Dank je wel voor je reactie! Ik heb een foto gestuurd en de huisarts vond het er ook licht ontstoken uitzien en heb nu een antibioticacreme gekregen.
Hopelijk helpt het snel! Doet het nog veel pijn?
Als je zo vaak cysten hebt zou ik dat wel even laten onderzoeken. Misschien is er wel een oorzaak voor (PCOS bv).
Zelf heb ik ooit een cyste rond mn eierstok gehad en die moest operatief verwijderd worden.
Ja ik, werd ook gezien op echoās (die ik kreeg voor iets anders) maar werd altijd luchtig over gedaan en overheen gepraat.
Wordt wel minder gelukkig. Hopelijk geneest het snel.
Er is niet echt een wondermiddel tegen een gore, droge hoest of wel? Heb het idee dat het de afgelopen dagen alleen maar erger is geworden. Het voelt ook alsof ik echt weinig adem heb⦠Ik gebruik sowieso al elke dag 2x flixotide all year round. En ventolin wanneer nodig maar dat laatste doet ATM ook precies helemaal niks :ā). Neus werkt ook niet maar dat is elke paar uur met spoelen en neusspray voor nu nog wel te tackelen.
Ik heb echt sinds corona dat ik in het winterseizoen echt zo vaak veel erger verkouden ben dan daarvoor? Echt waanzinnig irritant
Wat het beste helpt is proberen niet te hoesten, haha ja echt een kut antwoord. Blijven drinken, zodra je de hoestprikkel voelt slokje drinken, keel vochtig houden met zuurtjes en dropjes en pepermuntjes. Door het hoesten houd je het rauwe gevoel en het gevoel dat daar āwat zitā in stand.
Inhalatiemedicatie werkt alleen voor dieper in je longen, je hogere/grotere luchtwegen reageren daar niet echt op.
Enige waarvan ik het idee heb dat het wat doet is een Prednisolon-kuur, maar dat is wel echt een gevalletje āmiddel erger dan de kwaalā.
hahahahaha ja dat is wel een kut antwoord
Normaal heb ik dus vrij snel zoān soort piepgevoel/piepende ademhaling in de keel en zorgt dat voor de hoestprikkel maar dat heb ik nu dus eigenlijk bijna niet? Heb ook helemaal geen keelpijn wat ik normaal dan wel heb. Zal iig maar een fles water naast mān bed zetten dan!
Het voelt wel als pijn in mān longen, het is wat drukkend precies in het midden van mān borstkast net boven boobhoogte⦠Prednisolon lijkt me inderdaad niks en het is zeker niet ernstig zat op dit moment om daarvoor de HAP te contacteren.
Officieel helpt het niet maar ik vond de max dosering natterman extra sterk wel helpen tegen het hoesten zodat ik kon slapen en toen ging het eindelijk weg.
Bij middeltjes tegen hoesten speelt het placebo-effect denk ik een grote rol haha dus neem vooral wat je wilt nemen. Maar Noscapine wordt idd niet geadviseerd ivm gebrek aan bewijs. En Codeine ook niet; ivm gebrek aan bewijs en wel bewezen nadelen/bijwerkingen.
Heb zelf ook wel eens Codeine gebruikt uit wanhoop en het hielp geen kloot vond ik.
Ik heb best wel snel last van mn darmen. Ik werk onregelmatig en in de nacht heb ik regelmatig last van rommelende darmen en soms ook diarree of zachtere ontlasting. Nu vind ik dat heel vervelend dus als ik dat voel opkomen dan slik ik al snel een diarreeremmer, vaak ook zonder echt diarree te hebben. Het legt mān darmen wel stil en dat vind ik dan tijdens nachtdiensten wel prettig. Maar nu vraag ik me af hoeveel kwaad dit kan om dit regelmatig te slikken.
Zou het niet vooral fijner zijn om het te voorkomen? (Low FODMAP dieet bijvoorbeeld)
Ja absoluut! Moet zeggen dat ik laatste ook niet echt gezond eet dus zou daar op kunnen letten. Het is wel deels ook psychisch heb ik het idee.
Het is een bekend fenomeen wanneer je nachtdiensten draait hoor, ik en veel collegaās hebben er ook last van. Het helpt bij mij wel om tijdens nachten zo gezond mogelijk te eten, maar alsnog heb ik vaak wel last van buikpijn/rommelende darmen. Je bioritme is gewoon in de war.
Geen idee of op zulke momenten standaard loperamide slikken slecht is trouwens. Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat dit er bij hoort.
Ik ben momenteel ziek en kom net terug van de huisarts met een antibioticakuur om longontsteking te voorkomen. Nou staat er voor deze week ook een vlucht naar het buitenland gepland⦠De arts zegt dat het medisch gezien gewoon mag maar dat ik vooral zelf moet beslissen of het verstandig is.
Kan ik dan alsnog een doktersverklaring krijgen voor mijn reis/annuleringsverzekering als ik aangeef niet te durven/willen vliegen in deze staat?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Als je arts zegt dat je zelf moet beslissen dan zal die toch zonder probleem een verklaring schrijven? Ik werd, in Belgiƫ weliswaar, de dag voor een reis in het ziekenhuis opgenomen. Heb het ziekteattest naar mijn bank gestuurd en het bedrag van mijn hotelkamer terug gekregen.
Waarom zou het onverstandig zijn om met antibiotica te vliegen?
Vliegen met antibiotica is het probleem niet, maar de klachten die ik nu heb wel. Ik hoest de longen uit mijn lijf, koorts, kortademigheid, hoofdpijn en nog een hele lijst⦠ik zie het niet zitten om hiermee naar het buitenland te gaan en dan daar een citytrip van een paar dagen te doen. Maar omdat het het medisch gezien wel gewoon mag, vroeg ik me af of ik dan wel een verklaring kan krijgen.
Ik denk juist dat als de dokter zegt medisch geen issue dat je dan geen verklaring zal krijgen dat je medisch niet in staat bent. Maar zou het sowieso proberen!
Ik denk niet dat de verzekering je iets gaat vergoeden.
Nee, daar ga ik idd ook van uitā¦