Heeft het kind dan stress? Hoe weet je of die hartruis erger wordt? Is er een reden dat je dit vraagt? Maak je je zorgen om iets?
Vaak is een verhoogde talgproductie, of een verdikte hoornlaag de reden van blackheads. Een combi van BHA en AHA exfolianten en retinoiden zouden moeten helpen.
Helaas ben ik allergisch voor retinoiden en deden de exfolianten vrij weinig. Dus nu heb ik vorige week een dieptereiniging (puistjes uitdrukken) gehad met een 20% salicylzuur (BHA) peeling en merk nu al verschil. Mijn huid heeft er in maanden niet zo goed uit gezien. Hopelijk ook op langere termijn.
Ik moet vitamine D bijslikken, welke slikken jullie? Hij had het over 800 eenheden per dag, ik zie dat dat 200 microgram is.
800 iui = 200 milligram (mg) = 20 microgram (mcg) toch?
Ik neem nu de vitamine D van de etos, wel in aanvulling op mân zwangerschapsvitamine waar ook al vit D inzit. Het is de 25 microgram en een paar euro voor een pot waar je echt lang mee kan doen. Sinds ik deze erbij neem is mân vitamine D eindelijk gestegen terwijl voorheen een hogere dosering via de huisarts niet werkte.
Ik heb deze voorgeschreven gekregen van de huisarts, moet elke 2 weken 1 ampul nemen. In het begin had ik zoân groot tekort dat de uitslag gewoon â(null)â was, er zat echt niks in mân lichaam. Toen moest ik geloof ik 6 weken lang elke week zoân ampul als ik het me goed herinner. Sindsdien dus elke 2 weken.
Oh oeps ik bedoel wat jij bedoelt, ik ben niet zo goed in getallen
800 eenheden = 20 microgram maar dat is geen 200 milligram haha.
Omg haha ik heb geen idee hoe ik hierbij kom, dit staat in mijn aantekeningen. Het is 0.02 milligram maar ik had die IUI gegoogeld toen ik paar weken terug vitD ging kopen en daar stond dan toch echt 800 IUI = 200 mg? Dan staat die m vast niet voor milli. Ik heb geen idee
@anon3219017 zeker weten? Ik heb eerste trimester ook een hoge dosering gehad via de huisarts (weet niet precies welke) en bleef toen op 30 hangen bij 12 weken. Rond 20 weken was het 40 (met enkel de prenatal vitamine) en nu bij 30 weken 60 (met ook de vitD van de etos erbij, maar zat ook wel een zomer tussen 20-30 natuurlijk).
Dan zou je die die ik heb toch wel mogen? Ik heb 25000 IE per 2 weken, dus 1785 IE per dag als je het zo zou omrekenen (toch?). Dat is minder dan 4000. Maar dan heb je natuurlijk wel op 1 dag veel meer dan 4000 en op de 13 dagen daarna niks. Ik zou het voor de zekerheid gewoon aan je huisarts vragen
Ja klopt!
Merken jullie ook daadwerkelijk dat het nemen iets doet? mijn huisarts doet er altijd vrij laconiek over dus ik neem geen supplementen behalve ijzer.
Top thanks!!!
Ik neem multi maar heb alsnog een tekort. Dus ga nu stoppen met multi. Neem wel c en d en dan magnesium voor de nacht omdat mijn handen en armen vaak slapen âs nachts en dat is irritant
Nu 1+1
Vraagje voor mensen met scoliose hier. Ik heb sinds mijn puberteit scoliose. Zit vooral bovenin en mijn linkerkant is daardoor niet zoals het hoort. Nu ervaar ik al enkele weken pijn in en aan de zijkant van mijn linkerborst. Hypochonder die ik ben denk dan meteen dat er iets in mn borst zit (ik voel niets in mn borst op die plek, alleen een dikke spier) en ben benieuwd of meerdere mensen aan de plek van de kromming, bij mij staat links mijn borstkas ook meer uitgepuild dan rechts, ook een pijnlijke kant hebben? Meer spierpijn enz?
Heeft iemand hier ervaring met een verhoogde lever waarde (Alanineaminotransferase) na bloed prikken?
Normaal zou die rond 35 moeten zitten en ik zit op 66. De huisarts wil volgende maand weer bloed prikken om te kijken of het dan weer lager is. Maar merk dat ik me toch wel een beetje druk maak. Drink geen alcohol dus daar kan het niet door komen.
Waarom is het geprikt?
Ik moet jaarlijks prikken ivm schildklier waarde. De assistente heeft iets verkeerd aangevinkt & ben nu ook hier op geprikt.
hooooi!!
negatieve zwangerschap testen
niet aan de pil
en al meerdere dagenâŠ
Zulke pijnlijke borsten⊠niet te doenâŠ
Wat is dit?