Het grote medische vragen-topic #3

Is lastig te beoordelen zo. Als je er vrede mee hebt helemaal goed natuurlijk, maar je kan er altijd naar laten kijken bij een huidtherapeut.

1 like

Wow ik heb zoiets raars! Ik heb vandaag al de hele dag een hele koude plek op mijn bovenbeen. Voelt echt alsof er een ijsklontje tegenaan wordt gehouden en het is ook gevoelig. De huid voelt ook koud aan terwijl de rest gewoon warm is. Voelt ook een beetje doof! Is echt een plek van 10cm ofzo

2 likes

Ohh ja zo’n plekje heb ik ook op mijn gezicht, bij mijn neus. Dat is bij mij idd littekenweefsel, maar dat witte bultje wat ik heb is wel echt anders. Het is echt spierwit ook. Met een soort roze van binnen?
Maar zulke littekens heb ik idd ook in mijn gezicht, echt irritant. Huidtherapeut kon er bij mij iig niks aan doen…

Kindje heeft diarree en we willen paracetamol geven alleen hij is te klein voor tabletjes. Kan je een zetpil geven of heeft dat nu geen zin?

1 like

Ik heb sinds gisteren wat vage klachten:

• heel moe/uitgeput ondanks lang slapen en weinig doen
  • hoofdpijn die blijft sluimeren ondanks pijnstillers
  • geen honger en soms ook misselijk (maar geen kotsneigingen)
  • overal in mijn lichaam een soort spierpijn/gewrichtspijn ofzo, vooral in mijn ledematen en om een of andere reden is het 's avonds veel erger

Ik dacht gisteren dat ik er gewoon wat door zat na enkele fysiek en mentaal uitputtende dagen maar vandaag voel ik me weer zo shit. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het is zo vaag allemaal dat ik niet goed weet of het zelfs zin heeft naar de dokter te gaan. Ik denk zelfs dat het misschien gewoon iets psychosomatisch is of zo…

Heb nog geen sneltest kunnen doen maar ik heb niet het gevoel dat dit Corona is, anderzijds heb ik voor zover ik weet nooit Corona gehad dus geen idee wat te verwachten.

Hm ik zou zeker een COVID test proberen te doen, bij mij begon m’n laatste infectie zo dus het kan misschien wel! Beterschap in elk geval!d

4 likes

Bij mij begon covid zo. Pas een dag na deze klachten testte ik positief

3 likes

Klinkt als een beginnende griep of corona. Doe maar snel een zelftest en neem je keel ook mee. Mijn eerste zelftest was negatief, maar 12 uur later, en nu met een keelswap direct knijterpositief. Begon met lamlendig, spierpijn, moe, zwaar hoofd/raar soort hoofdpijn, geen honger. Nu, dag 3, ben ik vol ziek, met koorts, volle holtes, keelpijn, ‘the whole shebang’…

edit: veel medestanders hier. Sterkte iedereen die ziek is!

2 likes

Moet ik dan gewoon het wattenstaafje zo diep mogelijk in mijn keel steken?

Hier een uitleg hoe je dat doet. Ik begreep dat je het doet, voor je neus swap. Succes!

1 like

Oh dat is een goed idee, helaas niet in huis. Ga die morgenochtend wel even halen.

1 like

Dit klinkt gewoon precies als een griepje

2 likes

Kan je alleen snachts verkouden zijn of is er dan meer te denken aan een allergie ofzo? Ik heb t niet altijd maar wel regelmatig dat als ik snachts wakker wordt dat er dan een neusgat dicht zit, vaak de kant waarop ik lig. Maar verder geen verkoudheid. Heb t nu ook alweer een paar dagen en hoewel niet erg wel irritant. Ben wel bekent met dat ik bv niet goed tegen stof kan.

In de herfst is er meer huisstofmijt i.v.m. de hoge luchtvochtigheid! Mogelijk dat het daardoor komt.

2 likes

Ik heb sinds een paar weken dat ik sommige etenswaren ineens vies vind (eieren, rijstwafels, spinazie) er zit een rare bijsmaak aan. Het ligt niet aan mijn (gebrek aan) kookkunsten, het is ook buitengewoon deur. Ik heb naar mijn weten geen Corona gehad, goede mondhygiëne en geen amandelsteentjes. Is dit iets waarmee ik naar de huisarts moet? Als ik Google krijg ik alleen Corona en kanker, maar misschien is het wel normaal en hoort het bij ouder worden.

Toch niet zwanger?

2 likes

Toevallig pijnboompitten gegeten voor het begon?

4 likes

Ik kreeg er last van als ik een bepaalde soort vitamine c capsules in nam! Geen idee of jij dat slikt overigens.

Bedankt voor jullie snelle antwoord, ook @Merel en @Negativ . In alle drie de gevallen is dat niet het geval.

Het kan normaal zijn, maar als het je stoort of het wordt erger dan zou ik er wel eens mee langs de huisarts gaan, die kan makkelijker alles op een rijtje zetten dan wij hier online.

1 like