Als je twijfelt, wat je door dit berichtje doet, bellen!!
Hier zijn de oncologisch verpleegkundigen voor, als je belt en het is niet nodig, stellen zij je gerust. Gewoon doen!
Ik heb weer wat aparts -_- sinds gisteravond soms hartkloppingen van 2 a 3 keer. En dit zo paar keer per uur. En af en toe het gevoel in mijn hoofd of ik net weer terug op ga staan van de handstand.
Volgens de Google hoef ik mij geen zorgen te maken en wil met dit handstand verhaal ook niet bij de dokter aankloppen. Maar wat kan dit zijn?
Edit: het valt mij eigenlijk alleen op als ik rustig zit. Ik kan gewoon traplopen of wandelen zonder dat het toeneemt of iets. Heb er dan ook bijna tot geen last van.
In je hart maken allerlei cellen zelf een elektrisch signaal voor de volgende slag, maar dat ritme is vrij langzaam. Dat is heel fijn als backup mocht de centrale āpacemakerā van je hart het plots niet meer doen (komt heel weinig voor). Als je hartslag hoger is, wordt het ritme van deze cellen āoverruledā door je interne pacemaker. Pas als je hartslag aan de lage kant is kan het signaal van deze cellen er af en toe doorheen komen. Is heel normaal en geen reden tot zorg.
Ok dit is geen medische vraag, maar wel een āmedischeā ergernis, maar WAAROM is echt 80% van de artsen die ik in mijn leven tegenkom een absolute hork?!
Gister, na ongeveer 2 jaar milde ademhalingsproblemen door mijn neus, waardoor ik bij de minste inspanning al niet meer door mijn neus kan ademen en altijd hoog in mn ademhaling zit, en na eindelijk al mijn moed verzameld om met een dergelijk vage en niet al te ernstige klacht naar de HA gegaan, zat ik gister bij een KNO arts.
De afspraak begon ten eerste 30 min te laat, toen werd ik eerst onderzocht door een co-assistent oid, en vervolgens bij die arts.
Hij stelt zich niet voor, hij steekt zonder ook maar 1 vraag te stellen binnen een halve minuut een of ander apparaat in mn neus en geeft vervolgens aan dat ik wel een neusspray kan krijgen want het meest wss is dat ik door mijn vele allergieen continue opgezwollen neusslijmvlies heb.
Ik stel 1 vraag en vervolgens krijg ik een heel referaat, waarvan ik me de opbouw niet kan herinneren, maar het komt erop neer dat het anatomisch dan wel fysiek allemaal infewikkeld ligt, en als mensen zich ergens op focussen kunnen ze overal wel last van krijgen, dat hij āeerlijk gezegdā niet zo onder de indruk is van mijn klachten en waarin hij airquotes maakt met zn handen als hij het over āklachtenā heeft.
Als ik nog een vraag heb over de neusspray begint ie erover dat het van hem natuurlijk allemaal niet hoeft, ik moet zelf maar even zien of ik dat wil gebruiken.
Dit was ongeveer in een tijdsbestek van 3-4 minuten. Kortom: de man in kwestie denkt dat ik mezelf een probleem heb aangepraat.
Echt hoor pardon? Ik ben de laatste die beweert dat ik een ernstig probleem heb of denkt dat ik een special snowflake ben met een interessante casus, maar echt hoe dan. Dit is echt zo kut.
Artsen en communicatie⦠Deze man was ook gewoon mid-30, zou je toch meer van verwachten, dit krijgen ze toch ook ergens op hun opleiding wel mee?
Bedankt voor je uitgebreide uitleg
Ik weet niet of hier ook fysiotherapeuten zijn die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Ik merk al zolang ik me kan herinneren dat aan 1 been mijn knie en enkelgewricht niet in lijn zijn. Als mijn knie recht plooit, staat mn voet wat naar buiten. Ik heb er in het dagelijkse leven geen last van, maar ik hike erg veel, en dan voel ik wel dat mn ene knie sneller zeer gaat doen. En mn schoenen slijten ook sneller aan die kant. Ik bots ook vaak met mn hiel tegen mn andere been bij wandelen (wanneer ik mn voet ophef, draait die enkel automatisch naar binnen).
Nu vroeg ik me af: kan dit door mn houding komen, en dus verbeterd worden met oefeningen? Het voelt namelijk eerder alsof mn botten nu eenmaal zo staan, en het weinig zin heeft om naar een kinesist te gaan hiermee?
Ja er wordt zeker veel aandacht besteedt aan arts/patiƫnt communicatie en medisch professionele vorming gedurende de opleiding. Alleen, sommige mensen zijn van nature niet zo begaafd in hun luister/communicatie/empathische vaardigheden (waarom je dan dag in dag uit met mensen zou willen werken, dat vraag ik me dan af hahaha) en als zij dan een opleider hebben die dezelfde inslag heeft (soms is het ook een beetje soort zoekt soort) dan wordt dit soort gedrag richting patiƫnten in stand gehouden.
En de druk in de zorg kan natuurlijk ook zijn weerslag hebben in hoe zorgverleners met patiĆ«nten om gaan (druk, stress etcā¦), of misschien had deze arts om welke reden dan ook toevallig een slechte dag.
Dat kan natuurlijk allemaal. Maar jezelf voorstellen en geen air quotes gebruiken als het gaat over de klachten die iemand heeft, zijn m.i. toch echt wel basale dingen die je mag verwachtenā¦
Wat vreselijk vervelend! Kan je geen klacht indienen?
Buiten alles om hoop ik dat je tenminste avamys hebt gekregen. Die spray veranderde direct het probleem bij mij en nu 3 jaar later heb ik er nog profijt van (heb het iets langer dan een maand gebruikt)
Heb je steunzolen? Ik ben geen prof, maar denk dat een podotherapeut ook goed naar je houding kan kijken en je evt door kan verwijzen
Heeft iemand hier ervaring met een ganglion op de pols? Ik heb er af en aan last van sinds ongeveer een jaar denk ik, het is echt zoān onderhuidse knikker en ook best hard. Mijne ziet er precies zo uit als de wikipedia-afbeelding; Ganglion (holte) - Wikipedia
Soms lijkt ie weer wat te verdwijnen maar hij komt eigenlijk steeds weer terug en soms doet het ook wel wat pijn, denk omdat ie ergens dan op drukt ofzo? Ik ben er ongeveer een jaar geleden mee naar de huisarts geweest en die bevestigde ook dat het een ganglion zou zijn. Alleen ja, de behandelingsmogelijkheden zijn niet per se heel denderend, afwachten werkt even goed, etc. De laatste tijd zit het ding me dus wel weer meer in de weg en doet het soms ook pijn als ik op mn handen moet steunen oid, dus nu twijfel ik om er toch weer mee terug te gaan naar de huisarts. Maar tegelijkertijd zal de huisarts nu denk ik weer exact hetzelfde zeggen als de vorige keer en kan ik wel een doorverwijziging krijgen vast, maar ik weet niet of ik het moet willen behandelenā¦dus zal ik dat uiteindelijk toch zelf moeten beslissen en heeft 't weinig zin de huisarts ermee lastig te vallen als ik misschien toch sowieso het liever niet zou laten behandelen. Iemand die daar ervaring mee heeft of wanneer behandeling bijv. wel een goed idee is?
Ja ik heb het ook precies daar gehad.
Pijnlijk en irritant.
Uiteindelijk las ik eens dat je het kunt masseren. Dus voor de tv, tijdens lezen. Zodra ik niets deed.
En toen is dat ding best rap verdwenen!
Er heerst buikgriep op de opvang wat ik vorige week ook gekregen heb, nu was ik daar in 1 avond wel weer vanaf, met de bijbehorende klachten. Zeg maar aan beiden kanten en enorm misselijk. (zonder tmi).
Alleen nu precies een week later heb ik het plots weer, rennen naar de wc. Maar verder niet echt kwaaltjes (zoals misselijkheid) behalve moe en hoofdpijn.
Kan dit nog steeds van vorige week zijn of heb ik iets anders, of een gemuteerde versie opgelopen ofzo? Ik snap er niks van.
Ik heb altijd heel snel last van een opgeblazen buik. Ik hoef maar iets te eten en mān broek zit meteen strak⦠Nu las ik dat Probiotica daar wel tegen zou kunnen helpen, iemand ervaring hier mee?
Gaat dit niet eerder zijn omdat je iets eet waar je niet goed tegen kan?
Ik heb het echt met alles⦠Brood, yoghurt, kwark etc. Ben met beide al een keer gestopt, maar had geen effect.
oh wat vaag dan wel, misschien wel eens het proberen waard al zou het me verbazen dat je darmflora zo ontregeld is en op te peppen met wat probiotica. Ik zou eerder proberen naar de huisarts te gaan voor onderzoeken ed? Niet dat ik een medisch professional ben, gewoon een moeilijke patiƫnt.
Heeft iemand ervaring met een uitwendige schimmelinfectie? Vooral jeukende schaamlippen. Ik heb standaard schimmelzalf, miconazol ofzo. Na hoeveel dagen daarmee smeren zou het weg moeten zijn?
Heb je het low fodmap dieet al eens geprobeerd? Ik kad op het gegeven moment het idee dat ik niets meer zonder klachten kon eten, had geen idee waar het allemaal door kwam. En nu weet ik dat wel
Voorbeeld: kan niet tegen lactose dus ging soja yoghurt eten. Maar daar kon ik ook niet tegen.
Brood ging niet altijd lekker, probeerde ik spelt. Maar daar zat lupine in, ik weet inmiddels dat ik wel tegen spelt kan maar niet tegen lupine. En inuline en lupine zit ook in heel veel glutenvrije producten.
Nee, ga me er eens in verdiepen⦠thanks!