Heeft de fysio ook iets met de spierspanning gedaan? Want het was bij mij wel altijd een combi van dry needling / de plekken losmasseren en rechtzetten
Ja stuitje is inwendig rechtgezet en toen heeft ze dus ook druk uitgeoefend op 2 spieren. Een beetje dry needling maar dan inwendig. Dat is ook wel 1 van de spieren/drukpunten die ik nu nog voelā¦
Ik had ervoor al dry needling in de onderrug gehad bij de gewone fysio; dus vandaar ook deze combinatie.
Sorry maar je botten zitten echt hartstikke vast. Een stuitje kun je dus niet recht zetten, echt de grootste onzin die er bestaat. Ik heb wervelkolomoperaties gezien en dan zijn ze uren bezig om 5mm meer ruimte te krijgen tussen twee wervels door middel van platen en schroeven die je in de Gamma verwacht.
Vind ik best een stellige uitspraak, als ik online kijk zie ik dat dit wel degelijk kan. Botten kunnen toch gewoon dislocatie krijgen? Ik heb door mijn hypermobiliteit meermaals per jaar een deels sublucatie vd schouder. En ook last van een stuitje die soms net niet helemaal lekker staat.
Waarom zouden meerdere fysiotherapeuten anders spreken over een scheef stuitje?
Ik heb erg last van hooikoorts en mn huisarts heeft me aangeboden de āhooikoorts prikā te geven, wat kenacort oid is. Heb het voor nu afgewezen omdat ik op internet lees dat t best heftige bijwerkingen kan hebben. Maar mn hooikoorts is ook echt vreselijk op t moment. Wat vinden de huisartsen die hier zitten van die prik?
Ze bedoelen volgens mij dan een klein gewrichtje tussen je stuitje en je sacrum (wat is dat, heiligbeen??). Dus het is een beetje bij wijze van spreken-taal van fysioās naar cliĆ«nten. Het is meer de boel eromheen weer wat meer losmaken (= spanning verminderen).
Wat een kunstige foto. Best cool
Omdat heel veel fysiotherapeuten pseudowetenschappelijke behandelingen uitvoeren en uitspraken doen⦠Ik doe prima zaken met fysiotherapeuten, maar ik zie ze ook tal behandelingen uitvoeren waarvan ik denk: er is geen arts die dit adviseert en geen richtlijn die zegt dat hier bewijs voor is. Als het wel helpt is het prima he, maar ik zou persoonlijk mān portemonnee er niet voor trekken. Ik vind het gewoon kwalijk dat fysiotherapeuten dit soort taal bezigen. Je kunt qua botten niks recht zitten, behalve idd iets wat uit de kom is weer in de kom trekken, zoals bij schouders (en vingers en tenen etc.), maar dat is dan wel een acute situatie.
Ik heb hem vorig jaar voor het eerst sinds 2011 niet gehad, omdat ik er wat minder last van lijk te hebben dan eerder, maar ik vond het altijd echt een geschenk uit de hemel.
Ik zeg wel tegen patiënten: alleen als je met maximale reguliere behandeling niet uitkomt, dus wel eerst proberen met tabletten plus corticosteroïd-neusspray. Bekendste bijwerkingen zijn eerste paar dagen wat meer zweten, soms ook slechter slapen, beetje hyper zijn, soms onregelmatig vaginaal bloedverlies⦠Maar meestal merken mensen niks. Is hetzelfde spul als dat we in knieën en schouders spuiten.
Ja dit is dus precies wat mijn huisarts tegen mij zei. Ik las op reddit natuurlijk allemaal horrorverhalen en op farmaceutisch kompas dat er een kans is op mentale problemen die groter worden (ik heb ocd) dus vond het toch een beetje te spannend. Ik krijg nu fexofenadine en flurizal neusspray en zelfs daarmee kan ik gewoon nog steeds niet genieten van buiten zijn. Geef het nog twee weken en anders ga ik misschien toch voor die prik.
Ja dan heb je dus al de beste neusspray die er momenteel te krijgen is, dan kun je alleen nog je tabletten ophogen of switchen (voor wat dat waard is hoor, in principe is de ene niet beter dan de andere).
Het nadeel van zoān prik is dat je een depot in je spier spuit, dus mocht het tegenvallen dan kun je alleen maar weken wachten tot het is uitgewerkt. Alternatief zijn Prednisolon-tabletten in een lage dosering, als dat tegenvalt dan stop je direct.
Maar dat helpt dan uiteraard ook weer korter en hoe lang ga je dat dan nemen, dat moet je na 7-14 dagen wel stoppen. Dus het is allemaal niet ideaal eigenlijk. Als je een KNO-arts dit voorlegt dan zeggen ze dat je met immunotherapie moet starten, maar daar moet je ook maar zin in hebben (en daar heb je voor nu sowieso niets aan).
Immuuntherapie heb ik al gehad
Daarom snap ik er niks van dat het nu opeens weer zo heftig is. Het was jaren echt heel goed te doen en opeens dit jaar weer helemaal terug bij af.
Een ontzettend stomme vraag misschien. Maar in de douche ben ik erachter gekomen dat er blijkbaar een teek op mijn bil gehuisvest zat. Deze is niet op de juiste manier verwijderd aangezien ik dacht oh wat gek een korstje en toen zag dat het korstje een teek was. Ik heb eens met een spiegel gekeken en zie een rode kring en het is nu gevoelig als ik zit. Moet ik morgen de huisarts bellen voor een kuur? Of gewoon aankijken?
Ik zou dit opvolgen, dus naar de huisarts gaan
Wat voor rode kring zie je? Ik zou hiervoor wel even de huisarts bellen denk ik, al is het maar om het even te bespreken.
Ik heb eens een teek pas heel laat ontdekt, en toen kreeg ik de optie om te starten met antibiotica, of nog even af te wachten of ik ziek werd / er een kring rond verscheen.
Echt een rode vlek, maar ik dacht misschien is dat wel omdat ik dat beest per ongeluk heb weg gekrabd?
misschien even een foto van maken, zodat je het aan de huisarts kunt tonen? Voor het geval dat het er morgen alweer anders uit ziet.
Ik dacht dat vooral zoān typische bullseye cirkel verontrustend is, maar pin me er niet op vast
Als ik een foto maak staat meteen mijn hele handel erop hahaha. Denk dat ik er wel maar een maak om even te vergelijken voor mijzelf en morgenvroeg maar eventjes bel naar de huisarts. Dankjulliewel voor het snelle antwoord ![]()
Ja gewoon ff overleggen morgen met eventueel een foto. Mensen vergeten vaak dat een tekenbeet ook āgewoonā een insectenbeet is en een lokale reactie dus normaal is. Het wordt pas een probleem als je door de tijd zoān groter wordende kring krijgt (vaak is de lokale reactie van de beet zelf dan al weg of bijna weg). Maar als je niet weet hoe lang die teek gezeten heeft geven we ook wel profylactisch twee tabletten antibiotica.
Ik krijg inderdaad preventief een eenmalige kuur, mocht er alsnog een rode kring omheen komen dan krijg ik een langere kuur.