Het grote medische vragen-topic #4

Mag ik vragen hoe het toen is gegaan met je dochter? Is het uit zichzelf over gegaan?

Zweet je veel? Misschien kun je proberen of iets van een sportdrank helpt. Zeker als je zoveel beweging in de warmte niet gewend bent, kan het goed zijn dat je teveel zouten/mineralen verliest door het zweten! Het slap voelen en de spierkrampen (de rugpijn) doen mij daar aan denken, alsof je wat gedehydrateerd bent.

Ik zou ook eens goed tellen hoeveel kcal je binnen krijgt. Een hele dag wandelen verbruikt best veel, misschien eet je alsnog niet voldoende?

1 like

Goeie! We hebben aan het begin wel goed op de kcal geteld, maar inmiddels niet meer echt. We eten vooral veel repen, maar wellicht is het alsnog te weinig. Sportdrank en misschien iets van electrolytes.

1 like

Nee, helaas niet. We zijn uiteindelijk via de huisarts verwezen naar een dermatoloog/kinderarts in het ziekenhuis. We hebben nu meerdere zalfjes en daarmee is het goed onder controle te houden!

1 like

Iemand tips om nekpijn te verminderen? Mijn nek is sinds een paar dagen aan 1 kant heel pijnlijk, probeerde net wat oefeningen te doen omdat dat op thuisarts staat maar ik heb het erger gemaakt denk ik :smiling_face_with_tear:

3 likes

Heeft iemand hier ervaring met het laten verwijderen van lymfeklieren? En dan specifiek als er niets kwaadaardigs is gevonden

1 like

Elektrolyten zoals natrium en magnesium zijn waarschijnlijk wel slim om bij te slikken als je zoveel wandelt elke dag. Is onwijs belangrijk voor je spierfunctie. Neem bijv. van die tabletten die je in water oplost of van die zoutpillen die je moet slikken. Vaak staat er als a.d.h.v. dat je maar 1 of 2 per dag mag maar dat is voor de normale mens die niet 25km per dag wandelt in warme omstandigheden met hoge luchtvochtigheid, dus het is niet erg als je dat overschrijdt.

2 likes

Ja ik heb geen idee eigenlijk wat de oorzaak precies is. Ik ga vanavond proberen of een kruik wat verlichting geeft, dankje!

Ik had hier een poosje geleden heel erg last van en voor mij hielp het toen om paracetamol in te nemen en mijn nek verder normaal te bewegen zodat ie niet helemaal op slot schoot van de pijn.

Oja goed idee ook, heb ik nog niet geprobeerd. Je gaat toch een beetje robotachtig bewegen idd, zal ook wel niet goed zijn. Is het bij jou wel vanzelf weggegaan uiteindelijk? Wat een irritante pijn zeg, straalt helemaal uit naar mijn oor inmiddels

2 likes

Zit op die plek misschien vaak het staartje? En dat je dan recht omhoog de elastiek eruit trekt en haren meeneemt?

Kan ook gewoon onschuldig zijn, heb zelf heel veel haar maar ook wel zo’n plek omdat ik mijn haren strak vast maak. Misschien eens per maand even een foto maken om te kijken of er veranderingen zijn?

1 like

@Maatjeminder ik heb ook meermaals een colonoscopie gehad en vond het niet pijnlijk. Ik kreeg het alle keren met een roesje en was volledig weg. Ik vond wel de aanloop er naar toe met de voorbereidingen vervelend. Al dat laxeermiddel kwam letterlijk m’n neus uit.

1 like

Mijn man spendeert zeker 1,5 à 2 uur per dag op de wc om te poepen. Meestal is er veel ontlasting (eet ook veel) maar soms lukt het na lang proberen niet, komt hij er af en heeft dan meteen weer het gevoel dat hij moet poepen…
Hij heeft al verschillende onderzoeken laten doen bij huisarts en in het ziekenhuis, zonder hulp.
Iemand die dit herkent of raad weet?
Vind het zo lastig voor ‘m…

1 like

Oh wat rot zeg! Mijn man heeft colitis ulcerosa, die aandrang kan daar wel bijhoren. Maar dat is te onderzoeken met bloed- en ontlastingsonderzoek en/of darmonderzoek dus dat heeft hij dan wss al gehad. Is hij al eens bij een bekkenbodem fysio geweest?

2 likes

Misschien eens naar een bekkenbodemfysio gaan als hij dat nog niet heeft gedaan?

1 like

Misschien eens kijken naar zijn dieet? Klinkt als constipatie en darmen niet helemaal goed functioneren. Een diëtist of eventueel als hij er voor open staat een ayurvedisch arts? Heb zelf veel gehad aan ayurvedisch eten voor mijn spijsvertering.

2 likes

Ligt er aan waar je hem gehad hebt. Als je hem via de huisarts gehad hebt vanwege een wond ofzo dan weet de huisarts het. Als je hem via een D(K)TP-vaccinatie hebt gehad vanwege bijv een vakantie, dan weet de huisarts dat niet.

Misschien kun je wel online inloggen en iets zelf terugzoeken! Zou ook onder medicatiehistorie moeten staan.

2 likes

Jij hebt ook kind(eren) toch? Heb je de 20-weken prik gehaald? Daar zit ook tetanus bij in.

3 likes