Het grote medische vragen-topic #4

Het zou een blaasontsteking kunnen zijn, dus je kunt morgenochtend wellicht even urine inleveren bij de huisarts. Kan vaak gewoon zonder afspraak en dan heb je in de middag de uitslag. Dan weet je in ieder geval dat dat het niet is.

Ovulatiepijn of een ovulatiebloeding of prikkeling van het buikvlies door een beetje vrijgekomen vocht bij de eisprong zou ook zeker kunnen, dan zou het over enkele dagen weg moeten zijn.

Je bent 2,5 week geleden gestopt met de pil zeg je, dus nu al een zwangerschap lijkt me onwaarschijnlijk maar je weet het nooit dus voor de zekerheid even testen misschien? Gewoon om een aantal dingen uit te sluiten.

Dan heb je daarna wellicht ook een iets beter verhaal bij de fysio. Zou verder ook zeker allemaal met je bekkenbodem in verband kunnen staan.

5 likes

Jaa kan me dit dus niet herinneren dat het zo lang kan duren. Maar de pijn zelf herken ik wel.

Thanks @the.rebel.club dat is idd slim om te doen. Net de huisarts gebeld en dat kan inderdaad. En voor de zekerheid ook maar een testje. Kan bijna niet maar idd om het dan in ieder geval uit te sluiten.

2 likes

Nierstenen?

1 like

Ben je verpleegkundige of niets medisch? Lijkt me als je daar geen scholing in hebt zeer onverstandig.

5 likes

Nee joh!! Zou ik gewoon lekker zelf doen, wat weet zo’n doktersassistent nou wat jij niet ook zelf weet, komt himmaal goed joh!!

8 likes

Is sowieso wel lastig om bij jezelf te doen denk ik. Ik moet toegeven dat ik hem wel eens bij een huisgenootje heb gezet. Maar goed zij was zelf arts en zij gaf mij heel duidelijke instructies wat ik moest doen. Het is geen rocket science maar er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten dus zou het (als iemand zonder scholing op dat gebied) nooit doen zonder dat iemand met een medische achtergrond me er doorheen praat.

2 likes

Zou er geen Youtube-tutorial voor zijn? :face_with_monocle:

Het is een intramusculaire (in de spier) injectie, succes om bij jezelf te zetten haha

Ben super benieuwd wat er geĆÆnjecteerd moest worden, gaat er een louche B12-kliniek geopend worden of is er markt voor griepprikken achter het station? :joy:

1 like

Ze wilde geen 25 euro betalen om de griepprik te laten zetten dus vroeg of je dat zelf kan doen :joy:

2 likes

Ik zou me maar richting station begeven :joy:

1 like

Ja ff oefenen op sinaasappel

1 like

Originele post is helaas verwijderd, maar huh? Hoe kun je überhaupt aan een griepprik (het middel zeg maar) komen als je hem niet door een arts laat prikken?

Het is mogelijk hoor.

1 like

Soms moet je zulke zaken bij de apotheek ophalen en vervolgens meenemen naar de huisarts. Met de prikpil bijvoorbeeld werkt dat ook zo

1 like

Ik zag ook later nog een comment dat ze zichzelf subcutaan injecteert met insuline en dat deze dan ook wel zelf zou kunnen prikken :face_with_peeking_eye:
Al is insuline en een griepprik toch een andere prik wijze

2 likes

Ik zou me dat ook afvragen als ik zo’n prik mee zou krijgen!! Vind het ook best gek dat je zulke dingen meekrijgt maar dan toch nog naar een professional moet ofzo

1 like

Op recept kan je m toch gewoon krijgen? Spiraal ook, ophalen bij apotheek. Al zou ik dat niet durven na youtube video :sweat_smile:

3 likes

Haha even een turtulio volgen, kan wel toch

9 likes

De richtlijn wordt herzien volgens mij met oog op betere pijnstilling, dus DIY spiraal plaatsen video kan mooi mee in nieuwe plan :sweat_smile:

2 likes