat ik door mijn vele allergieen continue opgezwollen neusslijmvlies heb.
Ik stel 1 vraag en vervolgens krijg ik een heel referaat, waarvan ik me de opbouw niet kan herinneren, maar het komt erop neer dat het anatomisch dan wel fysiek allemaal infewikkeld ligt, en als mensen zich ergens op focussen kunnen ze overal wel last van krijgen, dat hij āeerlijk gezegdā niet zo onder de indruk is van mijn klachten en waarin hij airquotes maakt met zn handen als hij het over āklachtenā heeft.
Als ik nog een vraag heb over de neusspray begint ie erover dat het van hem natuurlijk allemaal niet hoeft, ik moet zelf maar even zien of ik dat wil gebruiken.
Dit was ongeveer in een tijdsbestek van 3-4 minuten. Kortom: de man in kwestie denkt dat ik mezelf een probleem heb aangepraat.
Echt hoor pardon? Ik ben de laatste die beweert dat ik een ernstig probleem heb of denkt dat ik een special snowflake ben met een interessante casus, maar echt hoe dan. Dit is echt zo kut.
Artsen en communicatie⦠

Deze man was ook gewoon mid-30, zou je toch meer van verwachten, dit krijgen ze toch ook ergens op hun opleiding wel mee?