Het grote medische vragen-topic #4

neee bed bugs heb ik ooit gezien bij iemand en dat zijn allemaal kleine rode bultjes/wondjes, lijkt echt niet op netelroos!

Ja kan, maar dan zou mn onderbeen een gekke plek zijn denk ik? Aangezien die niet tegen mn stoel aan zat. Zou fijn zijn als jullie me allemaal meenemen in jullie gebeden voor het slapengaan xoxo

Netelroos bestaat vaak uit een groter oppervlak met bultjes. Ik denk daarom dat het dat niet is. Sterkte met de jeuk in ieder geval!

1 like

Ik heb onlangs een bloedonderzoek laten doen om te kijken waar ik precies allergisch voor ben. Nu kwam er in de uitslag naar voren dat ik voor bomen, grassen en huisstofmijt allergisch ben. De assistente zei dat de uitslag voor huisstofmijt veel hoger is dan voor de pollen en ik dus daar de reactie van krijg. Maar ik herken dat zelf helemaal niet? Ik heb van maart tot begin september ontzettend last gehad van jeukende ogen, loopneus, vermoeidheid, etc., maar daarvoor en daarna helemaal niet. Dat past dan toch meer bij hooikoorts? Kun je ergens een hogere waarde voor hebben, maar er toch minder last van hebben?

3 likes

Heeft er hier iemand toevallig ( ervaring met ) degeneratieve discopathie ?

1 like

Ja, dat kan.

1 like

Ja volgens mij zeggen die waardes niet zo veel op je reactie. Ik had ook een hele hoge voor huisstofmijt, maar de huisarts zei meteen erbij dat dat niet zegt hoeveel last je er van hebt
 (en heb er ook niet heel veel last van)

2 likes

En @junior bedankt! Fijn om te weten dat dat ook kan. Ik vond het een beetje een vaag verhaal van de assistente en heb nog eens teruggebeld en nu heb ik morgen een belafspraak met de huisarts. Kunnen we het direct ook hebben over mijn medicatie en of dat nog passend is.

Huisstofmijt neemt toe in de warmere maanden, dus dat kan het ook nog evt verklaren!

1 like

Edit: verkeerde topic.

3 likes

Ik heb het ook nog nooit gehad. :v: Not that special.

3 likes

Oh interessant! Dat wist ik niet. Dat zou het inderdaad ook nog kunnen zijn. Ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt en wat het plan gaat zijn.

OkĂ© dank! Ik verplaats ‘m!

1 like

Ik heb gisteren met de huisarts gebeld en zij zei dat mijn reactie wel van de huisstofmijt vandaan moet komen omdat die waarde hoger ligt en het niet hooikoorts kan zijn. Toen ik vertelde dat ik thuis en op werk (waar ik vaak in stoffige ruimtes kom) bijna nooit ergens last van heb en een keer middenin het hooikoorts seizoen in het bos en alles begint te jeuken, zei ze dat dat niet kan. Maar toch is het zo :woman_shrugging:t3: Ik las op de website allesoverallergie.nl dat een verhoogde waarde niet zegt of je klachten ervaart, maar vooral dat je lichaam antilichamen aanmaakt. Ik vind het jammer dat m’n huisarts dat er niet bij vertelde en voel me niet zo gehoord :sweat_smile: Gelukkig is de behandeling hetzelfde en kan ik gewoon verder gaan met de medicatie die ik al heb en kan ik ook een neusspray krijgen als het weer heftig wordt. En ik zal ook maar bezig gaan met dingen die helpen tegen huisstofmijt, al doe ik daar ook al heel veel van.

2 likes

Weet een zorgprofessional hier toevallig of een krastest (voor allergieën) op de onderarm dezelfde resultaten geeft als bloedprikken op diezelfde allergieën? Ik krijg helaas (weer) behoorlijk tegenstrijdige informatie vanuit het ziekenhuis en ben een beetje geïrriteerd daarover en hoe de communicatie gaat. Zou graag snappen hoe het zit.

Alcohol en huidproblemen - Expertisecentrum Alcohol.

2 likes

Ik heb een dergelijke reactie op alcohol ook een poos gehad. Herkenbaar wat je noemt: rode vlekken/rood aangelopen gezicht, zweet brak me uit, branderige huid, voelde me niet lekker. Maar het werd ook niet erger dan dat. Ontstond na een zware allergische reactie op pinda. De allergoloog noemde het “flushes”. Het vermoeden was dat mijn afweersysteem totaal van slag was na die allergische reactie. Het is wel vanzelf over gegaan, heeft wel maanden tot meer dan een jaar geduurd. Is inmiddels zo’n 10jr terug en ik weet niet of ik ook op 0.0 alcohol bier reageerde, dronk dat niet.
NB in alcoholvrij bier zit soms nog wel een laag % alchohol, reageer je ook op 0.0% bier?

2 likes

Nee, niet helemaal. De bloedtesten zegt of je gesensibiliseerd bent (dus of je lichaam antistoffen heeft gemaakt), de huidtest zegt je wat je lichaam werkelijk aan reactie geeft. Dat hoeft niet met elkaar overeen te komen, je kan gesensibiliseerd zijn zonder ooit een reactie te krijgen. Daarom is bij allergologisch onderzoek een superprecieze anamnese eigenlijk nog het belangrijkst.

2 likes

Weet eigenlijk niet of ik dat hier mag vragen. Maar iemand hier een tip voor een goede angst/paniek psycholoog omgeving Arnhem? Heb er al een paar versleten maar helaas zonder resultaat. En wil er erg graag van af. En persoonlijke ervaringen zijn dan vaak toch fijn.

Je moet vooral een klik hebben met iemand. Dat kun je niet echt vanuit ee review van hier.

1 like