Is de startdosis van ibuprofen bij menstruatiepijn nou gewoon 400 mg?
Bij naproxen 2x 250 mg maar ik heb last van mijn maag dus dan is ibu safer maar twijfel opeens over startdosis
Ja! Ibuprofen is 3 maal daags 400 mg (maximaal)
Ik heb dit laatst ook een tijd gehad! Dat ik alweer aandrang voelde als ik net van de wc af kwam. Super irritant. Ik heb toen veel gelezen over een goede plashouding. Blijkbaar moet je rechtop zitten met een holle rug om je blaas echt goed volledig te kunnen legen. Sinds ik dat doe moet ik veel minder vaak. Wellicht het proberen waard?
Even terugkomend op dit nog. Ik zie op insta bij een paar āhealth guruāsā (Joep Rovers, Iris de Goede bijvoorbeeld) dat zij zweren bij keltisch zout. Ik heb het zelf nooit getest omdat het bij mij wel okĆ© gaat de laatste jaren maar ik weet hoe wanhopig je het kan doen voelen, dat vele plassen. Dus misschien de moeite waard om er mee research naar te doen?
Ook al lees ik dat het bij jou ook gelukkig beter gaat!
Ja het gaat echt al wel beter, maar zeker de moeite waard om eens naar te kijken
Kwakzalvers kun je ze beter gewoon noemen. Weet niet of je dit soort types nou moet aanprijzen in een medisch topic
Eerste hit op google is van de hartstichting en geeft aan dat er geen te laag cholestrolgehalte is. Dus beetje gek dat t op de verpakking staat.
Vorig jaar behoorde ik tot de griepprikdoelgroep, maar dit jaar niet meer. Ik heb echter wel een uitnodiging voor de griepprik van mijn huisarts gekregen (ik denk dus obv vorig jaar), en op zich wil ik m wel halen. Zou dat asociaal zijn? Neem ik dan de prik van iemand die ām echt nodig heeft? Of is er toch al ingekocht voor mij en blijft ie anders misschien over?
Is al ingekocht. Het is niet fijn voor huisartsen om over te houden. Er is geen tekort oid, vooral halen dus!
Ik hoor dit jaar wel bij de doelgroep (zwanger) maar was niet op de lijst gezet. Had toen ook nagevraagd of ik niet het vaccin van iemand anders nam zo maar de assistente zei dat ze toch altijd wel iets overhouden en anders heel makkelijk met een van de andere praktijken kunnen overleggen omdat die wat overhouden. Dus zou er niet bang voor zijn!
He kak, ik lees dit en denk dat ben ik vergeten eind vorige week. Zaten met een ziek kind met de nodige zorgen en ben het gewoon straal vergeten daardoor om m te gaan halenš© morgenochtend dus maar ff bellen of ze nog over hebben. Voegt inhoudelijk echt niks toe deze reactie maar bedankt voor je post, want dat was voor mij de reminder.
Ah bah, ik voel ineens een rare bobbel aan de zijkant/achterkant onderin bij mn buik, vlakbij mān heup. Doet pijn als ik erop druk en beweegt ook mee. En nu heb ik gegoogled en dat had ik niet moeten doen hoop dat het maar gewoon een spier is ofzo? Aan de andere kant voel ik niks.
Even een update al kan niemand hier wat mee natuurlijk. Maar ff van me aftypen
Ik ben naar de huisarts geweest en ik ben doorverwezen voor rƶntgenfotoās en echo etc. Kan al wel snel terecht dus dat is fijn.
Mooi zo! Hopelijk snel bericht dat alles okƩ is.
Ik heb twee weken geleden een kleine schuiver van de trap gemaakt. Niks ernstigs toen, alleen een blauwe plek op mijn elleboog. Maar ik merk nu sinds een week dat mijn duim aan de kant van de klap vreemd doet. Ik heb aan de zijkant van het bovenste gewricht een pijnlijke plek en daarboven voelt het aan de zijkant sinds twee dagen dood. Moet ik dit na laten kijken? Of gewoon even afwachten. Verder geen functieverlies ofzo, en ik kon gisteren ook zonder last gewichtheffen.
Iemand nog een goede tip voor zeer droge hoofdhuid? Mijn vriend loopt er al een tijd mee. Van alles geprobeerd. Geen gel/wax meer gebruiken, hoofdhuid insmeren met jejoba olie, wassen met teatree shampoo etc. Hij wordt gek van de jeuk en schilfers, niet lijkt het te verbeteren.
Is het misschien een schimmel? Bij de Etos kan je selsun schampoo kopen (vaak achter de toonbank) om te proberen of dit helpt. Stinkt wel een beetje maar werkt super goed bij schimmel wat voor erge jeuk en schilfers kan zorgen.
Naar de huisarts?
Al geweest, helaas hebben wij nog al een lakse huisarts. Proberen al andere huisarts te krijgen, maar hier in onze regio zit alles vol.
@Philo dank, ga hier eens naar kijken!
Gembershampoo van de body shop of ketoconazol van de apotheek