Ik heb vier weken geleden op dinsdag een uitstrijkje laten maken bij de huisarts ivm bevolkingsonderzoek. Maar ik heb nog geen brief ontvangen, terwijl er wel staat dat je binnen vier weken bericht krijgt. Heeft iemand wel eens gehad dat het langer duurde, of is er waarschijnlijk iets misgegaan?
Zou gewoon je huisarts even bellen
Ja kwam bij mij ook vrij laat
Ja dat zal ik doen, al vraag ik mij wel af of zij wat weten omdat ik zou denken dat de bal bij het bevolkingsonderzoek ligt nu? Maar na de reactie van @Pudding wacht ik in elk geval nog wel even tot begin volgende week. Hoop dat het nog komt.
Heeft iemand ervaring met enorme muggenbulten? Het handje van onze zoon (4) is helemaal opgezwollen. Hij had er ook eentje in z’n gezicht waardoor een oog half dicht gedrukt werd, die wordt nu minder. Ik smeer er al urtica op maar vraag me af of ik nog iets kan doen?
Hooikoorts tablet, weet alleen niet of kinderen die mogen haha dus dat moet je ff checken
Mijn kind reageert ook extreem op muggenbulten en wij hebben uiteindelijk een soort anti allergie drankje gekregen via de huisarts. Vooral omdat ze er ook wel last van leek te hebben.
Wij hebben hetzelfde als @LegallyBlonde, dat drankje helpt heel goed. Was binnen no time ook weg daarmee.
Sinds gisteren ben ik hartstikke hees. Heb geen keelpijn maar wel een vrij droge hoest. Ben al thee met honing aan het drinken maar iemand nog een tip wat eventueel ook helpt?
Niet praten En zeker niet fluisteren, dat is alleen maar slecht voor je stem.
Koud is beter dan heet! Dus je kan beter ijs eten of koud water drinken, dan thee. Lepel honing is wel heel goed!
Edit: oh lol zie nu dat dit al 5 dagen geleden was haha
Nee dankjewel voor de tips! Ik ben nog steeds hees en heb wederom weer keelpijn!
Ik ben al 5 weken hees heb vandaag ook een ‘stilte dag’ maar betwijfel of het gaat helpen. Rol van de ene verkoudheid in de andere…
Als je iets hebt gevonden wat werkt dan hoor ik het graag!
Oh sterkte! Ben er na 5 dagen al wel klaar mee! Ik probeer me gewoon stil te houden en water te drinken.
Ik heb een soort bult onder mijn huid op mijn bovenbeen, voelt als een blauwe plek(lichtjes pijnlijk) maar er is niks te zien. Beetje als een platte knikker ofzo, kan pas woensdag bij de huisarts terrecht. Heel raar dit.
Iemand een idee of tip wat ik hiermee kan? Ik heb ergens in juli met de schuurmachine het bovenste huidlaagje van mijn wijsvinger afgeschuurd. Deed eigenlijk niet eens echt erg pijn, maar het herstel duurde lang. De huid blijft nu heel hard / eeltig en er komen snel scheuren in. Zeker met dit weer. En dat doet wel erg pijn. Ik probeer het al vet te houden met vette crèmes. Ook al een crème met urea geprobeerd, maar lijkt allemaal geen verschil te maken. Is er überhaupt iets dat ik kan doen? Of ik de huid gewoon zo beschadigd dat dit blijvend is?
Je zou altijd bio oil kunnen proberen, dit heeft voor mij tot nu toe altijd wonderen gedaan bij littekens etc
Heb je misschien niacinamide + zinc in huis van The Ordinary? Dat doe ik wel eens op zulke plekjes en dan heelt het heel snel.
Voor mijn man met heel droge handen werkt working hands het beste!
Dank voor alle antwoorden! Ik heb nu al verschillende creme’s geprobeerd, en iets als working hands heeft dezelfde ingrediënten als wat ik nu smeer. Is een super vette/verzorgende zalf die ik heb gekregen van een vriendin die in de zorg werkt, die dit vaak gebruikt bij vergelijkbare plekken. Helaas met weinig resultaat. Het ‘probleem’ is dus groter dan slechts droge handen. Lanoline heb ik nog in huis, maar nog niet getest. Dus dat kan ik sowieso even doen. Niacinamide + zinc staat wel op mn verlanglijstje, maar heb ik nog niet. Misschien dat ik het nog aanschaf.
En @Tjiftjaf, interessante gedachte. Ik ben zelf erg gevoelig voor eczeem en mijn beide kinderen hebben het ook. Hormoonzalf heb ik dus ook gewoon in huis. Weet niet of het een soort combinatie zou kunnen zijn? Want het is wel nog steeds een litteken sinds het afschuren van de huid. Wil ook niet zomaar hormoonzalf gaan smeren, maar ga er eens over nadenken. En misschien toch gewoon mijn huisarts eens om haar mening vragen dan.
Dank!