Vandaag bij de huisarts geweest, het is waarschijnlijk een schimmel of misschien ontstoken eczeem. We hebben cortizone creme gekregen om erop te smeren. Hopelijk helpt het snel, want de vlekjes verschijnen op steeds meer plekken.
Ik heb sinds zondag geĂŻrriteerde ogen met af en toe beetje troep in de traangootjes, elke ochtend zitten mân ogen dicht geplakt. Kan ik hier, zonder middeltje van de HA, iets aan doen of even met rust laten en als het blijft aanhouden even overleggen?
Vorige week heb ik 40km gewandeld en volgens mij heb ik daardoor een soort blaar onder de nagel van mijn grote teen gekregen? Ik had al het idee dat de nagel wat omhoog stond. Had er niet echt pijn aan maar voelde wel een beetje druk. Gisteren avond knipte ik de nagel wat korter en kwam er vocht vrij en lijkt de nagel een stukje los te zitten/zit er open ruimten tussen de nagel. Nu zat er weer vocht achter. Ik weet niet zo goed hoe ik moet verzorgen. Bijvoorbeeld wel/niet wat overheen doen. Iemand een idee?
Misschien weken in een badje met wat baking soda? Zou er verder niet te veel aan prutsen maar dat is mijn persoonlijke mening ![]()
Is de nagel niet blauw? Ik heb op mijn rechter grote teen een nagel waar ook snel een blaar onder komt bij grote afstanden (ligt aan de groei van deze nagel). De nagel gaat steeds losser zitten en na een maand of 4 valt ie er dan af. Ik zou de nagel goed kort houden en verder idd zo weinig mogelijk aan prutsen.
Ik spoel dit altijd met afgekoeld gekookt water of kamillethee en dan gaat het al snel beter. Ik zet dan het glas aan mijn oog.
Nee niet blauw. Ik heb nu overdag er een pleister op omdat het een beetje vocht lekt en er niet echt viezigheid in komt en dan âs avonds laat ik het droger. Het lijkt al meer âdichtâ te zijn gegaan.
@Airy-fairy ik dacht is ook misschien weken maar ik lees dat dat eigenlijk word afgeraden tegenwoordig? Vroeger deed mijn moeder dit ook wel eens maar schijnt bij een open wond niet goed te zijn?
Ben blij dat het al wat rustiger is, was best wel bang voor een infectie
Nouu het bleek dus toch hand mond voet ziekte en de oudste heeft het nu ook! Morgen 3e huisarts bezoek om even zeker te weten dat we kunnen stoppen met de antischimmel creme die we bij het 2e bezoek kregen ipv cortizonezalf.
Wat doen mensen die injecties nodig hebben met de gebruikte naalden als ze op reis zijn? Ik heb eigenlijk niet zoân zin om mân hele sharps bin mee te zeulen.
Je hebt echt hele schattige kleine he, heb ik ook in mijn visitetas zitten, weegt niks en wel veilig. Weinig keus denk ik?
Ik doe ze in een klein plastic doosje en gooi het thuis weer veilig weg.
Ohh echt joh! Ik ken alleen maar die grotere units haha. Ga ik daar even naar kijken
Had ze nu idd in een ander doosje gedaan @mikselke en mân vriend gooit ze dan op zân werk weg maar als ik niet in NL ben is dat ook niet zo handig
Zoiets:
Jaaa superlogisch ook eigenlijk dat dit wel bestaat haha, dank!
Ik kan ze altijd bij de apotheek ophalen. Die houden er rekening mee in vakantieperiode zodat je niet zoân hele emmer mee hoeft te nemen.
Ik heb sinds een werkborrel in een gehorige ruimte deze week last van oorsuizen in één oor. Volgens thuisarts moet je de HA bellen als het aan één kant is, maar dat voelt wat overdreven gezien de drukte daar.
Wat zouden jullie doen?
Het advies van Thuisarts volgen. Als de huisarts het niet nodig vindt hoor je dat vanzelf wel
Help! Ik ben op vakantie in Egypte en vanmiddag mijn teen gestoten. Teennagel ligt er voor 2/3de af.
. Wat kan ik nu het beste doen?
Ze hebben er hier jodium op gedaan en een pleister.
Pleister net vervangenâŠ
Maar kan ik de vakantie niet meer zwemmen? En kan het beste steeds de pleisters blijven vervangen?
Ze zien of begrijpen het hier niet helemaal. Gingen er ook met een watje tegen de nagel richting in. Dacht dat ik out ging.
Kun je niet de Nederlandse hap hiervoor bellen? Of je eigen huisarts even een foto mailen/appen en om raad vragen? Ik zou zelf niet meer gaan zwemmen maar dat is omdat ik bang zou zijn voor een ontsteking en nagel(bed)pijn heel eng vind
Je kan vaak ook van die vinger/teen condoompjes kopen. Daarmee zou ik zwemmen miss nog wel aandurven.