Daar zou ik voor bellen, je blaasontsteking kan met een optrekkende beweging bezig zijn richting je nieren. Wat het mee te brengen plasje betreft zou je dat even aan de telefoon kunnen vragen en voor je bezoek aan de dokter even wat drinken zodat je makkelijker kan plassen.
Bedankt @anon37686689, @chasingrainbows @Knitfastdiewarm! Ik ga morgenochtend gelijk bellen, ik heb nu 2 kinderen in bed liggen dus kan helaas geen kant uit. Ik voelde me een beetje een aansteller, maar thanks voor de bevestiging!
Beterschap Drawster, en voel je zeker geen aansteller!
Beterschap! Let wel ook even goed op of je geen koorts hebt of krijgt
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar toch benieuwd naar de ervaring van anderen. Vanavond zei iemand me gedag middels een knuffel en een kus op de wang. Later zag ik dat diegene nog een overblijfsel van een koortslip had. Geen blaasjes meer, maar wel nog een wondje (zonder korst). In hoeverre is dat nog besmettelijk?
Niet, als de blaasjes weg zijn is het is ingedroogd zit je goed
de kans dat je het virus draagt is sowieso al groot dus ik zou er niet teveel zorgen om maken
Mijn vader ligt in het ziekenhuis en mijn moeder is er veel maar niet de hele dag. Soms komen er dus dokters langs met uitslagen of voor onderzoeken en mijn vader is echt een golden retriever die nergens naar vraagt en alles ondergaat.
Ik zou eigenlijk inzage willen in wat er gerapporteerd word in zijn medisch dossier, op mijn werk (verpleeghuis) kan dat en kan familie lezen wat alle disciplines rapporteren. Is dat in het ziekenhuis ook mogelijk?
Ik weet bij mij ( revalidatie wat onder zkhs valt) kan dit via een digitaal pt-portaal. Toegang is dan met digi-d in dit geval van je vader dan, portaal staat op onze website qua toegang.
Sterkte!
Zit er hier een psychiater die ik een persoonlijke vraag mag stellen?
Ik zou misschien deze vraag ook even in het bevallingstopic stellen, daar zitten de ervaringsdeskundigen.
Ik had zelf geen paracetamol meer nodig na een week, maar ik had geen hechtingen en heb ook geen blauwe plek gezien.
Paracetamol kun je wel straffeloos heel lang gebruiken in de aanbevolen dosering en heeft ook geen negatieve gevolgen via borstvoeding etc, dus je hoeft nog helemaal niet af te bouwen als dat niet gaat.
Heeft je verloskundige een telefonisch spreekuur? Die weten precies wat er gezien is en weten denk ik ook het best wat te verwachten.
Bij mijn eerste bevalling duurde het ook lang voor ik de paracetamol af kon bouwen. En toen mijn man weer moest gaan werken kwam ik nog niet stabiel zelf de trap op en af bv, omdat ik echt nog last had.
Waarschijnlijk word je nu ook weer wat actiever? Niet gek als je dan juist weer wat meer last krijgt of bv ineens meer bloed gaat verliezen.
@Merel @Suikerklontje Dankjulliewel voor jullie ervaring/advies! Ik heb verloskundige nog een keer gebeld en zij vind het ook gek, het zag er verder namelijk rustig uit, ze gaat even overleggen met het ziekenhuis waar ik ben bevallen. Ik verwijder bovenstaande post even en zet hem misschien in het andere topic.
Ik heb sinds mijn zwangerschap (2 jaar geleden) last van reflex/maagzuur. Soms zo erg dat ik er ook maagpijn van krijg. Ik heb tijdens mijn zwangerschap omeprazol geslikt. Daarna even niets, tot het weer erger werd en toen via de huisarts omeprazol 40mg die ik later heb afgebouwd naar 20mg en toen naar 10mg per dag. Met die laatste dosis was ik nog steeds klachtenvrij. Het voelde alleen niet goed dat ik chronisch aan de medicijnen zat dus weer naar de huisarts die toch een ontlastingonderzoek wilde doen. Daarvoor moest ik van de omeprazol af (ivm onbetrouwbare uitslag) en dus kreeg ik famotidine 20 mg. Die slik ik 1 keer daags en helpt niet optimaal. Ik heb er veel rennies bij nodig. Uitslag van het onderzoek was helaas negatief op een bepaalde maagbacterie (die ze hoopten te vinden) dus waarom ik hier sinds de zwangerschap last van heb is nog steeds een raadsel. Ik heb wel een doorverwijzing naar de MLD-arts in het ziekenhuis maar daar kan ik pas in januari terecht. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en weet iemand hoeveel kwaad het kan om dit soort maagpillen chronisch te slikken?
Ik denk dat van alle patiënten op mijn afdeling 80% chronisch maagbeschermers slikt, de meesten zonder duidelijke reden en sinds de jaren ‘80 ofzo. Zeer zelden zie ik een keer iemand met een magnesiumgebrek dat mogelijk door de maagzuurremmer veroorzaakt is, verder ken ik weinig bijwerkingen. Ik zou me zeker niet druk maken om die maagzuurremmers te slikken tot je bij de MDL-arts terecht kan en hopelijk kan die dan een oorzaak vinden.
Ik ben dus een beetje bang dat die niets gaat doen, althans dat voorspelde mijn huisarts. Optie is een onderzoek waarbij ze via een slangetje in de slokdarm en maag gaan kijken, maar de vraag is of ze dat doen. Ik ga dat zeker niet zonder roesje doen, want ik heb zelf vrij grote angst om over te geven. En stel dat ze zien dat er een breukje in het middenrif of zo zit, dan zal ik sowieso chronisch aan de medicijnen moeten denk ik? Mag ik vragen op welke dosis die patiënten meestal zitten? En weet jij misschien wat ‘beter’ is: een H2 Blokker of een PPI als maagzuurremmer? Of misschien weet je dat helemaal niet en werk je op een compleet andere afdeling haha
Waarom zou het niet gaan helpen als t je eerder wel geholpen heeft?
De meeste mensen op mijn afdeling zitten op 40mg, soms zelfs 2x daags 40mg.
Een PPI is een stapje verder dan een H2 remmer, dus de werkzaamheid zal beter zijn. Welke qua bijwerkingen ‘beter’ is om langdurig te gebruiken weet ik niet zo goed, beide worden in sommige gevallen levenslang gebruikt.
Ik denk wel dat het wel weer helpt hoor, ik ben alleen een beetje angstig geworden vanwege het chronische aspect. Ik weet niet, ik vind dat eng en ben bang voor bijwerkingen op de lange termijn. Maar goed, die zuurbranden zijn ook vreselijk en niet bepaald goed voor je…
Dank je wel hiervoor. Mijn huisarts zei ook al: liever die h2 blokker dan omeprazol als die ook werkt. Maar dan heb ik zo’n h2 blokker denk ik twee keer per dag nodig. Lees op internet dat zo’n h2 blokker 8 tot 12 uur werkt (PPI 24 uur) dus opzich klopt dat dan ook wel…