Ik zou niet snel mensen met keelpijn adviseren naar de huisarts te gaan, maar na 2 weken zonder verbetering is het nu wel tijd!
Ze gaat vandaag bellen dus hoop dat daar wat uit komt. Bedank voor d’r info!
In hoeverre zijn mentale ongesteldheidsklachten normaal? Ik ga bijna elke maand door 1-2 dagen heen waarop ik echt dood wil. Voel me dan echt mega neerslachtig en zie het gewoon niet meer zitten.
Als ik dan een dag later weer opsta is er niets aan de hand. Sterker nog, dan lach ik mezelf en mijn dramatische gedoe vierkant uit. Maar op het moment dat ik daar in zit kan ik het TOTAAL niet relativeren. Ook al weet ik dat het hormonaal is. Ik weet dat veel vrouwen last hebben van pms, maar in hoeverre is het normaal?
Klinkt wel als PMDD, een extreme vorm van PMS. PMS komt veel voor, PMDD een stuk minder maar wordt wel serieus genomen. Als je zulke heftige klachten hebt zou ik het zeker met de huisarts bespreken om te kijken wat de opties zijn.
Ik heb vermoedelijk een blaasontsteking, op zich niet zo spannend, maar krijg nu rugpijn en echt een naar gevoel bij plassen… niet zo’n zin om zo het weekend in te gaan. Kan ik de doktersdienst hiervoor bellen? En moet ik dan langskomen denk je met een potje (en heb je dan snel uitslag of kan ik dan net zo goed wachten tot maandag bij mijn eigen huisarts😜)? Ik heb geen idee hoe zoiets werkt, wil ook niet onnodig bellen.
Kan je zeker voor bellen en waarschijnlijk vragen ze je dan inderdaad een potje urine mee te nemen. Niet te lang mee blijven lopen hoor, kan je zo beroerd van zijn.
Kan richting nierbekkenonsteking gaan, heb ik zelf gehad en het was echt verschrikkelijk. De spoedarts zei toen dat ik eerder had moeten aankloppen dus zeker bellen. Ik moest daar in een potje plassen maar gewoon vragen hoe het gaat daar.
Daar zou ik voor bellen, je blaasontsteking kan met een optrekkende beweging bezig zijn richting je nieren. Wat het mee te brengen plasje betreft zou je dat even aan de telefoon kunnen vragen en voor je bezoek aan de dokter even wat drinken zodat je makkelijker kan plassen.
Bedankt @anon37686689, @chasingrainbows @Knitfastdiewarm! Ik ga morgenochtend gelijk bellen, ik heb nu 2 kinderen in bed liggen dus kan helaas geen kant uit. Ik voelde me een beetje een aansteller, maar thanks voor de bevestiging!
Beterschap Drawster, en voel je zeker geen aansteller!
Beterschap! Let wel ook even goed op of je geen koorts hebt of krijgt
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar toch benieuwd naar de ervaring van anderen. Vanavond zei iemand me gedag middels een knuffel en een kus op de wang. Later zag ik dat diegene nog een overblijfsel van een koortslip had. Geen blaasjes meer, maar wel nog een wondje (zonder korst). In hoeverre is dat nog besmettelijk?
Niet, als de blaasjes weg zijn is het is ingedroogd zit je goed
de kans dat je het virus draagt is sowieso al groot dus ik zou er niet teveel zorgen om maken
Mijn vader ligt in het ziekenhuis en mijn moeder is er veel maar niet de hele dag. Soms komen er dus dokters langs met uitslagen of voor onderzoeken en mijn vader is echt een golden retriever die nergens naar vraagt en alles ondergaat.
Ik zou eigenlijk inzage willen in wat er gerapporteerd word in zijn medisch dossier, op mijn werk (verpleeghuis) kan dat en kan familie lezen wat alle disciplines rapporteren. Is dat in het ziekenhuis ook mogelijk?
Ik weet bij mij ( revalidatie wat onder zkhs valt) kan dit via een digitaal pt-portaal. Toegang is dan met digi-d in dit geval van je vader dan, portaal staat op onze website qua toegang.
Sterkte!
Zit er hier een psychiater die ik een persoonlijke vraag mag stellen?
Ik zou misschien deze vraag ook even in het bevallingstopic stellen, daar zitten de ervaringsdeskundigen.
Ik had zelf geen paracetamol meer nodig na een week, maar ik had geen hechtingen en heb ook geen blauwe plek gezien.
Paracetamol kun je wel straffeloos heel lang gebruiken in de aanbevolen dosering en heeft ook geen negatieve gevolgen via borstvoeding etc, dus je hoeft nog helemaal niet af te bouwen als dat niet gaat.
Heeft je verloskundige een telefonisch spreekuur? Die weten precies wat er gezien is en weten denk ik ook het best wat te verwachten.
Bij mijn eerste bevalling duurde het ook lang voor ik de paracetamol af kon bouwen. En toen mijn man weer moest gaan werken kwam ik nog niet stabiel zelf de trap op en af bv, omdat ik echt nog last had.
Waarschijnlijk word je nu ook weer wat actiever? Niet gek als je dan juist weer wat meer last krijgt of bv ineens meer bloed gaat verliezen.
@Merel @Suikerklontje Dankjulliewel voor jullie ervaring/advies! Ik heb verloskundige nog een keer gebeld en zij vind het ook gek, het zag er verder namelijk rustig uit, ze gaat even overleggen met het ziekenhuis waar ik ben bevallen. Ik verwijder bovenstaande post even en zet hem misschien in het andere topic.