Het grote medische vragen-topic #4

Jeetje wat heftig! Lijkt me echt heel naar om zo te hebben

Ja, was echt vreselijk. Nu zie je er gelukkig niks meer van. De dermatoloog schrok er ook van (was eerst onder behandeling bij de huisarts).

1 like

Heeft iemand anders weleens heel erg last gehad van zuurdesem brood? Ik ben 4 weken geleden begonnen met dit te eten, niet bewust maar m’n moeder zei dat het lekker was. Sindsdien heb ik buikpijn, kramp en mega rommelende darmen/maag. Ben er sinds vrijdag mee gestopt, omdat ik toen pas de link legde… heb alleen niet het idee dat het minder wordt.

2 likes

Jeetje zeg, gelukkig dat je vakantie wel geholpen heeft want dit zag er echt niet oké heftig uit.

5 likes

Ik weet niet wat voor soort eczeem ik heb (heb al m’n hele leven “gewoon” eczeem) en de zee (zout water) en zon is het enige waar m’n huid écht van opknapt.

2 likes

Ja ik hoor/lees het ook vaker inderdaad. Collega met psoriasis zei ook dat het bij hem nagenoeg verdwijnt met zeewater en zonnig weer.

1 like

Een vriendin heeft ook zo’n lichttherapie traject gedaan, was wel heel intensief om zo vaak naar het ziekenhuis te moeten maar heeft wel wel voor wat verbetering gezorgd.

Een vakantie klinkt dan toch beter. Zou fijn zijn als je die kon declareren bij je zorgverzekering.

3 likes

De zonnebank helpt bij mij ook… maarja

1 like

Dit heb ik idd wel eens gehad!

Bij m’n moeder werken producten met zeezout erg goed tegen eczeem.

1 like

Lichttherapie kan ook vanuit huis! Mijn moeder had/heeft ernstige psoriasis en heeft toen meerdere keren zo’n bak thuis gehad! Kwam na verloop van tijd wel terug, maar het scheelt wel een hoop reizen en gedoe.

3 likes

Dacht serieus dat die eerst foto mijn hand was haha
Maar ik doe er verder niks aan in de zomer is het vaak minder

Hahah nee als het zo was gebleven als die 1e foto had ik er ook niet zo’n groot probleem mee gehad. :sweat_smile: dat was alleen niet het geval helaas.

2 likes

Hahaha snap ik! De jeuk is wel irritant he
Heb al mn hele leven eczeem en een gevoelige huid, denk toch dat het van binnenuit komt en het wellicht een allergie heeft maar zo geen zin innnnn

1 like

Ja, de jeuk is vreselijk inderdaad.
Als je er niet zoveel last van hebt zou ik er verder niks mee doen hoor.

1 like

Hoe weet het verschil tussen of je iets gebroken of gekneusd hebt? Of kan je dat alleen weten met een foto maken? Ik ben al even geleden gevallen en mijn pols doet nog steeds zeer

Gewoon morgenochtend de huisarts voor bellen, die zijn daarvoor. En je pols lijkt me teveel waard om mee aan te modderen en zelfdiagnose op toe te passen.

11 likes

Nog even een vraag over hersenschudding. Onze huisarts is totaal niet behulpzaam helaas. Misschien dat iemand iets soortgelijks heeft ervaren.

Mijn vriend heeft ook een nekletsel (niet heel erg, maar is nog wel voelbaar). Hij krijgt bijv meer last ervan als ie ligt. En dat lijkt uit te stralen naar achterkant hoofd. Hij wordt ook vaak in de ochtend wakker met hoofdpijn (vooral achterkant). En met hoofdpijn wakker worden is vaak teken van dag ervoor te veel gedaan hebben bij een hersenschudding. Alleen doet ie echt weinig eigenlijk. Zou deze hoofdpijn ook niet-hersenschuddings gerelateerd kunnen zijn, maar alleen door trauma aan de nek? Iemand die zoiets ook had?

Zeker! Ik krijg er extreem brandend maagzuur en ook buikpijn van! Dus die hype laat ik aan me voorbij gaan :slight_smile:

2 likes

Ik zou even naar een andere huisarts gaan (dat gaat heel makkelijk als je bij een grotere praktijk zit) ipv zoiets hier vragen. Wij hebben echt geen idee of jouw vriend een nektrauma heeft omdat hij met hoofdpijn wakker wordt.

1 like