Heeft iemand al eens spataderen weg laten spuiten?
Ik heb een doorverwijzing gekregen van de huisarts. Maar ik lees nu pas iets over steunkousen dragen 1 tot 2 weken en niet sporten?
Heeft iemand al eens spataderen weg laten spuiten?
Ik heb een doorverwijzing gekregen van de huisarts. Maar ik lees nu pas iets over steunkousen dragen 1 tot 2 weken en niet sporten?
Ja ik, een paar jaar geleden. Was erg irritant die steunkous. En het is daarna weer terug gekomen, dus ik vond het geen succes helaas.
Haha ja dat moet idd, daarom opereren ze in de zomer “bij ons” geen spataders, omdat mensen bij hoge temperaturen die kousen al helemaal niet aan doen.
Ja ik dacht 2,3 dagen doe ik dat wel. Maar moet dat altijd zo lang of is dat afhankelijk van de ernst?
Was het pijnlijk?
Volgens mij is advies altijd 48u continu en dan nog 14 dagen alleen overdag ofzo? Je wil tegendruk hebben.
Nee vond ik niet!
Ja, ik heb een hysteroscopie gehad met roesje. Ik heb er uiteindelijk helemaal niets van meegekregen ondanks dat het dus officieel geen narcose was. Ik heb dus ook geen last gehad van geen controle hebben. Ik vond het ook zooo spannend maar het is me alles meegevallen. Ik kon ook de dag erop gewoon werken. Veel succes en hopelijk valt de uitslag mee!
Even bellen, is een reden voor verwijzing naar de gynaecoloog. Kan een poliep zijn of iets met je baarmoedermond.
@mochi iets van 99,4% van de endometrium poliepen zijn goedaardig dus de kans dat hier iets vervelends uitkomt is uitermate klein!
Ja me, maar t was niet cosmetisch dus ze hebben de aderen in de bovenbenen weggebrand ivm lekkende kleppen die voor de spataderen zorgen. Die kousen hoefden daarna echt niet zo lang om denk twee weken? En eerlijk die druk erop is wel prettig omdat dan die plekken niet zo bewegen, dus je hebt minder pijn.
Door een aderontsteking heb ik ze vorig jaar van juli t/m oktober omgehad, dat was kut, want esthetisch een no go, maar met een jurkje en blote steunkous been was prima te doen. Eigenlijk chiller dan in de winter want dan moet er nog een broek overheen en dat is super warm.
En sporten wil je eerst ook gewoon even niet want dat doet gewoon even pijn dat gehobbel zeg maar. En ik weet niet wat ze gaan doen bij jou, maar de reden die ze mij aangaven was vooral dat als je teveel druk zet erop dmv sporten de aderen weer open gaan staan en het dus eigenlijk voor niets was.
Op zich zijn alle bloedingspatronen bij een Kyleena-IUD wel normaal, dus ook wisselend bloedverlies. Ook als je dat niet gewend bent. Dus dat het direct reden voor een consult gyn is, wat @the.rebel.club zegt, daar ben ik het niet mee eens. Er kan wel een uitstrijkje en SOA-test gedaan worden om problemen uit te sluiten en eventueel nog een gyn echo, maar dat kan in eerste instantie gewoon via je huisarts.
Ah ja echo kan natuurlijk ook via de huisarts!
Heeft iemand een tip voor een fijne app waarmee je je moedervlekken kunt bijhouden? Heb er nogal wat en het wordt eens tijd dat ik die in de gaten ga houden.
SkinVision
en @Krabsalade dank voor jullie reacties! Ik moest hierdoor ineens denken aan dat ik na het plaatsen van de spiraal een controle echo heb gehad, waarbij de verloskundige (daar laten plaatsen) opmerkte dat er iets onregelmatigs in mijn baarmoeder (?) zat. Het was iets om in de gaten te houden maar niet direct iets om je zorgen over te maken. Ik heb dus niet eens onthouden wat het was en er nooit meer aan gedacht, tot jullie berichten. Mogelijk heeft het wel met het bloedverlies te maken. Ik ga in ieder geval de huisarts even bellen zodra die terug is met vakantie. Dank nogmaals!
Voel een mini klein erwtje onder de huid achter 1 oor (beweegt wanneer je vinger erover heen gaat) bij mijn newborn.
Ik dacht een opgezette lymfe: post auriculair
Morgen toch even bellen. Weet iemand hier iets over?
Klinkt als een lymfekliertje ja, die zwellen op als ze aan het werk zijn (om bijv een verkoudheid op te ruimen), meestal met een paar dagen weer weg, als het blijft even de huisarts laten kijken.
Mijn baby had dat de eerste weken ook. Ben toen naar de huisarts gegaan en was bij haar inderdaad een kliertje.
Even een vraagje hier want dit is niet iets voor de HAP maar de huisarts is maandag pas weer open natuurlijk. Ik zat in de auto dinsdag en toen is iemand op mij geklapt van achter. Mijn enkel heeft de klap volledig opgevangen. Ik kan wel korte stukjes erop lopen met veel pijn ook met steunverband en koelen. Alleen mijn enkel is nu nog even dik, blauw en pijnlijk als toen. Dus thuisarts zegt afspraak maken met de huisarts. De huisarts heeft er eerder nog niet naar gekeken want ik kan meer dan 4 stappen zetten. Is er iets anders wat ik nog kan doen tot die tijd om de pijn te verzachten en het herstel te bevorderen? Ik hou mijn voet ook hoog als ik niet hoef te lopen maar dacht misschien zie ik gewoon iets over het hoofd.
Waarom heeft je huisarts er niet naar gekeken? Zit toch een kans is dat er een breuk in je enkel zit als ik dit ze lees? Ik zou hem morgen weer bellen. Tot die tijd omhoog en heel goed koelen.