Het grote medische vragen-topic #3

Ja het is wel ruim 3x zoveel maar lees ook dat hett als licht verhoogd wordt gezien maar wel kan wijzen op dingen, maar daar herken ik me niet in.

Is er toevallig een forumdokter die mij kan vertellen of je Terbinafinecrème langer dan 2 weken mag gebruiken?

Zit hier een dermatoloog of iemand anders met ervaring met het voorschrijven van omalizumab bij chronische spontane urticaria? Ik heb tien dagen geleden m’n derde keer injecties gehad (300 mg) en gewoon weer een flinke opvlamming nu. Mijn eigen dermatoloog zegt steeds dat we vier maanden moeten proberen om verder iets te kunnen zeggen maar ik word er echt ongeduldig/moedeloos van. Word uit de literatuur ook niet heel veel wijzer, iemand hier die iets durft te zeggen over wat een gebruikelijke beloop is?

He wat vervelend om dit te horen.
Ik heb het nog steeds niet aangevraagd. Ben altijd zo hoopvol m.B.t. Dit medicijn.

Blijf wel voor je duimen dat het uiteindelijk iets gaat doen!

Nou moet zeggen dat het ook niet niks doet hoor, voordat ik begon had ik gewoon altijd hevige klachten, was niet eens meer van opvlammingen te spreken ofzo. Maar het is nooit helemaal weggegaan en ik word de laatste twee nachten ook weer wakker van de jeuk dus dat is gewoon kut haha. Slik ook nog steeds hoge dosis antihistamine en famotidine en montelukast erbij dus had denk ik gewoon alles bij elkaar op wat meer effect gehoopt! Maar proberen geduldig te blijven dan maar

Het mag vast maar de vraag is of t zinnig is. Als er geen verbetering opgetreden is heb je misschien wat anders nodig?

1 like

Heb nu al 2 weken een eeltkloof op mijn hak en hij wil maar niet genezen. Bloed vaak ook. En schoenen aan doen en kopen doet gewoon echt pijn. Wat kan ik nog meer zelf doen dan gehwol klovenzalf smeren? Ja naar een pedicure maar voordat ik daarheen ga…

3 likes

Insmeren met vaseline, of een crème met hoog gehalte ureum en dan een pleister over de kloof. Dan blijft het zacht en kan hopelijk die kloof een beetje dicht gaan. Echt pijnlijk want zoiets voel je ook bij elke stap die je zet :sob:

1 like

Kloven zijn zo kut :sob: Ken de struggle.

Allerbelangrijkste, hoe tegenstrijdig dit ook klinkt: niet veel vijlen, dan wordt het erger en gaat het dieper de hiel in. Hooguit de randjes van de kloof een beetje, maar meer ook niet.

Had vorige zomer (yay) een bloedende kloof en heb toen twee tot drie keer per dag dikke lagen gesmeerd met O’Keefe’s Healthy Feet en dan sokken aan en zacht laten worden. Dit minimaal een week doen en dan zal je heel snel verschil gaan zien. Werkt beter bij mij dan Gehwohl!

2 likes

Ik had in de tussentijd al een doorverwijzing naar de dermatoloog gekregen, maar was vergeten om dat aan de huisarts te vragen en aangezien ik mijn huid tot bloedens toe open krap van de jeuk dacht ik even hier vragen of het ‘mag’ :grimacing:

1 like

een domme vraag maar ik moet morgen in de vroeger namiddag nuchter binnen voor een tandextractie, 4u op voorhand mag ik niets meer eten is gezegd om nuchter te zijn, ik twijfel alleen of ik ondertussen wel nog iets mag drinken van water of dergelijke?

Voor narcose zeg ik dat een slokje water met de pillen wel mag, maar niet meer dan dat.

1 like

Merci!

Ik zou misschien wel even bellen, toen mijn vader kanker had en hij had koorts/verhoging na de chemo werd er wel gezegd dat dat een reden is om te bellen. Al is het maar voor advies!

2 likes

Als je twijfelt, wat je door dit berichtje doet, bellen!!

2 likes

Hier zijn de oncologisch verpleegkundigen voor, als je belt en het is niet nodig, stellen zij je gerust. Gewoon doen!

4 likes

Ik heb weer wat aparts -_- sinds gisteravond soms hartkloppingen van 2 a 3 keer. En dit zo paar keer per uur. En af en toe het gevoel in mijn hoofd of ik net weer terug op ga staan van de handstand.

Volgens de Google hoef ik mij geen zorgen te maken en wil met dit handstand verhaal ook niet bij de dokter aankloppen. Maar wat kan dit zijn?

Edit: het valt mij eigenlijk alleen op als ik rustig zit. Ik kan gewoon traplopen of wandelen zonder dat het toeneemt of iets. Heb er dan ook bijna tot geen last van.

3 likes

In je hart maken allerlei cellen zelf een elektrisch signaal voor de volgende slag, maar dat ritme is vrij langzaam. Dat is heel fijn als backup mocht de centrale ‘pacemaker’ van je hart het plots niet meer doen (komt heel weinig voor). Als je hartslag hoger is, wordt het ritme van deze cellen ‘overruled’ door je interne pacemaker. Pas als je hartslag aan de lage kant is kan het signaal van deze cellen er af en toe doorheen komen. Is heel normaal en geen reden tot zorg.

7 likes

Ok dit is geen medische vraag, maar wel een ‘medische’ ergernis, maar WAAROM is echt 80% van de artsen die ik in mijn leven tegenkom een absolute hork?!

Gister, na ongeveer 2 jaar milde ademhalingsproblemen door mijn neus, waardoor ik bij de minste inspanning al niet meer door mijn neus kan ademen en altijd hoog in mn ademhaling zit, en na eindelijk al mijn moed verzameld om met een dergelijk vage en niet al te ernstige klacht naar de HA gegaan, zat ik gister bij een KNO arts.

De afspraak begon ten eerste 30 min te laat, toen werd ik eerst onderzocht door een co-assistent oid, en vervolgens bij die arts.

Hij stelt zich niet voor, hij steekt zonder ook maar 1 vraag te stellen binnen een halve minuut een of ander apparaat in mn neus en geeft vervolgens aan dat ik wel een neusspray kan krijgen want het meest wss is dat ik door mijn vele allergieen continue opgezwollen neusslijmvlies heb.

Ik stel 1 vraag en vervolgens krijg ik een heel referaat, waarvan ik me de opbouw niet kan herinneren, maar het komt erop neer dat het anatomisch dan wel fysiek allemaal infewikkeld ligt, en als mensen zich ergens op focussen kunnen ze overal wel last van krijgen, dat hij ‘eerlijk gezegd’ niet zo onder de indruk is van mijn klachten en waarin hij airquotes maakt met zn handen als hij het over ‘klachten’ heeft.

Als ik nog een vraag heb over de neusspray begint ie erover dat het van hem natuurlijk allemaal niet hoeft, ik moet zelf maar even zien of ik dat wil gebruiken.

Dit was ongeveer in een tijdsbestek van 3-4 minuten. Kortom: de man in kwestie denkt dat ik mezelf een probleem heb aangepraat.

Echt hoor pardon? Ik ben de laatste die beweert dat ik een ernstig probleem heb of denkt dat ik een special snowflake ben met een interessante casus, maar echt hoe dan. Dit is echt zo kut.

Artsen en communicatie… :exploding_head::exploding_head::exploding_head: Deze man was ook gewoon mid-30, zou je toch meer van verwachten, dit krijgen ze toch ook ergens op hun opleiding wel mee?

6 likes

Bedankt voor je uitgebreide uitleg :slight_smile:

1 like