Het grote medische vragen-topic #3

Top thanks!!!

1 like

Ik neem multi maar heb alsnog een tekort. Dus ga nu stoppen met multi. Neem wel c en d en dan magnesium voor de nacht omdat mijn handen en armen vaak slapen ā€˜s nachts en dat is irritant

3 likes

Nu 1+1

1 like

Heeft iemand hier ervaring met een verhoogde lever waarde (Alanineaminotransferase) na bloed prikken?
Normaal zou die rond 35 moeten zitten en ik zit op 66. De huisarts wil volgende maand weer bloed prikken om te kijken of het dan weer lager is. Maar merk dat ik me toch wel een beetje druk maak. Drink geen alcohol dus daar kan het niet door komen.

Waarom is het geprikt?

Ik moet jaarlijks prikken ivm schildklier waarde. De assistente heeft iets verkeerd aangevinkt & ben nu ook hier op geprikt.

1 like

hooooi!!

negatieve zwangerschap testen
niet aan de pil
en al meerdere dagen…

Zulke pijnlijke borsten… niet te doen…

Wat is dit?

Pms?
Naderende menstruatie?

3 likes

PMS! dat kan het zijn. heb het nooit eerder gehad dus herkende het niet…

Hebben jullie tips (supplementen, medicijnen of andere middeltjes) bij zware haaruitval? Het is niet voor mijzelf, maar voor m’n vriend die sinds een tijd zoveel haaruitval heeft. Hij is overigens niet kalend, geen kale plekken, dus het groeit blijkbaar ook weer aan.

Kom ik weer: Minoxidil. Of wat milder: de haarolie van Mielle.

1 like

Oe omdat je zegt: kom ik weer. Is dit de holygrail op dit gebied? :smiley::pray:t3:

3 likes

Haha nou ik heb last gehad van haaruitval en toen kreeg ik dit aangeraden van de dermatoloog. En dus al heel vaak deze tip gegeven op het forum dus wellicht denken sommigen: heb je haar weer!

Het werkt niet voor iedereen maar mij heeft het heel goed geholpen. Je kunt het gewoon online bestellen maar ik raad ook aan om langs de huisarts te gaan zodat hij op tekorten kan testen.

3 likes

Als je er mee stopt, valt het dan niet weer uit?
Mijn haar valt nu zo enorm uit na m’n zwangerschap, ben alleen bang dat ik het uitstel als ik minoxidil ga gebruiken en daarna weer stop…

1 like

Ja, dat kan zeker. Bij mij was het stress denk ik, dus de haren blijven nu. Maar het kan ook zijn dat als je stopt en je echt een haarziekte hebt het weer uit gaat vallen.

Opzich is haaruitval na zwangerschap normaal en zou ik toch geduldig wachten ipv Minoxidil denk ik. Het is vrij heftig spul wel, het kan ook enorm jeuken.

Misschien is de Mielle olie iets voor je?

2 likes

Ik heb al een week een opgezwollen lymfeklier in m’n hals hmmm, wanneer is het moment om daar mee naar de dokter te gaan?

3 likes

Haha thanks!! :nerd_face:
Twee weken dus

1 like

Misschien ook een tip om je schildklier te laten checken na je zwangerschap. Ik had extreme haaruitval en mijn schildklier bleek totaal van slag.

1 like

Is kut maar komt bij ziek zijn gewoon als reactie op ziek zijn/ lage weerstand. Snel een flesje pyralvex in huis halen en meteen stippen als je iets voelt.

Let er trouwens als je keelpijn en zwellingen enzo allemaal niet weggaan wel even op dat je geen bacteriƫle infectie hebt

3 likes