Het grote medische vragen-topic #4

Pyralvex helpt. Het prikt even en dan voelt het verdooft aan. Geeft wat rust en versnelt het proces, voor mijn gevoel. Wel regelmatig aanbrengen.

1 like

@Hippe_kikker

Dit kan ik bevestigen. Pyralvex is top. Smaak is goor, maar het werkt als een malle.

5 likes

Spoelen met Bikosan helpt bij mij altijd wel iets bij aften.

Gewoon doorbijten

3 likes

Ja dit! Net als een blaar, kapot maken en dan is het over.

1 like

Sorry hoe de fuck doe je dat? Je kan een aft écht niet doorbijten.

3 likes

Ik weet niet of je vaak last hebt van aften, maar sinds ik met Zendium tandpasta poets heb ik er eigenlijk bijna nooit meer een! Daarvoor meerdere per maand.
Pyralvex helpt inderdaad en verder is het vooral uitzitten :sweat_smile:

3 likes

Ik heb honderden moedervlekken en sproeten over mijn hele lijf, er blijven er ook nog steeds bij komen en het is niet te doen om elk vlekje zelf te controleren. Ik zou eigenlijk graag een complete checkup willen laten doen van mn hele lijf, bestaat zoiets? Ik neem niet aan dat ik bij de huisarts kan aankloppen voor zo’n controle (ik heb wel vaker de grotere moedervlekken laten nakijken als daar iets mee was).

3 likes

Gewoon naar de huisarts gaan. Ik ga daar jaarlijks heen boor mijn moedervlek controle.

1 like

Ik doe dit ook bij de huisarts, 1x per jaar. Was ooit zijn eigen voorstel toen ik een losse moedervlek liet controleren. Plan het elk jaar zelf in, hebben ze nooit iets over gezegd.

1 like

Dit is volgens mij geen aft maar een verstopt speekselkliertje. Die gaan gewoon vanzelf weg na een paar dagen.

Idd gewoon je huisarts vragen. Ik heb 300 moedervlekken en ben doorverwezen naar de dermatoloog waar ik elk jaar op controle mag, en sowieso als ik twijfel over vlekjes altijd mag bellen. Dat kost wel een bedrag van je eigen risico, maar is heel fijn en aan te raden! Mijn huisarts wist het vaak ook niet zeker

1 like

Kan het mis hebben, maar volgens mijn zitten er geen speekselklieren in je tong. En zeker niet op die plek.

Ik ga dit ook eens navragen aan de huisarts, dankjewel! Ik vind het niet erg als ik er voor moet betalen, ik ben gewoon echt angstig dat er verkeerde plekjes tussen zitten en dat ik dat niet opmerk. Sowieso zit mijn rug ook onder en die kan ik al helemaal niet zelf checken :sweat_smile:

2 likes

Heeft iemand hier wel eens het stuitje recht laten zetten bij de fysio? Bij mij heeft ze het nu 1,5 week geleden rechtgezet en heb nu meer last dan voorheen :woozy_face: Sporten is vervelend en lopen ook.
Hoop dat het door de behandeling komt en dat het even tijd nodig heeft. Misschien dus iemand hier met ervaring hierin die me kan geruststellen?

Ja, heb dag een tijdje geleden gedaan bij een bekkenfysio vanwege pijn/stijfheid in het hele bekkengebied. Ik vond het juist zoooooo’n enorme verademing, echt minste pijn sinds tijden. Na een aantal dagen was het weer terug bij af alleen. Ik weet ook niet wat er normaal is, maar misschien kun je je fysio een berichtje sturen?

Ah dat is ook vervelend zeg, dat het maar zo kort gebaat heeft. Is het uiteindelijk wel wat bijgetrokken of nog steeds last van?
Ik heb eigenlijk maar lichte klachten dus schrik er nu een beetje van dat ik meer last heb dan voorheen :upside_down_face: Ik heb wel weer binnenkort een afspraak maar zal haar inderdaad eens mailen.

Hoe ging het direct na het rechtzetten? Ik was de eerste dag er slecht te pas en daarna ging het steeds beter. Kreeg wel een paar weken later weer opnieuw last.

Ik heb het meermaals gehad. Vond het eigenlijk altijd een verademing meteen erna. En als ik napijn heb van een behandeling is dat echt max 3 dagen. Dus ik zou je bekkenfysio eventjes contacteren!

1 like

Ja ook meteen erna al een beurs gevoel. Het is wel iets minder dan die eerste dag maar dus wel erger dan voor de behandeling :upside_down_face:
@JustinBieber , hmm ja precies. Ik had wel best wat spierspanning dus daar hangt het wellicht mee samen. Ik heb haar een mailtje gestuurd in ieder geval.

Dank allemaal :blush:

2 likes