Het grote medische vragen-topic #4

Ik heb een vaginale schimmelinfectie maar ben niet thuis. Is er iets wat ik zonder recept in de apotheek kan verkrijgen? Dingen van de drogist hebben eerder nooit echt goed geholpen.

Volgens mij zijn het allemaal dezelfde middelen die je zonder recept kunt krijgen!

4 likes

Ben 2 uur geleden gebeten door mn kat in mn vingertopje. Gebeurt wel vaker maar deze keer was het harder en minder oppervlakkig dan normaal. Mn vingertopje is erg gevoelig, wat natuurlijk logisch is, maar voelt ook harder aan dan mn andere vingers en van dat laatste weet ik niet of het normaal is.
Op thuisarts lees ik dat je bij bijtwonden op dezelfde een afspraak moet maken bij de huisarts, kan mij niet voorstellen dat mensen dat daadwerkelijk doen eigenlijk? Wil de zorg niet onnodig lastigvallen met mn vingertopje hahha dus hoop dat iemand hier advies kan geven of huisartsenpost bellen noodzakelijk is of dat ik eventueel morgen beter mn eigen huisarts kan bellen.
Ik heb overigens vorig jaar nog een tetanus prik gehad en heb mn vinger tijdje gespoeld onder de kraan

foto

Bovenste foto is nu, heb net gedouched dus daardoor ogen mn vingers nog iets rimpelig haha

Edit: ik zag dat de huisartsenpost een vragenlijst heeft op de website, die heb ik in ingevuld en daar kwam uit dat ik wel contact moest opnemen dus ik ben nu toch maar voor de zekerheid aan t bellen.
Moet toch vanavond al antibiotica starten

1 like

Bij een kattenbeet aan hand/pols wordt standaard antibiotica geadviseerd. Ik denk dat je hier pijn hebt vanwege de locatie en omdat er een kleine bloeduitstorting bij zit. Beterschap!!

3 likes

Dankje! Ben blij dat ik toch wel gebeld heb en al gestart ben met antibiotica. Vinger is nu echt dikker en rood dus was anders niet echt fijn gaan slapen denk ik :sweat_smile:

foto voor de liefhebbers, of moet dit in tmi?

4 likes

Is er iemand met verstand van oren? Omdat mijn buis van Eustachius niet werkt heb ik buisjes in mijn oren zodat ik toch kan vliegen en door de bergen kan rijden zonder problemen. Ik ben nu in IJsland en heb gevlogen en door de bergen gereden zonder oorpijn, maar stond gisteren bij een gletsjer met sterke ijzige wind en toen had ik echt mega last van mijn oren. Zou het te maken kunnen hebben met de luchtdruk van de wind of eerder door de kou? Ik ben nu opeens bang weer voor de terugvlucht…

Ik heb geen buisjes en alles werkt goed, maar koude wind!! :face_with_symbols_over_mouth:
Dat kan bij mij ook erg veel pijn doen. Ik heb dan ook oorwarmers op als het koud is. Oordopjes werkt ook.
Ik denk dus dat het er helemaal los van staat.

4 likes

Ja hier hetzelfde, geen buisjes of problemen maar koude wind op m’n oren is instant hoofdpijn. Echt heel naar en een soort doordringend scherp vind ik het voelen @Lady_Mary edit dus hopelijk gewoon een pijnloze vlucht terug! :four_leaf_clover:

2 likes

Ook hier herkenbaar. Ik heb vroeger vaak oorontsteking gehad, dus dacht dat het misschien daardoor zou komen… maar lees dat er meer mensen last van hebben. Hier heb ik idd met fietsen ook heel snel last en fiets standaard met AirPods in. En als ik die een keer vergeten ben en/of niet aan koude wind kan ontsnappen heb ik echt oor- en hoofdpijn. Duurt ook vaak even na bijvoorbeeld het weer binnenkomen tot het over is. Een heel naar gevoel!

2 likes

Ik heb dus juist pijn als het koud is en ik een oordopje in heb :joy:

2 likes

Super bedankt allen! Dit stelt weer een beetje gerust :slightly_smiling_face:.

3 likes

Als je het gevoel hebt dat niet helemaal goed zit een half jaar na je bevalling en de hechtingen die je gehad hebt, moet je dan contact opnemen met je huisarts of je verloskundige praktijk?

Volgens mij huisarts. Verloskundige is tot ca 6 weken na bevalling dacht ik.

3 likes

Ik heb dit gehad en ben naar de huisarts geweest en kreeg toen ook een verwijzing naar een gynaecoloog.

4 likes

Ben vandaag teruggevlogen naar huis na vakantie en heb (denk ik) twee netelroos bulten op mn benen. Dacht eerst muggenbulten maar dat lijkt me sterk aangezien ik de hele dag een legging aan gehad heb en in een vliegtuig zat. Iemand een verlossende tip of is t gewoon wachten?

1 like

Kunnen toch nog steeds wat oudere muggenbulten zijn? En de gemiddelde mug komt ook nog wel door een legging heen.

Maar als je denkt dat het netelroos is, vooral niet krabben en een antihistamine pilletje kan helpen

Ja komen die na 24 uur nog op?

1 like

Bed bug? :tired_face:

1 like

Karl please doe me dit niet aan.

Ik denk het niet, want het zijn maar twee ‘bulten’ die best wat uit elkaar liggen. Ik heb antihistamine ingenomen en nu jeukt het niet meer. Bedbugs laten meer beten achter die echt rood rood zijn lees ik op google. Heb ook met mn zus in een bed geslapen en die heeft nergens last van. Dus ik bid echt dat dat t niet is hahaha

1 like

Ja ik dacht misschien van de vliegtuig stoel :no_mouth: