Wat goed om te horen je hoort soms verhalen dat het lastig gaat maar dit is zulke belangrijke zorg!
Is ook de enige zorg die wij in het weekend aannemen. Al het andere (zwachtelen,wondzorg etc moet wachten tot de maandag )
Ik ben geen MDL-arts dus ik kan hier verder weinig over zeggen. Maar hoe jij het nu omschrijft, denk ik dat het belangrijk is om hier morgenochtend de MDL-arts over te bellen. Dat hij geen intake meer heeft is niet goed. De MDL-arts moet inschatten of er nog opties zijn om (tijdelijk) nog iets met die ascites te doen en/of dat jullie het over palliatie zorg moeten gaan hebben. En zoals Luzarl ook zegt, thuiszorg lijkt me echt een must.
Voor thuiszorg kijken ze echt naar alle opties. Wij kregen ook zzp’ers en via via veel telefoontjes van mensen die in de palliatieve zorg werkten en ons wilde komen helpen (dorp, dan krijg je dat snel en uit omliggende dorpen). En de nachtzorg stopte dan om 7 en dan van 7-9 waren er elke dag nog mensen. Ik weet niet hoe sterk je eigen netwerk is @Friemel maar ik vind dit echt heftig en voel zo met je mee. Ik hoop dat er iets te regelen valt
De situatie lijkt wat op die van mijn opa. Ik zou morgen de huisarts bellen. Voor mijn opa hebben we toen heel snel thuiszorg kunnen opstarten, bed in de woonkamer en niet veel later palliatieve sedatie. Thuiszorg was minimaal omdat hij daar niet zo op zat te wachten en ik uit een gezin kom met een aantal verpleegkundigen dus die deden e.e.a. Dat is allemaal gewoon bespreekbaar.
Heb je al gebeld?
Even een goede ervaring van mijn kant over Allerzorg: zij hebben de palliatieve zorg gedaan van mijn oma, waren er ook voor de nacht en waren echt fantastisch in het ontlasten van ons als naasten. Mijn opa en oma moesten echt een enorme drempel over om iemand in huis te hebben, maar dat is ze alleszins meegevallen. Het is zo’n enorme opluchting om te weten dat er altijd iemand in de buurt is. Je kunt alle kanten met ze op. Ik leef met je mee en ik denk aan je!
Wat erg, zware shit situatie. Ze laten jullie lekker zitten zo…
Maandag… jeetje, wat kut dat jullie niet geholpen worden.
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar echt heel heel heel veel sterkte. Wat enorm kut allemaal zeg, echt verschrikkelijk
Wat rot dat jullie zo’n zware dag hebben gehad.
Ik weet niet wat hij bedoelt met meer overleven dan leven, maar als hij veel pijn heeft of benauwd is, is dat een reden om al eerder de huisartsenpost te bellen. Dan kan al eerder dan maandag pijnstilling opgestart worden.
Sterkte
Helemaal geen warrig verhaal! Wat een ontzettend zware situatie voor jullie allemaal. Hoop dat je iemand hebt die af een toe een arm om jouw schouders kan leggen!
Dit klinkt niet als een situatie die tot maandag kan wachten. Zeker niet als het ook voor je vader te zwaar, pijnlijk of wat dan ook word. Misschien kun je thuiszorgorganisaties in de buurt zelf benaderen? Dit hoeft niet via een huisarts. Terminale zorg wordt in principe niet afgewezen en zij kunnen deze rol deels van jou over nemen en een gaan aandringen op een goed beleid. Er hoeft niet meteen een leger aan verpleegkundigen over de vloer te komen, maar kan ook heel laagdrempelig als dat de wens is. In ieder geval heel veel sterkte, ik hoop dat er snel hulp is voor jullie.
Ja en ik heb m weg laten halen haha. Was geen aanrader moet ik zeggen, deed op sommige punten echt echt zeer maar heb nu dus geen last meer van die ader.
Oh dat klinkt echt super pijnlijk! Ik heb het nu gegoogeld en krijg dat beeld niet uit m’n hoofd haha. Volgens mijn huisarts was deze echt nog te jong om weg te laten halen.
ik heb donderdag een spiraal laten plaatsen, vrijdag en zaterdag had ik daar pijn van, zondag niet. ik dacht dat ik er vanaf was dus, maar gisteren en vandaag heb ik weer echt veel pijn, ik snap het niet. ik zou nu ook ongesteld moeten zijn, zou het daardoor komen? weet ff niet wat ik moet doen
De twee keer dat ik een spiraal liet plaatsen heb ik er wel twee maanden af en aan last van gehad, en voor zover ik weet is dat normaal. Eerste paar keer ongesteld zijn met een nieuwe spiraal is ook wel wat heftiger, dus dat kan het inderdaad ook zijn. Denk niet dat je je nu al zorgen hoeft te maken.
thanks, dat stelt me gerust! gelukkig helpt paracetamol wel een beetje, dus ik wacht het wel gewoon af verder.
Ik heb bloed geprikt vanochtend en het is daar een beetje verdikt en blauw, is dat normaal? Blauw ben ik wel gewend maar verdikt niet
Volkomen normaal, als het wel pijnlijk is kun je gaan koelen, als je het over een week nog hebt, dan even naar de HA.