Ook bekend met astma?
Een vriendin van mij heeft heel goeie ervaring met accupunctuur tegen hooikoorts. Zij heeft het drie jaar geleden voor het eerst gedaan voordat het seizoen echt opkwam en toen heeft ze eigenlijk geen last gehad zonder medicatie te gebruiken⦠jaar erna zelfde verhaal. Dit jaar was ze iets te laat (volgens haar persoon moet je het doen vóórdat je echt last krijgt) en was het meer symptomen onderdrukken/minder heftig maken dan dat ze helemaal geen last had. Ik ben zelf vrij skeptisch over dit soort dingen maar ik heb bij haar wel echt gezien dat het voor haar werkt, zo duidelijk dat het eigenlijk niet te ontkennen is haha. Zou het zelf ook wel willen proberen maar denk er altijd te laat aan en eigenlijk werkt medicatie prima voor mij want ik heb ook niet zoān last van bijwerkingen.
Heb twaalf/veertien jaar geleden een keer een longfunctietest gehad en toen zat ik net iets boven astma. Maar gebruik dus nu wel ventolin.
Was je naar een allergoloog verwezen? Of een long of kno-arts? Verschilt per ziekenhuis wie die poliās doen.
Voor je kunt starten met immunotherapie moet je al het andere goed/maximaal doen, dus als je ook nog astma hebt zal je dat goed moeten instellen (en dat doe je nu niet met alleen ventolin), je medicatie kan misschien nog gemaximaliseerd worden, er is misschien in de blootstelling nog iets te winnen, dus die kosten voor immunotherapie beginnen niet de week na verwijzing verwacht ik.
Ik zou dus wel die afspraak maken, en dan kun je altijd nog afspreken in het nieuwe jaar pas te beginnen, maar als je in januari de afspraak maakt, in februari aan de beurt komt, eerst nog in maart langs een longarts moet en 2 maanden nieuwe puffers moet proberen ben je te laat voor het hooikoortsseizoen en dan kun je weer een jaar wachten met die allergie.
Maar ik wil voor kattenallergie. Daar wil ik het meeste vanaf. Ik had gebeld naar de kliniek en die zeiden dat de intake alleen al 700 euro kostte. Dus die heb ik geannuleerd.
En je hebt zelf een kat? Want dan weet ik niet of immunotherapie überhaupt vergoed gaat worden.
Nee ik heb geen kat. Zoals het nu is ben ik binnen een week gestikt als ik een kat zou hebben
En @oelius, ik ben behandeld voor hooikoorts (in mijn geval graspollen). Je kan ook elke dag een pil onder je tong leggen, das makkelijker maar daar reageerde ik niet goed op. In het hooikoortsseizoen hoefde ik geen prikken te halen, dus eigenlijk elke herfst en winter voor 4 jaar lang. Niet chill, maar ik kon nooit met lekker weer mee naar het park met mn vrienden oid. Heb nu alleen nog last als het 30 graden is en heel droog.
Ik ben net overgestapt van huisarts en wilde een afspraak maken voor een verwijzing en een uitstrijkje. Is het normaal dat je pas na 2,5 week terecht kunt? Mijn vorige HA was een grote praktijk, daar kon je altijd dezelfde week nog langskomen.
Heb je gebeld of het online geprobeerd? Als ik online een afspraak probeer te maken kan ik ook pas rond kerst terecht. Maar als ik bel vrijwel altijd dezelfde week.
Ik heb gebeld
Het is heel druk in de zorg. Dus geen spoed dingen worden niet direct ingepland zodat er gaatjes over blijven voor mensen die acuut zorg nodig hebben.
Ja, ik begrijp dat het druk is. Mijn inschrijving verwerken duurde bijvoorbeeld ook een week. Het was meer mijn verbazing, omdat ik tot nu toe dan blijkbaar geluk heb gehad.
Kliniek? PrivƩ praktijk? Als ik je verhaal lees kloppen er een aantal dingen niet die eerst aangepakt moeten worden. Zoals @Merel dat aangeeft. In mijn regio gaat een patiƫnt zoals jou (Met dus ook astma) via de longarts. Die werkt dan overkoepelend. Je mag mij ook een berichtje sturen als je meer info wilt.
Ik heb sinds afgelopen zaterdag lage rugpijn en daarnaast pijn laag in mn buik. Het deed me denken aan ovalutiepijn maar dit duurt nu al 4 dagen dus het lijkt me sterk. Daarnaast ook diezelfde stekende pijn in onderbuik tijdens het plassen. Heb het idee wel vaker te moeten plassen en dat mn blaast niet goed leegt maar weet het niet zeker. En een minder harde straal dan normaal. Daarnaast al een aantal weken aan het hoesten en dat voel ik terug in mn rug en buik.
Voor aanstaande donderdag staat een afspraak bij de bekkenbodemfysio (ben 21 maanden geleden bevallen).
Het is zoān lang verhaal en er zijn zoveel opties. Misschien toch blaasonsteking? Of wel iets met mn bekken (verzakking? Hooop het toch van niet). Ben ook 2,5 week gestopt met de pil, dus zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ben bang dat ik nu met een heel onsamenhangend verhaal aankom bij de fysio
Het zou een blaasontsteking kunnen zijn, dus je kunt morgenochtend wellicht even urine inleveren bij de huisarts. Kan vaak gewoon zonder afspraak en dan heb je in de middag de uitslag. Dan weet je in ieder geval dat dat het niet is.
Ovulatiepijn of een ovulatiebloeding of prikkeling van het buikvlies door een beetje vrijgekomen vocht bij de eisprong zou ook zeker kunnen, dan zou het over enkele dagen weg moeten zijn.
Je bent 2,5 week geleden gestopt met de pil zeg je, dus nu al een zwangerschap lijkt me onwaarschijnlijk maar je weet het nooit dus voor de zekerheid even testen misschien? Gewoon om een aantal dingen uit te sluiten.
Dan heb je daarna wellicht ook een iets beter verhaal bij de fysio. Zou verder ook zeker allemaal met je bekkenbodem in verband kunnen staan.
Jaa kan me dit dus niet herinneren dat het zo lang kan duren. Maar de pijn zelf herken ik wel.
Thanks @the.rebel.club dat is idd slim om te doen. Net de huisarts gebeld en dat kan inderdaad. En voor de zekerheid ook maar een testje. Kan bijna niet maar idd om het dan in ieder geval uit te sluiten.
Nierstenen?
Ben je verpleegkundige of niets medisch? Lijkt me als je daar geen scholing in hebt zeer onverstandig.
Nee joh!! Zou ik gewoon lekker zelf doen, wat weet zoān doktersassistent nou wat jij niet ook zelf weet, komt himmaal goed joh!!