Dank voor je reactie! Paracetamol heb ik nu niet genomen omdat ik het niet zeker wist of dit mocht. De pijn is nog aanwezig dus ik ga om 12 uur even 2x500 mg paracetamol nemen.
Ik heb 275 mg naproxen.
Maagbeschermers gebruik ik nu niet (in het verleden weleens toen ik diclofenac voorgeschreven kreeg van de dokter). Is omeprazol dan goed?
Ik durf niet goed te zeggen wat vaak is, maar bij een cyclus van zo’n 38-40 dagen slik ik zo’n 3-4 dagen nsaid voor menstruatiepijn. Als het met die hoeveelheden goed is om maagbeschermers te slikken ga ik dat zeker doen.
Eigenlijk is het gek dat menstruatiepijn voor veel mensen zo’n ding is en dat we er zulke hoeveelheden pijnstillers voor moeten slikken. De laatste jaren is er wat meer aandacht voor dan vroeger maar ik zou willen dat er nog meer aan gedaan zou kunnen worden. Om het te voorkomen en ‘gewoner’ te maken om te bespreken want er zijn ook genoeg menstruerende mensen die in stilte lijden en denken dat het normaal is.
Ik heb tot ik bij een gynaecoloog kwam (ivm uitblijven van een zwangerschap) gedacht dat mijn menstruatie, de hoeveelheid pijn en hoeveelheid bloed normaal waren. Dat iedereen die menstrueert dit heeft, en dan gewoon een pilletje slikken, tanden op elkaar en door. Pas tijdens de onderzoeken van de gynaecoloog bleek dat mijn bloedverlies buitenproportioneel is. Ik was toen bijna 35 en had er toen al 23 jaar menstruaties op zitten.