Het grote medische vragen-topic #4

Super bedankt allen! Dit stelt weer een beetje gerust :slightly_smiling_face:.

3 likes

Als je het gevoel hebt dat niet helemaal goed zit een half jaar na je bevalling en de hechtingen die je gehad hebt, moet je dan contact opnemen met je huisarts of je verloskundige praktijk?

Volgens mij huisarts. Verloskundige is tot ca 6 weken na bevalling dacht ik.

3 likes

Ik heb dit gehad en ben naar de huisarts geweest en kreeg toen ook een verwijzing naar een gynaecoloog.

4 likes

Ben vandaag teruggevlogen naar huis na vakantie en heb (denk ik) twee netelroos bulten op mn benen. Dacht eerst muggenbulten maar dat lijkt me sterk aangezien ik de hele dag een legging aan gehad heb en in een vliegtuig zat. Iemand een verlossende tip of is t gewoon wachten?

1 like

Kunnen toch nog steeds wat oudere muggenbulten zijn? En de gemiddelde mug komt ook nog wel door een legging heen.

Maar als je denkt dat het netelroos is, vooral niet krabben en een antihistamine pilletje kan helpen

Ja komen die na 24 uur nog op?

1 like

Bed bug? :tired_face:

1 like

Karl please doe me dit niet aan.

Ik denk het niet, want het zijn maar twee ‘bulten’ die best wat uit elkaar liggen. Ik heb antihistamine ingenomen en nu jeukt het niet meer. Bedbugs laten meer beten achter die echt rood rood zijn lees ik op google. Heb ook met mn zus in een bed geslapen en die heeft nergens last van. Dus ik bid echt dat dat t niet is hahaha

1 like

Ja ik dacht misschien van de vliegtuig stoel :no_mouth:

neee bed bugs heb ik ooit gezien bij iemand en dat zijn allemaal kleine rode bultjes/wondjes, lijkt echt niet op netelroos!

Ja kan, maar dan zou mn onderbeen een gekke plek zijn denk ik? Aangezien die niet tegen mn stoel aan zat. Zou fijn zijn als jullie me allemaal meenemen in jullie gebeden voor het slapengaan xoxo

Netelroos bestaat vaak uit een groter oppervlak met bultjes. Ik denk daarom dat het dat niet is. Sterkte met de jeuk in ieder geval!

1 like

Ik heb onlangs een bloedonderzoek laten doen om te kijken waar ik precies allergisch voor ben. Nu kwam er in de uitslag naar voren dat ik voor bomen, grassen en huisstofmijt allergisch ben. De assistente zei dat de uitslag voor huisstofmijt veel hoger is dan voor de pollen en ik dus daar de reactie van krijg. Maar ik herken dat zelf helemaal niet? Ik heb van maart tot begin september ontzettend last gehad van jeukende ogen, loopneus, vermoeidheid, etc., maar daarvoor en daarna helemaal niet. Dat past dan toch meer bij hooikoorts? Kun je ergens een hogere waarde voor hebben, maar er toch minder last van hebben?

3 likes

Ja, dat kan.

1 like

Ja volgens mij zeggen die waardes niet zo veel op je reactie. Ik had ook een hele hoge voor huisstofmijt, maar de huisarts zei meteen erbij dat dat niet zegt hoeveel last je er van hebt… (en heb er ook niet heel veel last van)

2 likes

En @junior bedankt! Fijn om te weten dat dat ook kan. Ik vond het een beetje een vaag verhaal van de assistente en heb nog eens teruggebeld en nu heb ik morgen een belafspraak met de huisarts. Kunnen we het direct ook hebben over mijn medicatie en of dat nog passend is.

Huisstofmijt neemt toe in de warmere maanden, dus dat kan het ook nog evt verklaren!

1 like

Edit: verkeerde topic.

3 likes

Ik heb het ook nog nooit gehad. :v: Not that special.

3 likes