Kan een moedervlek - die er verder overigens rustig en ‘normaal’ uit ziet, ook al eens laten checken door mijn huisarts - uit zichzelf gaan bloeden? Of moet dat altijd komen door iets wat je zelf doet, zoals per ongeluk krabben? Hij jeukte net ietsje dus ik keek en er zat een heel klein puntje bloed op. In mijn hoofd staat bloed en moedervlek gelijk aan slecht, maarja om deze nu weer te gaan laten checken vind ik ook weer zo wat
Bloedde het uit zichzelf? Of heb je hem open gekrabbelt?
Als 'ie uit zichzelf bloed, zou ik het voor de zekerheid laten checken.
Dat werd mij in ieder geval aangeraden door de dermatoloog.
Heb een wratje op mn vinger laten aanstippen met stikstof. Zit nu een grote blaar op. Mn handen jeuken om m door te prikken, is dat nou echt zo slecht of kan ik dat prima doen?
Ik heb dat in het verleden super vaak gedaan en ij mijn herinnering duurde dat altijd nog een tijdje voordat het wratje helemaal ‘los’ kwam en als ik dan te vroeg eraan zat dan bleef hij nog steeds zitten. Maar weet dat niet 200% zeker meer, maar zou dan denk ik nog wel even uitstellen voordat je eraan gaat zitten.
Ja dat weet ik dus niet 100% zeker. Kort ervoor sprong mijn kat bij me op mijn blote schoot, dus of hij moet er heeel toevallig een nageltje in gezet hebben of ik moet ongemerkt zelf hebben gekrabt. Dit maakt het extra lastig haha.
Mijn vitamine D was ook te laag zei de assistente. Ik word gemaild over de vervolgstappen. Vitamine D en HB&HT samen te laag dus.
Probeer anders ook strepfen erbij.
Sinds zondag heb ik een blaasontsteking. Ben dan bij de wachtpost door een dokter onderzocht en heeft me een eenmalige dosis Monuril gegeven. Zou na 3 dagen beter moeten zijn, tot ik vannacht weer enorme buikpijn, rugpijn en koorts begon te maken, plus branderig gevoel bij het plassen. Nu ga ik zo meteen naar mijn eigen huisarts. Het vreemde is, ik heb ook intense hoofdpijn frontaal op m’n voorhoofd.
Ik ben al enige tijd aan het sukkelen met mijn gezondheid. Vaak ziek de laatste tijd, m’n werkgever is er ook niet blij mee (ben deze week er nog op aangesproken) maar ik kan er ook niets aan doen. 2 bloedonderzoeken waren normaal. Het is heel frustrerend
Heb je ook pijn in de zij? Of overgeven etc?
Nou ja alsof je er iets aan kunt doen? Raar
Ja in m’n zij/rug pijn. Huisarts gisteren zei dat k een nierontsteking heb onmiddellijk aan de antibiotica nu
Ik had dezelfde klachten en dien idd een nierbekkenontsteking
Met de antibiotica gelukkig snel overgegaan
Hoe kan ik het beste bepalen welke probiotica geschikt voor mij is? Ik ben bekend met een gevoelige galblaas dus wil niet lukraak iets slikken.
Mijn huisarts wil me niet verder helpen omdat ze het onvoldoende bewezen acht.
Bij een reformhuis vragen?
Hier helpen ze altijd heel goed, is wel een zelfstandige zaak dus geen (grote) keten.
Bij vitaminstore of holland&barrett kunnen ze je hier ook wel over adviseren denk ik!
Waarom vertrouw je je huisarts niet?
Huh? Ik vertrouw mijn huisarts prima maar ze wil mij geen advies geven omdat ze probiotica (algemeen) onvoldoende bewezen geacht. Terwijl er op internet wordt aangeraden om eerst advies in te winnen bij gebruik icm galblaasklachten.
de meeste supplementen hebben sowieso geen meerwaarde in de meeste gevallen, ze zouden dat echt meer moeren reguleren
Ik zou echt met al m’n medisch beredeneren-capaciteiten niet kunnen bedenken hoe probiotica überhaupt invloed hebben op je galblaasfunctie, laat staan bepaalde probiotica wel en andere niet.
Zelfs MDL-artsen adviseren niet over welke “goed zijn”, want zoveel onderzoek is er niet naar gedaan.
Over het algemeen is het enige “zinnige” advies: probiotica 8 weken proberen, bij geen effect staken, na een paar weken niets kun je dan weer andere probiotica proberen.
Waarom wil je het gaan gebruiken?
Ik heb echt al jaren lang last van darmklachten, opgeblazen gevoel, diarree etc.
Nooit wat mee gedaan want het hoorde voor mijn gevoel gewoon bij hoe mijn lichaam werkt en die aanvallen hadden nooit echt erge gevolgen zoals het toilet niet halen.
Nu moet ik zeggen dat het de laatste tijd wel wat beter lijkt te gaan nu ik bewuster op mijn voeding let en meer beweeg etc. Misschien ook wel omdat ik echt hele vette zuivel producten met mate probeer te eten nu.
Iemand tipte me om eens naar probiotica te kijken en zodoende ben ik wat informatie gaan opzoeken. Nu moet ik zeggen dat er zoveel verschillende soorten probiotica zijn dat je de door de bomen het bos niet meer helemaal ziet maar bij een soort Lactobaccilus Gasseri las ik een specifieke claim dat je op moet passen bij galblaas klachten.
Long story short:
Ik wil het gebruiken voor een betere werking van mijn spijsvertering/darmen.