Ik ben sinds eind december verkouden. Ik ben (vanzelfsprekend :’)) veel vaker verkouden geweest maar heb echt nog nooit meegemaakt dat ik er zo lang zoveel last van heb. Sinds halverwege vorige week heb ik pijn aan mijn oren en sinds vlak daarna komt er vocht uit mijn oren. Ik weet dat het waarschijnlijk geen loopoor is, maar het doet wel teringveel pijn en de pijn en druk op mn oren wordt maar heel minimaal beter. De verkoudheid zelf wordt eigenlijk helemaal niet beter. Ik gebruik neusspray, pcm+ibu, ik stoom, maar het haalt allemaal weinig uit. Ik weet dat ik het tijd moet geven maar ik lig nu al anderhalve week op de bank te vegeteren met weinig verbetering en ik ben het zo fucking zat. Is er nog iets anders wat ik kan proberen of doen?
Ik denk dat dit wel het moment is om langs de huisarts te gaan (maandag dan he, niet de HAP). Je zelfzorg klinkt goed en je krijgt er klachten bij die mogelijk wel behandeld moeten worden. Even voor de zekerheid, maar slik je de paracetamol 4x daags volgens een vast schema?
Ik heb dat ook altijd maar niemand herkent dat en ik heb er nog nooit over nagedacht dat er iets is wat er tegen kan helpen!!! Ik ben benieuwd of iemand het weet
Ik heb dat ook, maar vaak is dat bij mij een teken dat wat daar dan ook geïrriteerd is geweest aan het helen is en het einde (van de verkoudheid) in zicht is
Aan je oorlel trekken werkt bij mij ook.
Ja ik heb vaak (bijna) bijholte/oorontstekingen en helen = jeuken. Net als met wondjes enzo die jeuken ook als ze beginnen met herstellen
Ik duw een beetje tegen mijn oorvleugel (dat stukje waar een traguspiercing zit haha) en verder uitzitten
Same here, heb het ook soms in mn keel nadat ik veel keelpijn heb gehad
@Ovenschaal een MAAND?? Wat een vreselijk vooruitzicht
@kali en @tessel bedankt voor jullie reacties! Morgenctocj maar even de huisarts bellen dan, voelt zo knullig voor iets wat eigenlijk nog steeds een (uit de hand gelopen) verkoudheid is
Misschien wel even goed voor iedereen met oorpijn/verkoudheid:
Het trommelvlies scheidt je buitenoor (waar je dus met een wattenstaafje in kan zegmaar) van je middenoor. Je middenoor is verbonden met je holtes en daarom kun je dus ook een drukkend gevoel ervaren in je oren bij verkoudheid. Jeuk in je buitenoor staat dus helemaal los van die verkoudheid, want dat kan niet in je buitengehoorgang komen. Druppelen in je oor gaat dus ook niet helpen bij het drukkende gevoel van de verkoudheid.
Enige uitzondering is een loopoor, dan zit er dus een gaatje in je trommelvlies en kan er pus/vocht uit je gehoorgang komen, en daar werkt antibiotica inderdaad goed tegen. Maar een gaatje in je trommelvies is bij volwassenen heel zeldzaam. Maar @Victoria als er bij jou inderdaad vocht uit kwam is dat zeker een reden om even langs je huisarts te gaan!
Dus, tldr: tenzij er pus uit je oorkomt, heeft jeuk in je oren niets te maken met je verkoudheid en zijn het 2 aparte dingen.
Beterschap allemaal, zijn wel echt kutklachten.
Maar de jeuk zit dan, bij mij iig, ook dieper. Het is niet te verhelpen met een wattenstaafje, want dan kom je er niet bij.
Ah ja, dat is dan waarschijnlijk inderdaad wel irritatie van je buis van Eustachius/middenoor Maar omdat ik hier ook iets voorbij zag komen over oordruppels ertegen ed dacht ik, even zorgen dat mensen geen onnodig geld gaan uitgeven tegen iets dat niet op de goede plek komt!
Nou ik kon snel terecht bij de huisarts en het is een dubbele middenoorontsteking maar ik krijg niets behalve het dringende advies om te stoppen met xylometazoline neusspray de huisarts heeft het wel goed uitgelegd dus ik snap het wel maar had zo gehoopt dat ik IETS zou krijgen om wat verlichting te geven
Al 5 dagen heb ik last van opeens opkomende duizeligheid, koorts en misselijkheid. In de ochtend vaak nergens last van en dan in de middag opeens…bam uit het niks. Vind het heel bijzonder, dacht misschien is het corona (ondanks dat ik niet verkouden ben) of zwanger zijn. Beide zijn het in iedergeval niet maar mijn klachten worden ook niet minder. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Voor mijn gevoel moet ik gewoon een van de zoveelste virussen die er rondgaan hebben opgepikt…
Ik had vorige week wel een of ander virus wat ook wel een beetje zo was een paar dagen. Eerst last van mn maag en enorm misselijk (maar kon niet overgeven), en zo warm/koud ‘s nachts en een hele vervelende hoofdpijn en dat leek dan weg na 2 dagen en een dag later zat ik op de fiets ineens weer helemaal misselijk en mehhhh. En toen daarna werd het iets van vage keelpijn /holtes en daarna snotteren en hoesten… ben echt alle symptomen langs gegaan
Ik heb normaal best een regelmatige cyclus van 28 dagen ongeveer, maar ben vandaag ineens veel te vroeg ongesteld geworden. Heb ook wel wat meer kramp dan normaal. Ik gebruik geen anticonceptie, maar een miskraam kan het niet zijn tenzij het een kind was van god De laatste dag van mijn vorige menstruatie is 18 dagen geleden. Echt heel raar, ik heb ook niet net een covid vaccinatie gehad oid… Iemand een idee waardoor dat kan en of ik er iets mee moet?
Nee ja dit gebeurt soms gewoon bij gezonde vrouwen. Kan zijn dat er deze keer geen ovulatie is geweest. Het wordt een probleem als dit de nieuwe standaard wordt!
Kan gewoon zijn dat je hormonen uit balans zijn door iets, van stress of een virusje ofzo. Bij mij heeft dat heel veel invloed. Ik had laatst heel erg veel stress en toen werd ik 2 weken te vroeg
Misschien een ovulatiebloeding?
Thanks voor de reacties @tessel @babushkababy @Bertha! Fijn dat het soms gewoon kan gebeuren bij gezonde vrouwen, als het blijft gebeuren ga ik inderdaad wel even langs de huisarts. Ik dacht inderdaad eerst dat het een ovulatiebloeding was, maar nu is het wel heel veel bloed en kramp daarvoor. Ik heb ook wel veel stress maar eigenlijk heb ik dat al een hele tijd, dus geen idee of dat er mee te maken heeft.
Ik ga morgen de huisarts bellen. Heb voor de tweede keer in korte tijd denk ik buikgriep? (alleen darmen) waar ik constant bij lijk flauw te vallen als ik rechtop zit. Dit kan ik gelukkig tegenhouden door mijn hoofd tussen de knieën te doen of te liggen. Ook voelt de linkerkant van mn gezicht af en toe lichtelijk doof. Alles beweegt wel goed mee. Enig idee wat ik dan kan verwachten morgen?
Ik heb geen koorts, heb het wel veel koud. Ik test negatief op corona.
Ik twijfel ook of ik nu mijn MDL arts moet vragen of de huisarts, maar ik gok dus op een buikgriep.