Het grote medische vragen-topic #4

Een keer een beetje hormoonzalf kan niet zo veel kwaad op je vinger toch. Ik zou het een nachtje proberen als je het toch in huis hebt want als het werkt merk je het bijna gelijk is mijn ervaring. Ik dacht zelf ook aan hormoonzalf op basis van je foto.

5 likes

Thanks beiden. Dan ga ik het maar gewoon proberen inderdaad. Hopelijk zie ik dan snel of het iets doet of niet!

2 likes

Ben verkouden en elke keer dat ik mn neus ophaal hoor ik mn oren bubbelen alsof er vocht achter zit, maar nu stopt het niet meer :smiling_face_with_tear: Zijn hier tips voor?

Neusspray, neusdouche? Ik denk vooral veel spoelen en dat het met de verkoudheid vanzelf weg gaat

1 like

Heb je een neus douche / rhino hoorn? Ik vind dat dit altijd heel erg helpt voor al m’n holtes alsmede mijn oren.

1 like

Wil je dit echt?

1 like

Even op je oor duwen

2 likes

Sinds een paar weken heb ik in de ochtend na het ontbijt last van misselijkheid. Ik ben al gestopt met vitamine pillen nemen in de ochtend, ik dacht dat het daardoor kwam.
Ik drink zwarte koffie, dit doe ik al jaren. Het is echt na het eten. Maakt niet uit wat, brood of (lactosevrije) Griekse yoghurt. Ik ben niet zwanger 🫣

Ik had dit na een nieuw merk kwark. Hoewel ik al jaren kwark eet, gaf een ander merk mij ineens misselijkheid. Zodra ik daarmee stopte was het weg. Ik heb dat merk nooit meer gegeten en sindsdien geen last meer.

1 like

Wat zouden jullie aanraden qua pijnstilling tegen menstruatiekrampen die op je darmen slaan?

naproxen, etos/kruidvat huismerk. icm paracetamol.

5 likes

Buscopan! En alles wat @vaatdoek zegt!

2 likes

Ervaringsdeskundigen wbt gebroken enkels hier? Op 11 november heb ik m’n enkel gebroken op twee plaatsen, ik heb toen foto’s moeten laten maken en gips gehad, ik zou eigenlijk geopereerd worden maar ik moest eerst na een week terugkomen, dus afgelopen maandag ben ik teruggeweest en toen zei de arts dat da van die operatie Miss wat kort door de bocht was en dat het bot van de binnenste breuk heel netjes op elkaar stond dus een operatie hoefde niet, dus weer foto’s gemaakt, zag er goed uit en toen nieuw gips en zo’n mooie loopschoen.

Maar ik weet niet precies wat de bedoeling van de schoen is? Kan ik er nu op lopen, de breuk aan de binnenkant doet niet echt pijn meer maar die aan de buitenkant wel, ik heb voorzichtig geprobeerd om er op te lopen maar het doet dus nog wel pijn. Ik moet pas op 13 dec terugkomen voor nieuwe foto’s.

Iemand ervaring met dubbele enkelbreuken?

1 like

Ik zou het ziekenhuis even bellen waar je onder behandeling bent, die weten precies wat je wel/niet mag

2 likes

Wat @Bird zegt, even bellen. Ligt aan het type, de hoeveelheid stukjes, de stand, hoe de situatie na een week eruit zag, etc. Daar kan niemand hier een algemene regel voor geven.

Mijn vriend kreeg na een week ook al een loopschoen mee, maar hij mocht die pas na 4 weken gebruiken.

2 likes

Misschien rare vraag maar;

Ik kan soms echt enorm vermoeid zijn en voel dan echt soort van warmte uit mijn oren komen. Als ik dan mijn temperatuur meet (ik heb een oorthermometer) dan heb ik ook steeds koorts. Maar nu twijfel ik dus of ik echt koorts heb? Of dat m’n oren gewoon heel warm zijn en daarom koorts aangeeft? Het is echt altijd door vermoeidheid (niet omdat ik op bed heb gelegen of muts op heb gehad ofzo). Misschien domme vraag maar ik wil niet naar de huisarts als dus blijkt dat ik niet echt koorts heb haha

Dan zou je ook je temperatuur via een rectale thermometer kunnen opnemen toch?

3 likes

Heb je een andere (bijv rectale) thermometer om het mee te controleren? Op zich zijn die oorthermometers redelijk betrouwbaar in het aangeven van je kerntemperatuur, en als die blijkbaar hoog is dan heb je koorts.

1 like

Tegen het placeboeffect? Als jij weet dat jij in de experimentele groep zit, is het al niet ā€˜blind’ meer en kun je je resultaten vertroebelen. Zowel patiĆ«nt als arts mogen bij double blind niet weten welke behandeling je krijgt.

15 likes

Ja dit, en als je weet dat je ingedeeld wordt bij de groep die niet de (nieuwe) behandeling krijgt heb je veel minder motivatie om mee te doen.

12 likes