Het grote medische vragen-topic #3

Joh je bent helemaal geen zeikerd!! En als het jou helpt kan je het hier gewoon lekker delen :two_hearts:

2 likes

Je moet helemaal niks, en andere mensen hebben al helemaal niet het recht om te zeggen wat jij moet doen, voelen of vinden. Wat jij voelt is echt en dat is hoe het is. En super logisch dat jij je voelt hoe je hier schrijft. Ik hoop dat er ook fijne mensen om je heen zijn die er voor je zijn en er snel duidelijkheid komt. Veel sterkte!

2 likes

Dat is schrikken! Ik heb zelf diabetes type 1 vanaf mijn 18e, mocht je ooit behoefte hebben aan een uitlaadklep of gewoon even erover praten met iemand die ervaring ermee heeft mag je altijd een pb sturen.

2 likes

Volgens mij word niemand gek van je hier. Ik heb echt met je meegeleefd door je berichten heen afgelopen weken.
Jouw gevoel en schrik is terecht na al die spanning ook, je bent absoluut geen zeikerd
 heel veel sterkte nogmaals.

8 likes

Of mensen nu gek van je worden of niet - en volgens mij is dat nog láng niet zo ver! - moet niet uitmaken, je gaat nu door een heftige tijd en als het je helpt om daar hier over te schrijven, dan moet je dat zeker doen. Wat een moeilijk nieuws krijg je zo allemaal te verwerken, ik wil je veel sterkte wensen voor de komende tijd. Ik weet niet of je het prettig vindt om te DM’en met iemand die de andere kant meemaakt (als verpleegkundige) maar je mag me altijd een berichtje sturen.

3 likes

Als huilen helpt, doe dat. Als hier je verhaal doen helpt, doe dat. Doe wat jij wil, een ander heeft daar niets van te vinden. Positief zijn komt wel weer, wanneer daar ruimte voor is. En als mensen je laten vallen als het zwaar wordt, is dat hun verlies. Kun je je hart luchten bij iemand uit je kringetje? En anders doe je dat hier, aan de reacties te zien staat iedereen hier met open armen klaar :heart:

8 likes

Dat er afwijkende lymfocyten zijn gezien. Lymfocyten zijn een bepaalde soort witte bloedcellen, als er een infectie is worden er ineens keiveel witte bloedcellen gemaakt en die zijn dan wat minder ‘netjes’ dan normaal, waardoor ze er afwijkend uitzien. Als de ontsteking weg is verdwijnen ze ook weer. Héél soms is er sprake van kanker van de witte bloedcellen (leukemie) waardoor er afwijkende witte bloedcellen gemaakt worden.
Staat er ergens in het rijtje uitslagen ook iets als ‘suspect reactief’? Dan past het het meest bij een infectie.

3 likes

Die atypische lymfocyten zijn door iemand onder een microscoop beoordeeld en volgens mij moeten die dan ook aangeven of ze het reactief vinden, misschien dat je dat alleen aan de dokterskant van het systeem kan zien.

3 likes

Wat bedoel je met dat laatste?

1 like

3e met slecht nieuws in dit topic bedoelt ze denk ik :kissing_heart:

@Friemel
Ik ben geen internist en weet de indicatie voor t onderzoek niet, maar de rest van t bloedbeeld is normaal, met normaal aantal leukocyten (witte bloedcellen), normaal hb, normale trombo’s en lage infectiewaarden dus vraag me af of er klinische relevantie is voor deze atypische lymfo’s.
Zou me nu niet al teveel zorgen maken en ernaar vragen bij je uitslaggesprek.

1 like

@Friemel probeer het dokteren wat jezelf betreft voor nu even aan de dokter over te laten en niet vroegtijdig je uitslagen door te spitten. Kan je alleen maar ongerust maken. Mocht er echt wat zijn nemen ze altijd snel contact op. Maar ik begrijp het helemaal hoor. Is er nazorg aan je aangeboden na het overlijden van je vader of wellicht ondersteuning vanuit het traject van je moeder? Dikke knuffel :heart:

1 like

Oh dat wist ik allemaal niet! Ik zou er niet te veel over nadenken hoor, ik zie denk ik 5 of 10 van die plusjes per dag en ik heb nog nooit leukemie gevonden. Verreweg het meest waarschijnlijk is dat het past bij een infectie, kan ook een virusje zijn waar je zelf niet veel last van hoeft te hebben gehad.

4 likes

Hoe is het nu met je? Hoop dat je een beetje bent bijgekomen en wat duidelijkheid hebt!

1 like

Dankjewel! Het is goed gegaan. Ik hoefde nu toch geen contrastvloeistof en was heel snel klaar :crossed_fingers: nu maandag nog een halve dagopname voor wat bloedafnames en een biopt. Dan krijg ik vrijdag het uitslaggesprek en het behandelplan.

En nu weekend ( nja, niet dat ik volgende week ga werken. Heb me ff op ziek gemeld)

20 likes

Lief dat je het vraagt! Het gaat
 het is echt vooral psychisch en alles is ineens zo snel gegaan. Ik heb nu 3 afspraken staan met het ziekenhuis (verpleegkundige en diëtiste) en weet allemaal nog niet wat de bedoeling is.
Ik laat het maar even op me af komen.

Ik liep door de kringloop vanmiddag en kwam dit bordje tegen

Kan geen toeval zijn :slight_smile: het komt echt wel goed

21 likes

Ja dat komt het ook! Mooi dat je dit tegenkwam. Ik denk dat er genoeg forummers zijn die ook diabetes hebben en je wellicht wat kunnen geruststellen of je begrijpen. Het is ook heftig, van een laagdrempelig berichtje; m’n oma denkt dat ik misschien wel diabetes heb omdat ik zo’n dorst heb, naar dit hele circus. Je oma heeft het wel goed aan gevoeld!

@anon42887991 goed dat je je ziek gemeld hebt! Wat een rollercoaster voor jou! Spannend maar misschien ook fijn dat er vrijdag wat duidelijkheid lijkt te komen.

5 likes

Ja heel, ben haar daar erg dankbaar voor.

2 likes

Lieve @anon42887991 en @Pinda, wat een akelig nieuws voor jullie beiden deze week! Een knuffel met duizend armen en veel liefs :heart:

2 likes

@pinda ik werk als diabetesverpleegkundige bij een huisarts. Mocht je vragen hebben, mag mij ook altijd een berichtje sturen :smile:

2 likes

Oh wat goed om te weten! Dankjewel. Op het moment heb ik duizend vragen, haha. Ik moet het eerst maar eens laten landen.

@Knitfastdiewarm dankjewel, lief!