Het grote medische vragen-topic #3

Pms?
Naderende menstruatie?

3 likes

PMS! dat kan het zijn. heb het nooit eerder gehad dus herkende het niet…

Hebben jullie tips (supplementen, medicijnen of andere middeltjes) bij zware haaruitval? Het is niet voor mijzelf, maar voor m’n vriend die sinds een tijd zoveel haaruitval heeft. Hij is overigens niet kalend, geen kale plekken, dus het groeit blijkbaar ook weer aan.

Kom ik weer: Minoxidil. Of wat milder: de haarolie van Mielle.

1 like

Oe omdat je zegt: kom ik weer. Is dit de holygrail op dit gebied? :smiley::pray:t3:

3 likes

Haha nou ik heb last gehad van haaruitval en toen kreeg ik dit aangeraden van de dermatoloog. En dus al heel vaak deze tip gegeven op het forum dus wellicht denken sommigen: heb je haar weer!

Het werkt niet voor iedereen maar mij heeft het heel goed geholpen. Je kunt het gewoon online bestellen maar ik raad ook aan om langs de huisarts te gaan zodat hij op tekorten kan testen.

3 likes

Als je er mee stopt, valt het dan niet weer uit?
Mijn haar valt nu zo enorm uit na m’n zwangerschap, ben alleen bang dat ik het uitstel als ik minoxidil ga gebruiken en daarna weer stop…

1 like

Ja, dat kan zeker. Bij mij was het stress denk ik, dus de haren blijven nu. Maar het kan ook zijn dat als je stopt en je echt een haarziekte hebt het weer uit gaat vallen.

Opzich is haaruitval na zwangerschap normaal en zou ik toch geduldig wachten ipv Minoxidil denk ik. Het is vrij heftig spul wel, het kan ook enorm jeuken.

Misschien is de Mielle olie iets voor je?

2 likes

Ik heb al een week een opgezwollen lymfeklier in m’n hals hmmm, wanneer is het moment om daar mee naar de dokter te gaan?

3 likes

Haha thanks!! :nerd_face:
Twee weken dus

1 like

Misschien ook een tip om je schildklier te laten checken na je zwangerschap. Ik had extreme haaruitval en mijn schildklier bleek totaal van slag.

1 like

Is kut maar komt bij ziek zijn gewoon als reactie op ziek zijn/ lage weerstand. Snel een flesje pyralvex in huis halen en meteen stippen als je iets voelt.

Let er trouwens als je keelpijn en zwellingen enzo allemaal niet weggaan wel even op dat je geen bacteriële infectie hebt

3 likes

Gewoon bij de Kruidvat ! Supermarkt weet ik zo niet. Het brandt maar gegarandeerd dat je aft met een dag of 2 geen pijn meer doet

1 like

Weer niet of dit het goede topic er voor is, maar een tijd terug (maandje ofzo?) had ik ineens een soort zere grote onderhuidse puist hier. Aan lopen krabben en doen maar het reageerde anders dan een puist. Nu is het al een tijd een soort wit hard bultje, duidelijk huid/vlees (lol iew) en geen pus ofzo.

Laat ik voorop stellen dat ik absoluut niet bang ben dat dit kwaadaardig is ofzo, maar lelijk is het wel. Heb vet veel acne gehad, steenpuisten etc. en nog nooit een litteken als dit overgehouden. Zou je zoiets weg kunnen laten halen? Het lijkt op de foto subtiel maar hij is echt groot en aanwezig :sweat_smile:

Het zit recht op mijn bovenarm dus je ziet 'm heel goed met t-shirt aan enzo, normaal ben ik niet zo ijdel maar ik krijg 'm niet zo goed op de foto… het is echt lelijker in het echt haha.

1 like

Echt geen idee of het werkt hoor, maar misschien doet kamillethee iets?

Ik heb zoiets op mijn neus, ben er mee naar de huisarts gegaan en die zei dat het een soort littekenweefsel is ofzo dacht ik, maar wat dan wel wat meer overdreven reageert dan normaal. Hij zei dat er niet zoveel aan te doen is maar ik hoop dat je een geweldige tip krijgt waar ik ook wat aan heb :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ohh ik was er al bang voor… in je gezicht lijkt me helemaal vervelend! Heb wel littekens van acne maar dat is niks vergeleken met deze witte homp :laughing: Als ik tips krijg deel ik het, maar helaas nog niks!

Heb je dit toevallig? Talgklierhyperplasie - Huidarts.com

Is makkelijk te verwijderen.

Misschien wel, ik vind best wel extreme foto’s ofzo ervan. Ik vind het niet mooi maar het is niet heel erg ofzo. Vind m’n rimpels en pigmentvlekken ook niet mooi dus voelde een beetje van ach join de club