Ik had dezelfde klachten en dien idd een nierbekkenontsteking
Met de antibiotica gelukkig snel overgegaan
Hoe kan ik het beste bepalen welke probiotica geschikt voor mij is? Ik ben bekend met een gevoelige galblaas dus wil niet lukraak iets slikken.
Mijn huisarts wil me niet verder helpen omdat ze het onvoldoende bewezen acht.
Bij een reformhuis vragen?
Hier helpen ze altijd heel goed, is wel een zelfstandige zaak dus geen (grote) keten.
Bij vitaminstore of holland&barrett kunnen ze je hier ook wel over adviseren denk ik!
Waarom vertrouw je je huisarts niet?
Huh? Ik vertrouw mijn huisarts prima maar ze wil mij geen advies geven omdat ze probiotica (algemeen) onvoldoende bewezen geacht. Terwijl er op internet wordt aangeraden om eerst advies in te winnen bij gebruik icm galblaasklachten.
de meeste supplementen hebben sowieso geen meerwaarde in de meeste gevallen, ze zouden dat echt meer moeren reguleren
Ik zou echt met al mān medisch beredeneren-capaciteiten niet kunnen bedenken hoe probiotica überhaupt invloed hebben op je galblaasfunctie, laat staan bepaalde probiotica wel en andere niet.
Zelfs MDL-artsen adviseren niet over welke āgoed zijnā, want zoveel onderzoek is er niet naar gedaan.
Over het algemeen is het enige āzinnigeā advies: probiotica 8 weken proberen, bij geen effect staken, na een paar weken niets kun je dan weer andere probiotica proberen.
Waarom wil je het gaan gebruiken?
Ik heb echt al jaren lang last van darmklachten, opgeblazen gevoel, diarree etc.
Nooit wat mee gedaan want het hoorde voor mijn gevoel gewoon bij hoe mijn lichaam werkt en die aanvallen hadden nooit echt erge gevolgen zoals het toilet niet halen.
Nu moet ik zeggen dat het de laatste tijd wel wat beter lijkt te gaan nu ik bewuster op mijn voeding let en meer beweeg etc. Misschien ook wel omdat ik echt hele vette zuivel producten met mate probeer te eten nu.
Iemand tipte me om eens naar probiotica te kijken en zodoende ben ik wat informatie gaan opzoeken. Nu moet ik zeggen dat er zoveel verschillende soorten probiotica zijn dat je de door de bomen het bos niet meer helemaal ziet
maar bij een soort Lactobaccilus Gasseri las ik een specifieke claim dat je op moet passen bij galblaas klachten.
Long story short:
Ik wil het gebruiken voor een betere werking van mijn spijsvertering/darmen.
Ik snap niet wat je bedoelt met black disc, als ik dat google kom ik heel verschillende zaken tegen.
Ik heb zelf degeneratief discuslijden van tussenwervelschijven in mijn onderrug en facetartrose wat qua pijnen wel overeen lijkt te komen et wat je beschrijft, voor mij is het in ieder geval iets waar ik mee moet leren leven, ik benader het dan ook als een chronische pijn waar wel hulpmiddelen voor zijn. Bijvoorbeeld kine, medicatie of behandelingen bij de pijnkliniek. Qua kine is het misschien geluk dat ik Belgiƫ woon want deze sessies worden grotendeels terug betaald, ik ga nu om de week waar de kinesist voornamelijk focust op het losmaken van mijn spieren omdat deze ten gevolge ook overbelast worden.
Heffen en lang staan vermijd ik zoveel mogelijk omdat dit veel last geeft, ook niet alle sporten gaan even goed, voornamelijk wandelen en zwemmen waren goed volgens de artsen die ik gesproken heb. Lopen bijvoorbeeld absoluut niet omdat dit teveel druk geeft op je rug waar het niet (meer) goed mee om kan gaan.
Ik zou je niet blind staren op wat er op de scan te zien is. Bij lage rugklachten zijn de daadwerkelijke klachten vaker niet dan wel direct gerelateerd aan wat er op een scan te zien is. Ook bij mensen met nul komma nul rugpijn laten scans ook afwijkingen zien zoals discusdegeneratie en facetartrose, dat is bij een āverouderend lichaamā normaal.
Ik zou insteken op goede basispijnstilling op vaste tijden en bewegen.
Heb je al eens lactosevrije zuivel geprobeerd? Ik heb hetzelfde probleem en vandaag besloten om dat eens te proberen. Beperken van zuivel kan ook helpen, ik heb heel lang voor zowel het ontbijt als de lunch yoghurt gegeten en ik had altijd last van winderigheid en dunne ontlasting en dacht hetzelfde als jij. Als test ben ik tussen de middag volkorenbrood gaan eten, dat heeft ook heel goed geholpen. Ik was een beetje flauw van steeds brood smeren dus vorige week heb ik weer yoghurt meegenemen naar kantoor en dat heb ik geweten
. Vandaag heb ik.lactosevrije yoghurt gehaald, eens proberen hoe dat gaat.
Het gekke is dat bij mij 0% vet yoghurt eten al helpt. En ik heb het dus niet bij alle lactose, ik kan prima kaas of borrelkaasjes eten maar een kaasfondue bijvoorbeeld triggert wel iets. ![]()
Edit:
Ik beperk het dus indirect al wel de afgelopen tijd en heb mede daardoor al een betere stoelgang.
Ik heb dit ook, het kan echt zo erg verschillen. Ik heb eind van de maand een afspraak met een diƫtist maar ik heb zelf al een tijdje lactose vrije melk en kwark en yoghurt in huis en dat gaat prima.
Welke hoestdrank werkt echt goed bij een zere keel en zoān schurende, droge hoest? Ik heb tijmsiroop, thee met honing en nog wat keelpastilles en hoestdrank van de kinderen geprobeerd maar so far geen succes.
Bij mij werken alleen waterijsjes en pijnstillers. Beterschap!
Gorgelen met zout water vind ik ook wel helpen tot een bepaald niveau. Maar dat is misschien wel meer een oma weet raad tip ipv medisch advies haha
Volgens mij is geen enkele hoestdrank bewezen effectief. Thee met honing werkt inderdaad wel, en bij mij helpt oranje Antaflu ook altijd best goed tegen hoesten.
Hoestdrank of hoesttabletten met noscapine als werkzaam bestanddeel.
Natterman met codeine!