Het grote medische vragen-topic #4

Goede aanbieding van wasmiddel wel :joy:

5 likes

Mijn vriend heeft nu 2 weken dit soort jeukbulten. Het verspreid zich steeds meer. Lijkt uitslag of allergie.

Geen ander wasmiddel of andere producten gebruikt. Iemand die dit herkent?

1 like

Dit gaat echt te ver hoor :joy:

11 likes

Vertel, dit is een medisch topic en hij zit hier enorm mee en wordt gek van de jeuk. Jij gaat t hier vervolgens een soort van belachelijk maken? Je hoeft niet te reageren he

5 likes
4 likes

Ja precies je vriend heeft hier last van, dus waarom post jij dat hier? Kan hij zelf niet naar de dokter? Google erbij pakken? Naar z’n eigen forum? Buiten dat vind ik het ook super raar om medische gegevens (en foto’s) te delen van je partner maar ok.

2 likes

Het is zondag, en hij vroeg zelf je hebt toch zon medisch forum dus zou je dat voor mij willen vragen. Hij gaat niet googlen want dan is het altijd iets heftigs. Misschien kennen mensen het hier wel van bepaalde allergieƫn ofzo. Of iets waar we zelf niet aan gedacht hadden.

2 likes

Mensen posten hier ook wel eens vragen over dingen waar hun kinderen of ouders last van hebben. Hoezo is dit nu ineens een issue? Of gaat het vooral om de foto? Oh die is net weg gehaald.

16 likes

Haha moest hier wel om lachen :joy:

Misschien kan je vriend anti histamine tabletten halen (ik raad die van de lidl aan, cetirizine, 10mg). Kijken of het dan afneemt. Anders even naar de huisarts.

Jij hebt zeker die foto van die poepluier destijds gemist? :joy:

2 likes

Ja dat is ook heel irritant inderdaad

1 like

Oh dit is vaker een issue geweest hoor, niet alleen nu haha

Ik heb al dagen last van keelpijn, alleen dan aan 1 kant. Als ik mijn hoofd op mijn rechterschouder wil leggen, dan doet het zo een pijn. Ik voel van de buitenkant niet echt een verdikking. Ik heb overigens mijn amandelen ook niet meer. Ik slik al paracetamol en ibuprofen. Van de week moest ik bloedprikken(voor iets anders) en daaruit kwam wel dat het leukocyten gehalte verhoogd is (15,3) Is er nog iets wat ik kan doen? Ik word binnenkort geopereerd onder volledige narcose dus ik wil daar wel fit ingaan.

2 likes

Heeft iemand ervaring met maaltijdshakes o.i.d. om aan te komen? Ik ben de laatste weken behoorlijk wat vermagerd en ik wil hier graag wat aan doen want ik voel me zo slap, wazig en onzeker. Ik weet niet waarom maar mijn eetlust is opeens weg en niks smaakt me nog terwijl ik vroeger zo’n grote foodie was. Ik krijg amper een kleine portie binnen zonder te beginnen kokhalzen. Ik ben al begonnen met 's morgens een smoothie met o.a. banaan, pindakaas, Griekse yoghurt, zaden en pitjes etc. te drinken maar ik zoek nog meer gemakkelijke opties.

Ik wil hiermee ook nog naar de dokter maar dat kan voorlopig nog niet dus ik vraag maar even hier want ik ben zo gefrustreerd met de hele situatie en het feit dat het een heel negatieve vicieuze cirkel aan het worden is door andere delen van mijn leven te beĆÆnvloeden.

1 like

Mijn vader heeft met corona gehad dat hij geen eetlust had en veel afviel, toen heeft hij bouwsteentjes gegeten.

Dit kan je gewoon bij de supermarkt krijgen. Het is geen maaltijdvervanger, maar heeft wel veel eiwitten. Er zullen mogelijk zeker betere opties zijn, maar is denk ik ook kijken wat voor je werkt. Bij mijn vader werkte het heel goed in ieder geval.

1 like

Heb dit even moeten opzoeken want ik kende het niet! Ik denk niet dat ik dit in BelgiĆ« al gezien heb maar het is natuurlijk ook niet waar ik normaal naar zoek… Ik ga het eens onderzoeken.

1 like

Bij de apotheek kan je rijke maaltijdshakes vinden. Ik nam die altijd na een ziekenhuisopname. Je hebt verschillende smaakjes en merken.

6 likes

Oh wist niet dat je in Belgiƫ woont. Je hebt een winkelzoeker op hun site: https://innopastry.com/winkelzoeker/?filter[city]=Antwerpen

Ik had nu als test Antwerpen ingevuld en daar zitten flink wat verkooppunten.

2 likes

Het ligt vaak in de vriezer, bij de diepvriestaart enzo. Je hebt ook puddinkjes. Het zijn eigenlijk gewoon gebakjes, we hadden deze ook gekocht voor mijn moeder, maar zij heeft ze nooit opgegeten, dus toen hebben mijn vader en ik ze gewoon opgegeten. Succes!

1 like

Ik kreeg zelf niks binnen wat niet vloeibaar was of (bijna) smakeloos. Dus de huisarts zei toen dat ik van alles de volle producten moest nemen, dus volle kwark, volle melk etc. Dan was alles wat ik nog wel binnenkreeg relarief veel calorieƫn. En de volle kwark of roomkwark was dan om de eiwitten een beetje op peil te houden. Toen ik langzaamaan steeds een beetje meer kon eten ben ik die yfood shakes gaan drinken omdat ik vloeibaar meer naar binnen kreeg dan vast en zo kwam ik dan toch aan het benodigde aantal calorieƫn om niet nog extra af te vallen.

4 likes