Het grote medische vragen-topic #3

Ik heb 2,5 dag koorts en voel me zo belabberd. Neem iedere 6-7 uur paracetamol 2x 500mg. Maar als dit is uitgewerkt voel ik me weer zo beroerd. Maar er is niet echt iets wat ik verder kan doen toch? Ik heb wel eens eerder koorts gehad maar dan was het altijd maar een avond of dagdeel. Ben niet gewend dat het zo lang blijft aanhouden.

Hier precies hetzelfde. Vanaf donderdag ziek met koorts. Dat ging in het weekend iets beter, dat wil zeggen koortsvrij, maar nu sinds zondagmiddag weer dikke koorts en beroerd. Ben ook beetje radeloos, heb me nog nooit zo lang ellendig gevoeld
 :sob:

Ik hoor 't veel om me heen
Heb zelf ook negen dagen lang koorts of verhoging gehad, terwijl ik normaal na 1 of 2 dagen weer oké ben.
Als je je echt beroerd voelt : je mag naast demaximale dosis paracetamol ook de maximale dosis ibuprofen slikken. Wat ik deed is paracetamol en ibu afwisselen

2 likes

@Qwerty en @jahoor helaas kan het wel langer doorzetten ja, helemaal met deze griep. Je kan niks anders doen dan wat je al doet: op vaste tijden paracetamol. Als je nog erge hoofdpijn of spierpijn erbij hebt kan je een NSAID erbij nemen maar niet te lange tijd. En drinken, drinken, drinken. Wat soms fijn is is bijvoorbeeld AA of een andere sportdrink te drinken als eten niet goed gaat, om dat slappe gevoelens tegen te gaan. En veeeeeel rusten. Sterkte en beterschap! :kissing_heart:

3 likes

Misschien moet dit naar het TMI topic. :joy: Ik ben alleen al een paar weken lang echt heel hard aan het ruften. Zodra ik opsta ‘s ochtends laat ik scheten en dat gaat de hele dag door.

Er zit geen lactose intolerantie in de familie en mijn dieet is verder niet veranderd. Moet ik hier wat mee of kan ik gewoon verder gaan met ruften?

3 likes

Hahahaha sorry geen advies maar ik moet zo hard lachen om je vraag

1 like

Als het klopt, is het (het begin van) een ontsteking. Hou vooral je handen schoon. Wat je kan doen, maar niet noodzakelijk is om je vinger in een badje van warm water met soda te weken. Dat ontsmet. Maar niet te vaak, want dan kun je ook het wondje openhouden.

3 likes

als je stoelgang voor de rest niet echt verandert zou ik me er niets vaan aantrekken? Als het echt lactose zou zijn bijvoorbeeld (tmi)spuit het er gewoon uit, echt waterig omdat je darmen het niet vast houden om vocht te onttrekken, of als je het op houdt wordt het bijna klonterig

1 like

Als je er iets mee wil doen dan kan dat door een eliminatie dieet te doen of eens bij te houden of je iets ziet waar het aan zou kunnen liggen. Er zijn helaas meer intoleranties dan alleen lactose en die kunnen zonder aankondiging ineens ontstaan. En het hoeft ook niet in de familie te zitten!

2 likes

@anon43983847 dit hoeft niet zo te zijn hoor. Je kunt ook milder intolorant zijn, je hebt dan wel enzymen maar niet voldoende om te verteren. Dan zijn je klachten ook milder.

2 likes

ook winderigheid alleen? Ik merk vooral dat mijn stoelgang dus heel fel kan variëren er door, zeg maar bristol #6-7

Is je stoelgang niet anders? Als dat ook problemen geeft kun je ook nog een probioticum proberen. Dat werkt bij mij mega goed.

1 like

Ik heb dit ook :’) Het gaat nu weer beter
 maar bij mij is het denk ik het seizoen (winter = minder bewegen) en wellicht ook ijzertabletten die ik af en toe slik, die hebben ook invloed op je darmen. Misschien slik je een vitaminepreparaat waar ijzer in zit o.i.d.? Of iets anders natuurlijk! Dit is zoiets vaags altijd, maar ik voel je wel
 het is echt irritant want je zit zelf uiteindelijk in die stank steeds :’)

1 like

Heeft iemand hier ervaring met profylactisch triptaangebruik bij menstruele migraine? Heb volgende week een afspraak bij mijn huisarts om erover te sparren maar maybe heeft iemand hier nog tips die ik mee kan nemen in t gesprek. Sinds ik geen anticonceptie meer gebruik heb ik altijd op cyclus dag 3/4/5 migraine. Hoofdpijn reageert maar minimaa op adequate doseringen paracetamol + NSAID en kan op de twee hevigste dagen alleen maar in een donkere stille kamer liggen en wachten tot het voorbij gaat. Ik lees op ftk wel dat je bepaalde triptanen (offlabel) profylactisch zou kunnen gebruiken vanaf cyclus dag 1? Maar dat zou dan dus wel betekenen dat ik 5 dagen per maand zou moeten nemen en vind dat best veel dus ben een beetje op zoek naar ervaringen.

Ik heb 2,5e week geleden op volle kracht tegen een muur aan geschopt met mijn grote teen. Nu deed het op dat moment natuurlijk ongelofelijk veel zeer maar was er verder niks aan te zien (ook niet aan de nagel). Sinds vorige week (dus 'n week later) zag ik opeens dat er een blauw puntje/plek op de bovenkant van mijn teen zit en merk ik ook dat (vooral wanneer het koud is) het lopen super veel zeer doet. Is dit een kwestie van gewoon afwachten en eventueel pijnstillers gebruiken of zou het toch slim zijn om er naar te laten kijken?

Als je bang bent dat het gebroken is, daar kunnen ze vaak niks aan doen.

1 like

Beetje late reactie nog maar mijn gynaecoloog zei dat ze zelfs wel eens iemand hadden geopereerd die ondraaglijk pijn had wat ‘gewoon’ een ovulatie bleek te zijn
 het kan per maand verschillen maar kan echt veel pijn doen. Ik heb 1 keer een ovulatiebloeding gehad en toen leek het ook erg veel bloed, maar alleen bij het naar de wc gaan. Dan gutste het er echt uit. Blijkbaar is het typisch bij een ovulatiebloeding dat het zich ophoopt bovenin en dan bij naar de Wc gaan dan is het dus ineens zoveel. Tussendoor viel t wel mee namelijk.

1 like

Bij een grote teen wel! Ik zou er wel even naar laten kijken voor de zekerheid. @punaise

3 likes

O bij mij niet :sleepy: mijn tweede teen ook niet maar dat is wel normaal toch?

Nee het ligt aan hoe het gebroken is! Andere tenen niet idd

3 likes