Lekker vertroetelen en goed in de gaten houden. En als hij/zij oncomfortabel is een zetpil paracetamol geven.
Altijd vervelend als die kleintjes ziek zijn.
Lekker vertroetelen en goed in de gaten houden. En als hij/zij oncomfortabel is een zetpil paracetamol geven.
Altijd vervelend als die kleintjes ziek zijn.
Ja ik zou inderdaad niet alleen afgaan op koorts om een zetpil te geven. Als hij huilerig is zou ik het ook doen. Zeker voor de nacht!
Je hebt ook Tussikind van Vsm. Meningen zijn erover verdeeld maar je kan het eens opzoeken @Cam
Inmiddels 39.2, beetje spugen en zetpil, hij wilt/kan overdag niet goed slapen dus hoop dat hij straks nog een beetje oké de nacht in gaat…
Alles zit nog in groen/oranje, maar mijn hoofd is vuurrood
Is ook niet leuk als je kind ziek is! Als kinderen ziek zijn is drinken het belangrijkste, dus met spugen en koorts zou ik proberen om wat vaker een paar slokjes water aan te bieden. Maar zo lang kind nog huilt met tranen, minstens 2 plasluiers per dag heeft en nog de helft van normaal drinkt zijn er op zich geen alarmsignalen. En ik trek bij koorts altijd een wollen romper en broekje aan voor de temperatuurregulatie (en een wat dunnere slaapzak). Beterschap voor je kindje!
Dankje, dit helpt
Een baby van 4 maanden zou ik geen water geven bij koorts. Als je borstvoeding geeft gewoon vaker aanleggen. Over flesvoeding kan ik niet adviseren want weet ik te weinig van af.
Er staat ook 9 maanden, geen 4
Oh dit herken ik ook zo erg van mijn eerste.
De eerste keren koorts is zo spannend. Uiteindelijk kijk ik nu naar inderdaad: drinkt het nog, plast het nog, kreunt het niet.
Gewoon mooi een spiegel paracetamol ( zetpil) opbouwen, niet te warm aankleden. En vooral niet elke keer temperaturen. Ik wilde het ook bij elke verschoning wel doen en maakte mijzelf er helemaal gek mee. Toen met mijzelf afgesproken gewoon alleen in de ochtend en de avond.
Ik merkte dat de temperatuur ‘s avonds altijd opliep en in de ochtend lager was. En dan maakte ik mij weer zorgen dat het in de avond toch weer hoger was. Was allemaal normaal.
Dat linkje van dat koorts boekje hierboven vond ik zo’n verademing om te hebben, super duidelijk en gaf echt een richtlijn.
Beterschap!
Ik wandel de komende tijd heel veel, 25 km per dag voor +4 maanden. Nu vier weken bezig en eet veganistisch/vegetarisch. Sinds twee dagen ben ik plotseling direct na het inspannen misselijk, licht in mijn hoofd, slap voelen in mijn spieren en ervaar ik brain fog. Na een tijdje trekt dat langzaam weg. We houden vandaag een rustdag en eten we veel vers, maar zelfs na 1,5 km lopen kreeg ik het weer. Een paar dagen geleden werd ik ook wakker met enorme rugpijn en de rest van de dag waren mijn spieren verkrampt waardoor ik nauwelijks kon lopen…
Ik heb zelf het idee dat ik een tekort aan iets heb, maar ik weet niet waar deze symptomen op zouden kunnen duiden. Magnesium? Eiwit? IJzer? Of misschien gewoon te weinig rust? Als dit blijft gebeuren ga ik uiteraard een dokter opzoeken, maar wellicht is hier iemand expert op het gebied van tekorten
Ja, misschien is een lage bloedsuikerspiegel een oorzaak. We eten en drinken veel, had het gister bijvoorbeeld meteen na het ontbijt. Tegelijkertijd is dit best heftig voor mijn lichaam, onder andere vanwege de temperatuur (het is hier 27 graden)
Hormonen kunnen ook meespelen, ik heb net mijn ovulatie gehad en merk sowieso dat mijn cyclus even moet wennen aan deze plotselinge inspanning.
Dit lijken exact de foto’s die ik destijds van onze dochter had gemaakt! Zelfde leeftijd ook… en toen bleek het inderdaad eczeem te zijn. Succes!
Ik herken dit ook, ik wandel niet zoveel maar eet wel vegetarisch en heb dit met periodes na bijv. een work-out. Bij mij is het ook niet altijd zo, maar af en toe een periode. Ik vermoed dat het mijn bloeddruk is (ik eet ook altijd goed en bijv. een reep eten hielp bij mij niet). Ik heb nu altijd zoute dropjes in mijn sporttas zitten, dat helpt wel een beetje. Ik zit ook altijd laag in mijn ijzer en dat helpt ook niet mee denk ik, dus dat zou je sowieso wel eens kunnen laten checken!
Ik heb dit misselijk/flauw voelen altijd als ik pindakaas/noten eet sochtends en me daarna inspan. Ik zou even variëren qua voedsel en misschien juist niet te zwaar ontbijten. IJzer en magnesium checke zou ook verstandig kunnen zijn
Ja, het is lastig om iets te meten omdat ik ver van huis ben en rondreis. Eventueel de dokter eens bezoeken is misschien wel verstandig.
En dat van die zoute dropjes is een goeie, heeft me als tiener ook geholpen. Even checken of ze die hier verkopen. En ijzer en magnesium pillen proberen en niet te zwaar ontbijten.
Thanks voor de tips!
Ik herken die klachten van slap/licht in je hoofd/brain fog ook en bij mij maakt het echt uit of ik voldoende volkoren producten eet, dus langzame koolhydraten. Zal (dus?) misschien ook met bloedsuikerspiegel te maken hebben, dat weet ik niet precies. Maar als ik op vakantie bijvoorbeeld ineens alleen wit brood en witte pasta ofzo eet dan heb ik vaak dat ik ineens flauw word. En ik denk dat als je zoveel beweegt het inderdaad belangrijk is voldoende eiwitten te eten om je lichaam genoeg bouwstoffen te geven om te herstellen.
Koorts steeg snel en borstkastje trok beetje in, dus we mogen/gaan toch even langs de huisartsenpost
Ik herken dit van ijzertekort bij mezelf. Heb je ook snel verzuurde benen? Dat is vaak mijn eerste symptoom.
Beterschap! Hoop dat alles oké is daar. Altijd spannend, en een enorme verantwoordelijkheid die je hebt als ouder over zo’n ukje wat nog niets kan vertellen.
Voor nu is alles oké gelukkig! Longen klinken schoon en koorts moet komende dagen gaan zakken, zo niet kan ik mijn eigen huisarts dinsdag bellen. Vind het idd echt spannend met zo’n kleintje… maar deze controle gaf weer vertrouwen!
Ja, het is lastig te zeggen of het door het vele bewegen komt of eventueel ijzertekort. Maar ik ga zeker eens wat dingen proberen om te kijken of het minder wordt.
Gisteravond na de rustdag was ik super misselijk en opgeblazen, dus ben er nog niet gerust op.