Als je een gat in je trommelvlies hebt gestoken, wat zeker gebeurd kan zijn, wil je dat wel weten, zeker als je wil gaan zwemmen, dus zou het wel laten checken. En ja je gaat wel te horen krijgen dat je dit nooit meer mag doen, wattenstaafjes zijn niet voor ín je gehoorgang.
Iemand nog een huis tuin en keuken tip voor een allergische reactie van een muggenbult bij een kind van 1,5 jaar (op oog en arm, oog zit bijna dicht)? Zwelt echt gigantisch op (verder niet ziekjes nog ). Washandje met ijsblokje proberen we al…
Weet niet of een kind zo jong al een half of kwart antihistamine tabletje mag? Dat neem ik altijd bij zo n reactie
Vaak werken hooikoortstabletten tegen de meeste allergische reacties wel
Warmte proberen (lepel even onder de warme kraan)
Mijn bijna 2-jarige mag 1.25mg Desloratidine, dat is niet vrij verkrijgbaar, maar het is een kwart van de volwassen dosis, dus een heel allergietabletje lijkt me veel.
Dankjullie! Toch even gebeld met HA en kunnen zo een anti allergie drankje ophalen. Dat is op recept verkrijgbaar voor kindjes ipv tabletten!
@Freedom vet goede tip trouwens. Ik krijg zelf ook soms zo’n reactie (vaak van die muggen in Italië omg) dus ga dit in huis halen voor mezelf!
Dan bel ik morgen toch maar even mijn huisarts en als er een gaatje zit hoop ik heel erg dat ik er niks aan overhoud. Merk momenteel eigenlijk vrijwel niks van de bijbehorende ‘klachten’ op thuisarts.
Vind dit zo stom van mezelf. Ik gebruik hierna nóóit meer wattenstaafjes om mijn oren schoon te maken.
M’n moeder heeft al iets langer dan een maand vage maag/darmklachten. Werd eerst gedacht aan een buikvirus maar dat zou nu dan toch wel over moeten zijn? Ze heeft weinig eetlust, plotselinge afkeer tegen rijst en brood echt kokhalzen en is dus ook best wat afgevallen. Fruit en salade gaat er soms wel in. Van de week heeft ze bloed laten prikken en blijkt dat ze bloedarmoede heeft. De laatste keer dat ze dat had, was tijdens haar laatste zwangerschap 34 jaar geleden. Ze wil graag langs de huisarts maar die zegt dat ze over 2 weken moet langs komen als de klachten hetzelfde zijn. Kan iemand uitleggen waarom?
Een aantal jaar geleden heeft ze ook kanker gehad dus ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als dit verder wordt onderzocht want het zit me niet lekker.
Had dit ook op vakantie maar was niks aan de hand. Had een paar dagen wat oud bloed dat ik nog eruit haalde maar verder geen last en niks aan overgehouden.
Geen idee wat de overwegingen zijn van die arts, maar dit klinkt inderdaad niet pluis.
Misschien heb je alleen een wondje in de gehoorgang gemaakt, dat geneest vanzelf.
Zo jammer dat ik zelf niet in mijn oor kan kijken haha. In ieder geval thanks voor de reacties @Nude ook!
Ik zou er nog een belletje aan wagen en de zorgen die je hier beschrijft delen. Zeker gezien de klachten al meer dan een maand aanhouden, niet kunnen eten en daardoor afvallen, uitslag bloedonderzoek etc. Misschien kun je met haar mee als ze een afspraak heeft?
Snap de extra bezorgdheid heel goed omdat ze in het verleden kanker heeft gehad.
Bedankt voor jullie reacties. Begon al aan mezelf te twijfelen of ik niet overbezorgd was. Mn moeder heeft vanochtend en gisteravond wat meer kunnen eten en zegt dat ze zich weer wat beter voelt. Vanochtend heb ik weer naar de hapraktijk gebeld en ze blijven bij hun standpunt. Ik ga de volgende keer dat ze naar de praktijk gaat sowieso met haar mee ja.
Wondje in mijn gehoorgang dus Kon gelukkig even langskomen bij de assistente.
Ik ben begin deze maand twee weken ongesteld geweest, niet per se veel bloedverlies, maar wel lang. Ik heb dit nog nooit zo lang gehad. Toen een week niet meer, en afgelopen vrijdag weer ineens uit het niets bloedverlies. Het kwam plotseling, en het stopte na een aantal uur ook weer. Maar dit heeft zich afgelopen weekend een keer of 4/5 herhaald. Ook dit heb ik nog nooit eerder gehad. Op thuisarts hebben ze het vooral over veel bloedverlies (dat is het dus niet echt), maar wel ongewoon/onverklaarbaar en lang (al vraag ik me af of dit nog van menstruatie kan zijn?). Is dit iets om voor naar de huisarts te gaan? Beetje context: ik ben in 22 en 23 zwanger geweest en bevallen (2x dus) en heb sinds september 23 een Kylena spiraal.
Ik vind dit op zijn minst opmerkelijk gezien haar medische geschiedenis.
hoi allemaal, ik had vorige week een gynaecologisch onderzoek ivm tussentijds bloedverlies en toen zijn we er tijdens de inwendige echo achter gekomen dat ik een poliep in mijn baarmoeder heb. deze wordt er komende vrijdag uit gehaald dmv een hysteroscopie. ik krijg hiervoor een roesje (belgie, heb begrepen dat hier in nederland niet voor verdoofd wordt? echt hoe dan?!). de gynaecoloog gaf aan dat een poliep kwaadaardig zou kunnen worden, echter door mijn jonge leeftijd is de kans heel klein en de inwendige echo zag er verder goed uit. ik merk nu achter dat ik even in een angstige spiraal zit en dat mijn brein zich vastpint op het woord kwaadaardig haha. verder heb ik nog nooit een medische ingreep ondergaan (ik prijs mezelf erg gelukkig!) en vind ik het hele concept roesje/verdoving en medicijnen erg eng. ben bang dat ik ergens plotseling heel erg allergisch voor blijk te zijn en vind het idee van geen ‘controle’ hebben doodeng. dus ik denk dat ik hier even geruststelling kom zoeken? nog mensen die ooit een hysteroscopie hebben ondergaan?
Ja, ik heb in januari een scopie gehad waarbij twee poliepen zijn verwijderd! Inderdaad geen roesje gehad, er werd me wel een plaatselijke verdoving aangeboden maar ik wilde liever eerst aankijken hoe het ging zonder. Het inbrengen van de instrumenten was even vervelend (alsof je enoooorme menstruatiekrampen hebt) maar toen ze er eenmaal in zaten voelde ik niets meer, ook niet van het verwijderen van de poliepen. Ik heb meegekeken via het scherm, ik ben verpleegkundige dus vond het interessant om te zien. Daarna nog een half uurtje verplicht bijgekomen op de “uitslaapkamer” maar was wat mij betreft niet nodig, voelde me goed. Ook geen napijn of bloedverlies gehad, heb een dag volledig paracetamol gebruikt maar dat was meer voor de zekerheid. De volgende dag kon ik gewoon weer aan het werk gaan.
Ik was nerveus vooraf maar het viel me 100% mee!