Het grote medische vragen-topic #4

misschien even een foto van maken, zodat je het aan de huisarts kunt tonen? Voor het geval dat het er morgen alweer anders uit ziet.
Ik dacht dat vooral zo’n typische bullseye cirkel verontrustend is, maar pin me er niet op vast

1 like

Als ik een foto maak staat meteen mijn hele handel erop hahaha. Denk dat ik er wel maar een maak om even te vergelijken voor mijzelf en morgenvroeg maar eventjes bel naar de huisarts. Dankjulliewel voor het snelle antwoord :blush:

1 like

Ja gewoon ff overleggen morgen met eventueel een foto. Mensen vergeten vaak dat een tekenbeet ook “gewoon” een insectenbeet is en een lokale reactie dus normaal is. Het wordt pas een probleem als je door de tijd zo’n groter wordende kring krijgt (vaak is de lokale reactie van de beet zelf dan al weg of bijna weg). Maar als je niet weet hoe lang die teek gezeten heeft geven we ook wel profylactisch twee tabletten antibiotica.

4 likes

Ik krijg inderdaad preventief een eenmalige kuur, mocht er alsnog een rode kring omheen komen dan krijg ik een langere kuur.

3 likes

Ik heb sinds gisteren veel pijn in mijn bovenarm. Waarschijnlijk door overbelasting. Maar nu ben ik bang voor een frozen shoulder? :weary:

Ik probeer regelmatig pijnstillers te nemen nu. Dat haalt het scherpe randje wel weg maar sommige bewegingen doen echt zo’n zeer.

Je hebt niet ineens een frozen shoulder he, dus ik zou je daar niet direct druk over maken.

7 likes

Ik ben dus verkouden, dat gaat elke dag steeds beter. MAAR ik heb nu sinds 3 dagen dat ik gewoon helemaal niks meer ruik. Echt niks. Iemand blies sigarettenrook in m’n gezicht en zelfs dat ruik ik niet. Ben natuurlijk vaker verkouden geweest maar dit nog nooit gehad… Anderen wel en hoe lang duurde het bij jullie? Ik ben dan bang (doemscenario) dat het nooit meer terugkomt :sweat_smile:

Heb dit laatst gehad! Duurde bij mij een dag of vijf. Heel irritant inderdaad.

1 like

Ik denk dan meteen zal wel weer een COVID virusje rondgaan? Heb dat zo vaak gehad in de afgelopen jaren

2 likes

Ik ben echt verbaasd dat je dit nog nooit hebt meegemaakt. Dit hoort toch bij een typische verkoudheid

11 likes

Ik heb nu al ruim twee weken geen enkele smaak meer en vind het zoooo shit. Ik wil weer lekker eten :cry:.

Ben overigens ook nog steeds verkouden en hoest me een ongeluk.

1 like

Reuk totaal verliezen? Echt nog nooit gehad (tot nu dan), ook niet toen ik covid had. Maar de reacties stellen me wel gerust! :laughing: Dank!

6 likes

Yes ik ben nu ook al zo’n 2 weken verkouden en ik ruik en proef sinds enkele dagen echt nauwelijks en nu ben ik bang dat ik enorm stink dus spuit een shitload een parfum en deo. Maar goed ik ben er na 2 weken echt behoorlijk klaar mee, voel me zo moe en bluuuh maar niet genoeg om me ziek te melden

1 like

Pff ik heb al een week lang buikpijn. Het begon vorig weekend aan één kant, rond mijn linker eierstok (denk ik, dat die daar zit) en in die kant de lies, en ik verwachte afgelopen week mijn ovulatie, dus ik dacht, misschien heeft het daarmee te maken. Nog niet eerder gehad, maar ik weet dat symptomen rondom je cyclus eind 30 wel kunnen veranderen. Maar gedurende de week is het zich eigenlijk door mijn hele bui gaan verspreiden, de pijn. Wel met nog steeds af en toe een scherpe steek daar linksonder, maar andere keren voel ik het ook op andere plekken.

De pijn is 2/3 van 10, dus op zich wel te handelen, maar het is gewoon de héle tijd door al een week, dus erg vermoeiend. Ik neem nu sinds drie dagen Iberolax, maar het helpt nog niet erg. Wel hoor ik echt geluiden af en toe uit mijn darmen, en heb ik soms even meer pijn na het eten, dus heb het idee dat het toch iets met mijn darmen is?

Ik had vrijdag de huisarts gebeld, maar kan pas donderdag terecht. Zit mezelf best wel gek te maken dat het iets ernstigs is. Ik heb echt (behalve tijdens zwangerschappen) nooit last van mijn darmen, dus vind het eng dat het een ‘nieuwe’ pijn is. En dat het constant is. Al heb ik dus geen alarmsignalen als extreme pijn, koorts, bloedverlies etc., dus de huisarts zag geen reden om met spoed langs te komen. Pff echt vermoeiend dat de hele tijd nadenken wat het kan zijn :slightly_frowning_face:

4 likes

Misschien een lichte diverticulitis! Pijnstillers en laxeren dan. Verloopt bijna nooit ernstig.

Dank voor je reactie :heart: Als ik diverticulitis opzoek, lijkt veel wel overeen te komen. Vooral ook die pijn linksonder in mijn buik, waar ik het meeste pijn heb. Toch heb ik af en toe ook steken op andere plekken in mijn buik/darmen, past dit ook?

Ik neem dus al Macrogol, maar had ook bisacodyl gehaald bij de Kruidvat. Is dit ook iets wat je kan nemen, of zou je met zoiets echt wachten tot ik een huisarts heb gezien donderdag? Of kan dit geen kwaad?

2 likes

Ik zie best vaak dat betadine scrub op puistjes op je billen wordt aangeraden. Dus heb dat gisteren voor het eerst gebruikt, maar het is me niet echt duidelijk hoelang of hoevaak je dit mag gebruiken? (Ik lees zowel 2x per week als elke dag max. twee weken haha) In de bijsluiter staat ook dat je het niet op grote oppervlakte mag gebruiken, maar heb het gisteren over mijn billen en bovenbenen gesmeerd :sweat_smile:

1 like

Ik doe het eigenlijk gewoon altijd onder de douche (ik douche meestal om de dag). Mijn huisarts raadde het ook aan om het elke dag te doen.

1 like

En dit gebruik je dan langdurig?

Ah nee sorry, ik gebruik het alleen als ik een uitbraak heb. Moet zeggen dat het op is en ik al heel lang geen nieuwe heb gekocht. Ik gebruikte het dan een paar weken ofzo.
Ik zou het denk ik gewoon elke dag doen voor een paar weken/tot het ergste weg is. Het enige wat ik me kan bedenken wat het veroorzaakt is misschien wat droogte? Maar dat is niet mijn ervaring, ik merkte er eigenlijk niks van met die paar weken. Maar is natuurlijk ook voor iedereen weer verschillend.

3 likes