Het grote medische vragen-topic #3

Yes kruik en dit top ding.

Heerlijk ook op buik die bollen die buik kneden hahah icm infrarood. Heb het pas sinds 2 jaar die extreme pijn en eigenlijk altijd alleen de eerste dag.

Maar ben er nu dus ziek bij geworden. Gisteravond/vannacht. Dus dat zal wel de boosdoener geweest zijn. De combo van de 2.

2 likes

Dank voor je reactie! Paracetamol heb ik nu niet genomen omdat ik het niet zeker wist of dit mocht. De pijn is nog aanwezig dus ik ga om 12 uur even 2x500 mg paracetamol nemen.

Ik heb 275 mg naproxen.
Maagbeschermers gebruik ik nu niet (in het verleden weleens toen ik diclofenac voorgeschreven kreeg van de dokter). Is omeprazol dan goed?
Ik durf niet goed te zeggen wat vaak is, maar bij een cyclus van zo’n 38-40 dagen slik ik zo’n 3-4 dagen nsaid voor menstruatiepijn. Als het met die hoeveelheden goed is om maagbeschermers te slikken ga ik dat zeker doen.

Eigenlijk is het gek dat menstruatiepijn voor veel mensen zo’n ding is en dat we er zulke hoeveelheden pijnstillers voor moeten slikken. De laatste jaren is er wat meer aandacht voor dan vroeger maar ik zou willen dat er nog meer aan gedaan zou kunnen worden. Om het te voorkomen en ‘gewoner’ te maken om te bespreken want er zijn ook genoeg menstruerende mensen die in stilte lijden en denken dat het normaal is.

Ik heb tot ik bij een gynaecoloog kwam (ivm uitblijven van een zwangerschap) gedacht dat mijn menstruatie, de hoeveelheid pijn en hoeveelheid bloed normaal waren. Dat iedereen die menstrueert dit heeft, en dan gewoon een pilletje slikken, tanden op elkaar en door. Pas tijdens de onderzoeken van de gynaecoloog bleek dat mijn bloedverlies buitenproportioneel is. Ik was toen bijna 35 en had er toen al 23 jaar menstruaties op zitten. :exploding_head:

3 likes

Ik heb opeens een cyste bij mijn vagina. Hoop eigenlijk niet dat het erger wordt en er een behandeling moet volgen. Iemand ook wel eens een cyste gehad waar niets mee hoefde te gebeuren? Toevallig morgen naar de gynaecoloog voor een echo na mijn miskraam dus zo blijven we lekker bezig.:+1:t3:

Hoeft lang niet altijd wat mee, kun je gewoon afwachten en vaak slinkt het dan vanzelf. Als hij langer blijft bestaan, mechanische klachten geeft, pijn doet of ontstoken raakt moet er wel wat mee.

2 likes

Ik heb een bartholin cyste gehad. Die ging op een gegeven moment zelf weg.
Zolang je er geen pijn of ongemak van heb, kan je het afwachten.
Was toen ook het advies van mijn gynaecoloog.
Je kan het morgen wel even vragen wat zij adviseren.

2 likes

Ja, ga ik doen! Vermoed dat ik ook zo’n cyste heb inderdaad. Dankjewel, @the.rebel.club jij ook.:blush:

1 like

Hebben jullie wel eens last van vervelende plas aandrang? Ik plas sowieso altijd al redelijk veel vergeleken met andere mensen maar ik kan het op zich ook gewoon ophouden en negeren. Dan lijkt het alsof de urine dieper zit ofzo. Maar soms moet ik ineens van 0 naar 100. Ik heb nu sinds een paar dagen dat ik echt de hele dag door van die vervelende aandrang voel en daardoor dus ook super vaak naar de wc ga. Ik heb niet meer dorst ofzo dus ik snap ook totaal niet waar het vandaan komt? Ik ga wel naar de huisarts als het aan blijft houden maar ik heb al gegoogeld en daar wordt je natuurlijk helemaal gek van…

Is het geen blaasontsteking?

2 likes

Heb je geen blaasontsteking?

2 likes

Of gespannen bekkenbodem?

Ik heb geen pijn bij het plassen of waar dan ook @Krentenbol en @Merel en ook geen bloed erbij ofzo. @the.rebel.club dat zou kunnen maar verklaart dat ook dat er daadwerkelijk plas is?

1 like

Je lijf maakt continu de hele tijd plas, dus ook als je vaak gaat komt er meestal wel een klein plasje. Of plas je echt grote plassen elke keer?

Nee meer klein. En ik moet ook wel een soort van pompen om het er uit te krijgen. Ik ben net gegaan en op het moment dat ik ga staan kan ik gewoon alweer gaan. Echt vermoeiend

Ik heb dit wanneer ik stress heb, dan kan ik echt constant gaan en is het is zo vervelend.

2 likes

Klinkt meer als overactieve blaas of bekkenbodem problematiek. Zou even overleggen met de huisarts en dan evt starten met bekkenbodem fysiotherapie?

3 likes

Die fysio heb ik in het verleden wel vaker gehad voor vaginisme, dus dat zou kunnen. Ik ben zelf heel bang dat het diabetes is, door die angst krijg ik ook stress en dat maakt het waarschijnlijk alleen maar erger. Bedankt voor je advies!

Ja @Leverworst ik krijg er ook weer stress van terug dus een irritante vicieuze cirkel

1 like

Jaa ik dacht al, ik ga vanavond in bad, hahaha! Dank je voor de tip!

Ik heb last van een beginnende blaasontsteking (troebele urine en een naar gevoel). Maar nu weet ik niet zo goed of ik hiervoor het beste morgen naar de huisarts kan, of dat ik beter even kan afwachten. Heb liever geen antibiotica, maar heb ook een keer een nierbekkenontsteking gehad en wil dat ook echt niet meer! Probeer nu maar extra veel water te drinken… wat doen jullie meestal?

2 likes

Gore ocean cranberrysap drinken werkt 9 van de 10x bij een beginnende blaasontsteking.

4 likes

Ik ga aan cranberry pillen, vitamine c en heel veel water/thee. De laatste jaren krijg ik het wel weggedronken. Als het beginnend is is mijn ervaring dat de test negatief is en hij op kweek gezet moet worden, daarna was het altijd wel positief bij mij. Ik heb een bruistablet van lucovitaal voor blaasontsteking en die werkt echt heel goed bij mij als het al iets verder gevorderd is.

Als je bang bent kan je sowieso gaan en de antibiotica als back up houden voor als het wel doorzet.

1 like