Wat een mooi bericht, naar alle omstandigheden dan hè! Ik hoop dat je dit weekend wat kan uitrusten en bijkomen
Zendium tandpasta opsmeren
Ah dit was het best nieuws dat je kon krijgen toch? Wat fijn!!! Een operatie is geen leuk vooruitzicht, maar ik kan me voorstellen dat je het graag uit je lijf wilt dus hopelijk zie je er daardoor wat minder tegenop. Geniet van het goede nieuws
Wat fijn dat er geen uitzaaiingen zijn! Heel veel succes en sterkte met de operatie.
Wat fijn dat je “goed” nieuws hebt gekregen. Sterkte met de operatie en je herstel.
Ik ben nu drie weken hevig verkouden, kan niet door mn neus ademen, de hele dag loopneus, kan mn neus niet ophalen, snuiten alleen als ik heel veel druk zet (probeer ik zo min mogelijk te doen), ik stoom, gebruik al twee weken fluticason, mn holtes doen pijn, oren zijn wel weer okee, heb een week xylometazoline gebruikt, toen 72 uur niet en toen drie dagen alleen s avonds voor het slapen. Merk eigenlijk geen verbetering in mijn neusverkoudheid. Dit is zeker niet het typische verloop van een verkoudheid voor mij. Heeft het nog zin om weer de huisarts te bellen? Ik ben ook gewoon alleen al zo moe van telkens slecht slapen
Heb je ook al met een zoutoplossing gespoeld met zo’n rhino horn? Dat heeft mij heel veel verlichting gegeven
Ik vrees dat de verkoudheid gewoon uitzieken is, maar om wel normaal te kunnen ademen is Otrivin Duo echt een uitvinding. Alleen xylometazoline doet bij mij niet zo veel, hierbij zit ook nog ipratropium en die combinatie is echt hemels, dan kan ik tenminste weer een beetje functioneren (en goed inslapen).
Fluticason neusspray of inhalator?
En sowieso neusspoelen inderdaad! Ik gebruik een NasoFree
Neusspray! Maar ik vraag me soms af hoe goed het kan werken. Een neusgat is ‘s ochtends na het douchen wel redelijk vrij en dan kan ik het er wel goed hoog in sprayen en ook opsnuiven zeg maar, maar mijn andere neusgat zit ZO dicht, ik kan die ook niet ophalen, dus ik spray het erin maar ik vraag me af of het wel komt waar het zou moeten komen. Dat neusgat reageert ook niet op douchen, stomen en ook amper op neusspray. Frustreert me enorm :’’)
Bedankt ook voor de tips over het neusspoelen (ook @Tamara). Mijn partner is groot fan van spoelen en oppert dat dus ook vaak, en ik heb het bij vorige verkoudheden wel eens geprobeerd, maar ik ervaar dan veel druk op mijn oren. Niet per se heel pijnlijk maar wel heel onprettig. Ik heb vroeger veel oorontstekingen gehad (en vorige week dus ook nog :’’)) en ik verdraag heel weinig om/in mn oren dus ik heb het daarna niet meer geprobeerd. Ook omdat de verkoudheid snel opknapte dus ik miste het ook niet zo. Maar ik denk dat ik het vanavond toch maar weer een kans geef, misschien geeft het nu wel veel verlichting.
Na een alvleesklierontsteking in december, gaat waarschijnlijk zeer binnenkort mijn galblaas eruit, volgende week heb ik een gesprek met de chirurg. Maar nu lees ik dus via wat ge-google in een of ander topic op een forum dat velen daar dus extreem zijn aangekomen na het verwijderen van hun galblaas. Ik weet dat hier ook wat mensen zonder galblaas leven, merken jullie dit ook? Ik heb in het verleden wat eetproblematiek gehad en hoewel dat achter me ligt bestaat er nog steeds wel een kleine angst om dik te worden…
Gebruik anders neusdruppels met xylo, gewoon van kruidvat, achterover gaan hangen en erin gieten. Neusspray stroomt er bij mij ook wel eens weer uit.
Dit klinkt imho echt als een sinusitis, ik zou dit geen verkoudheid meer noemen
Oh en @Victoria met een netipot loopt de zoutoplossing je holtes is en bij een NasoFree knijp je. Misschien past die eerste dan beter bij jou!
Hmm verbetering en dan verslechtering is bij dit wel een reden om naar de huisarts te gaan, misschien zit er dan inmiddels wel een bacterie. Maar kop in het zand werkt vast ook
Nee, dit herken ik niet. Ik merk alleen dat mijn darmen wel wat gevoeliger zijn geworden, met name wanneer ik ‘s ochtends iets vettigs eet. Verder vond ik het echt een verademing dat ie eruit was, ik merkte toen pas hoeveel last ik er al die tijd van gehad had.
Succes alvast met de operatie en het herstel
Mijn galblaas is er nu een jaar of 15 uit. Ik ben niet aangekomen. Ik ben wat gevoeliger voor vet eten geworden, ben iets sneller misselijk. Maar vooral wat @Bailey zegt, heel opgelucht dat hij eruit is. Te lang last van gehad!
Sterkte voor jou!
Haha ja dit heb ik ook gehad!! Vorige week voelde slikken ook heel raar aan omdat mn neus zo afgesloten was dat er een soort vacuüm ontstond achterin mn keel als ik slikte. Het was niet eens echt een vacuum denk ik, maar kan het ook niet op een andere manier omschrijven. Hoe dan ook, ik voel en hoor allemaal dingen die ik echt nog nooit eerder meegemaakt heb met gewoon een domme verkoudheid. TMI: En de KLEUR van mijn snot??? Zou een markeerstift niet onwaardig zijn
Ik ben inmiddels wel weer aan het werk want ik voel me gelukkig verder wel een stuk beter dan voorgaande weken, maar ik werk nog wel vanuit huis want ik wil hiermee echt geen collega’s besmetten. Ben jij ook fit genoeg om weer te werken?
& @Qwerty, wat fijn om dit te horen! Ik denk dat ik ook wel opgelucht ga zijn. Het is niet dat ik veel last heb van stenen oid, maar voel me wel een beetje een tikkende tijdbom om nog eens zo’n alvleesklierontsteking te krijgen… Fijn in ieder geval dat het jullie zo goed bevalt!
Ook geen last van. Maar een dag waarop ik veel vet eet krijg ik wel buikpijn.
Mag je vaak aanhouden.
En anders niemand geeft een fuck om je ondergoed.
In de zorg zijn we wel wat gewend