Okee, dat is heel fijn om te horen
Dankjewel!
Wil even zeggen dat ik het echt lief vind hoe jij iedereen hier altijd advies, maar ook geruststelling geeft.
Ahhh thanks babe.
Die van Staudt heeft bij mij echt wonderen verricht! Het ging bij mij om grote brandwonden door kokend water en ik heb heel erg getwijfeld wat het juiste moment was, omdat het geen typische wond met korstjes was zeg maar? Dus ik ben gestart toen de wond helemaal droog was. Het helpt ook als je de crĂšme in de huid masseert (als dat niet pijnlijk is dan)
Ik vind dat ook echt!
Jaaa dit wilde ik ook zeggen! Zo lekker nuchter vaak dat ik zelf inderdaad meteen gerustgesteld werd. En je hoeft niet eens te reageren maar je doet het toch @Krabsalade
Ja, absoluut!
Ik heb onder mijn linkeroor een harde pijnlijke gezwollen lymphklier denk ik. Vanaf wanneer is dit zorgwekkend en moet je naar de huisarts? Ik ben verder niet echt ziek, op af en toe een snotneus en wat sporadisch gevoelige keel na.
Hard en pijnlijk is sowieso wel het controleren waard.
Ik ben 34 weken zwanger en heb al een tijdje een ijzertekort. Mân hb is nu 7,2, mcv 90 en ferritine 16 (was 6). Ik slik nu dagelijks ferro, maar ik zag in het online portaal van mân verloskundige dat ze mân ijzer nu prima vinden en dat ik terug kan naar 3x pw ferro. Ik heb mân verloskundige vandaag nog niet te pakken gekregen om het te bespreken, maar vooral mân ferritine is nog steeds heel laag toch? Kan het kwaad om wel dagelijks een ijzerpil te slikken?
Weet iemand of dit gordelroos is? Het is bij mijn baby en ik vind het echt op gordelroos lijken, maar ze heeft dus nog geen waterpokken gehad⊠(het zit op haar onderrug en lijkt ook uit te breiden).
Lijkt me in verhouding tot zijn/haar romp een te groot gebied voor gordelroos en het lijkt ook niet volgens een dermatoom te verlopen - en je kunt dus idd geen gordelroos krijgen als je nog niet in aanraking met het waterpokkenvirus bent geweest, dus al met al wel erg onwaarschijnlijk. Maar wat wel durf ik ook niet goed te zeggen eerlijk gezegd.
Edit: lijkt me eerder een soort broei- of smetplek ofzo?
Hmmm oke thanks voor je reactie Ja ik dacht zelf eerst ook gewoon warmte uitslag, zit ook echt net onder de luier, maar bij de opvang vonden ze het er anders uitzien.
Morgen toch maar voor de zekerheid kijken of ik een huisarts te pakken kan krijgen. Vandaag 20 min in de wacht wist ik nog niet wie de waarnemer van mijn eigen huisarts wasâŠ
Als het precies onder de luier is dan vind ik het wel nog waarschijnlijker dat het een broei-smet-schuur-plek is. Ik zou er iets indrogende op doen, dikke laag zinkzalf of Sudocrem, doe je sowieso niets verkeerds mee.
IJzer wordt beter opgenomen als je het om de dag slikt. En dat het stijgt terwijl je een heel mens vol ijzer gebouwd hebt in de tussentijd zegt eigenlijk dat je het goed opneemt, anders zou het alleen maar dalen. Kwaad kan dagelijks nemen ook niet echt, maar de bijwerkingen zijn vaak vervelender.
Vanuit de richtlijn voor verloskundige wordt nog steeds niet echt naar ferritine gekeken, zolang hb oke is. Mijn hb was de hele zwangerschap goed maar ferritine veel te laag, maar daar maakte niemand zich zorgen om terwijl ik me echt ellendig voelde. Uiteindelijk was hij gestegen tot 25 en voelde ik me wel echt beter. Hoe is dat voor jou, merk je al wel verschil?
IJzer is hier een geliefd topic dus er gaan waarschijnlijk nog meer mensen dit aanraden maar ijzerbisglycinaat is beter op te nemen dan gewoon ferrofumaraat en is milder op de maag. (Ik kocht het bij H&B)
Hier krijg je dus minder bijwerkingen van. Wellicht is dit het proberen waard, maar ik ben geen dokter en weet niets van zwangerschappen.
@Merel goed om te weten dat je ijzer beter opneemt als je het om de dag slikt, dat wist ik niet en verandert de zaak wel. Zal vandaag de vk ook nog bellen.
Ijzerbisglycinaat heb ik overlegd met de verloskundige, maar omdat mijn ferritine zo laag was mocht ik dat niet slikken maar moest ik echt aan de ijzertabletten. Moet zeggen dat ik nu ook niet echt meer last heb van de bijwerkingen, maar voor mensen met hoger ijzer is gentle iron wel een goede tip!
@zonderslaap ik moet zeggen dat ik sowieso niet echt klachten had, mân tekort kwam uit routineonderzoek. Al zie ik nu geen sterretjes meer, maar dat weet ik eerst aan mijn lage bloeddruk. Wel super vervelend dat jij er zo veel last van hebt gehad! Hopelijk trekt het snel bij als de baby geboren is (mocht je nog zwanger zijn)!
Heeft iemand ervaring met blijven bloeden na een lisexcisie? Ben na een week teruggegaan omdat ik continu doorlekte, toen is het weer dichtgebrand en kreeg ik een speciale tampon.
Nu een week verder en nog steeds bloedverlies dus het is weer dichtgebrand, tampon en nu ook tranexaminezuurpilletjes. Word er een beetje moedeloos van en wil niet naar de operatiekamer (volgende stap).
Is het alsnog zelf overgegaan na deze handelingen of moet ik me voorbereiden op de ok?