Het grote medische vragen-topic #4

Maaltijdshakes van bijvoorbeeld Jimmyjoy of Yfood zijn heel lekker en leveren veel calorieën extra naast wat je wel binnen krijgt. Doordat het vloeibaar is krijg je het vast makkelijker weg. :hugs:

3 likes

Weet iemand wat ik nog kan proberen?
Ik lig al minimaal 3 weken wakker in de nacht door de kriebelhoest. Noscapect werkt niet, had nog codeine tabletten liggen van de vorige langdurende verkoudheid maar ook dat doet niet veel. Ik denk dat de huisarts weinig kan doen aangezien het de andere keer ook vanzelf over moest gaan, toen hielpen die tabletten wel nog iets. Ik word er helemaal gek van en ben zo moe. Misschien heeft iemand van jullie nog tips?

Zou toch even de huisarts bellen morgen. Wellicht kun je hogere dosis codeine krijgen.

4 likes

Thee met honing al geprobeerd? Codeine is geen wondermiddel
En misschien proberen om wat meer zittend te gaan slapen

1 like

Heb je rustig afgebouwd? In overleg met een arts? Ik vind het vreemd dat je gestopt bent en nu een week afkickverschijnselen hebt of ben je sinds het begin van deze week gestopt?

Ik heb het wel geslikt en afgebouwd maar daar weet ik niet meer zoveel van, dat is al even geleden.

2 likes

Ja, afgebouwd met arts en een schema. Online lees ik dat veel mensen hier (alsnog) last van hebben.

1 like

Bluh klinkt echt niet fijn. Ik hoop voor je dat het snel wegtrekt! En idd gewoon even de huisarts bellen

Ik heb verschillende soorten geslikt en vond mirtazapine de grootste bitch om af te kicken. Ik had ook nog lang klachten, zoals ‘schokjes’ in mn hoofd en misselijkheid.

1 like

:heart:

Ik word teruggebeld vandaag.

2 likes

Ik heb gisteren kokend water over mijn hand gegoten en ik twijfel of ik een derdegraads wond heb. Maar bij de huisartsenpost moet ik een vragenlijst invullen waar ze vragen of je grote blaren hebt of een wond die wit of zwart is en dat heb ik niet.
Ik heb helemaal geen blaren maar wel een droge strakke huid (ook van de zwelling) en een plek die rood/paars/bruinig is. Gister was die geel en er is een deel dat gevoelloos is als ik het aanraak. En de rest van mijn hand is vooral rood en gezwollen en doet nog steeds behoorlijk pijn. Ik heb vannacht ook niet kunnen slapen van de pijn, ondanks pijnstillers.
Maar kan dit wachten tot na het weekend? Want volgens thuisarts zou ik de huisartsenpost moeten bellen maar volgens de huisartsenpost kan dat pas als het zwart of wit wordt. Ik zou eigenlijk gewoon even advies willen vragen maar dat kan pas als ik op die lijst invul dat ik een zwarte of witte wond heb, wat dus niet waar is.

2 likes

Ik zou toch wel even bellen hoor

9 likes

Als je belt kunnen ze verbinding maken met de camera van je smartphone dus kunnen ze van een afstandje meekijken (en dan bepalen ze of het nodig is dat je langskomt of niet). Ik zou dus wel ff bellen, ook voor je eigen geruststelling

1 like

Bij mij hadden ze toen gezegd dat je bij handen en gezicht eigenlijk altijd moet bellen

Ik zou zeker even bellen! Dit vond ik op huisarts. Daar staan meer kleuren omschreven (niet alleen zwart of wit)

2 likes

Ja ik weet het en door de week had ik de huisarts al wel gebeld. Maar de huisartsenpost werkt dus met een vragenlijst, je wordt pas teruggebeld als uit die lijst komt dat het ernstig genoeg is en bij mij is dat het niet (volgens hun protocol). En het lijkt me niet de bedoeling dat mensen daar dingen in gaan vullen die niet waar zijn zodat ze maar iemand te spreken krijgen. Ze maken zo’n vragenlijst natuurlijk niet voor niets. Dus dat is meer waar mijn twijfel zit.
Maar ik kijk even hoe het morgen is, misschien valt het wel mee.

2 likes

Ah wel goed dat je van de week al de huisarts gebeld had. En ik kan me goed voorstellen dat zo’n vragenlijst dan twijfel oproept. Het zou me ook weerhouden om te bellen. Maar denk dat uiteindelijk je gevoel erover volgen het beste is. Mocht je wel bellen is er nog een triage en is het vast ook wel snel duidelijk hoe druk het op het moment is (en of je dus voor zoiets terecht kan)

Ik heb een loopoor gehad maar het is nu sinds vrijdag weer droog. Maar mijn oor doet wel nog steeds pijn en nog steeds zo’n vol/drukken gevoel. Gaat dit gewoon zelf over of is het iets om mee naar de huisart te gaan.

Echt vervelend als je niet fatsoenlijk kan horen

Denk dat je dit het beste kan volgen:

Bron

1 like

Vorige week heb ik mijn laatste verstandskies laten verwijderen. Op de foto’s was te zien dat de wortels te dicht bij de zenuwen lagen waardoor ze er voor hebben gekozen om alleen de kroon te verwijderen en de wortels te laten zitten om de kans kleiner te maken dat ik er een gevoelloze/verdoofde lip/tong/wang aan over zou houden.

Helaas is er toch iets niet helemaal goed gegaan en is er toch een zenuw geraakt/gekneusd waardoor ik in een deel van mijn lip en kin geen gevoel heb. Komt schijnbaar vaker voor en de kans is groot dat het zich uiteindelijk wel hersteld de komende maanden.

Irritant, maar niet het einde van de wereld. Nu heb ik alleen óók een ontzettend trekkend gevoel aan mijn onderste voortanden. Kaakchirurg zei dat het vaker voorkwam, ook op Google kwam ik wat mensen tegen die het ook hadden. Maar dat gevoel is echt onuitstaanbaar irritant. Paracetamol en ibuprofen werken er niet tegen en ik weet niet zo goed wat ik verder nog kan doen. Het zorgt ervoor dat ik eigenlijk de hele dag met een pijnlijk gebit loop en ik kan daardoor ook nog steeds niet echt normaal eten. Heeft iemand een tip wat ik hiermee moet? Het is nu al een week aan de gang en de kaakchirurg zegt dat het erbij hoort en uiteindelijk wel wegtrekt. Maarja, als dit maanden duurt wordt ik gek.

2 likes

Ik heb ook soms een trekkend gevoel bij m’n ondertanden. Ik ben bij een logopedist geweest en die gaf me twee massage oefeningen. Als je je duim onder je kin (paar cm naar je hals toe) legt en slikt dan voel je daar ergens een spier, daar moet je zijn. Met je mond dicht en rechtop zittend kan je die spier met je duim masseren. En ook bij de hoeken van je kaak, maar dat lijkt me voor jou nu iets te dicht bij je wonden zitten. Sterkte! Hopelijk voelt het snel beter.

1 like