Het grote medische vragen-topic #4

Oké thanks! dat wist ik niet dat die plekken anders waren!

2 likes

Bij de huisarts viel dit inderdaad mee, maar ik heb 'm ook onder echogeleiding in het ziekenhuis gehad en die was vele malen pijnlijker.

1 like

Nou, dat zijn wisselende recensies dus over zo’n injectie.

Ik ga duimen dat een tweede ronde pilletjes helpt.

Ik wilde je niet bang maken, sorry. En uiteindelijk is alleen de prik zelf vervelend en waarschijnlijk heb je nu ook hele nare pijnklachten want slijmbeursontsteking in je heup is kut. (Hij is bij mij chronisch geworden). Dus 1 pijnlijke prik die wel kan helpen is vergeleken bij de pijn die je hebt echt te overzien!

3 likes

Wat een ellende. Bij mij is het verward met bekkenklachten dus ik loop hier ook al heel lang mee… Wat ellendig dat het bij jou chronisch is. Het is inderdaad heel naar!

En geen zorgen trouwens, ik wilde graag een eerlijk verhaal horen, dus ook dat van jouw!

1 like

Meestal komt een slijmbeursontsteking uiteindelijk ook door foutieve spierspanning in je bekken-bil-gebied. Staat eigenlijk nooit op zichzelf.

Voelt echt als een gebed zonder eind dit gedoe met m’n heup en bekken… En merk van bekkenfysio echt weinig verschil…

3 likes

Mijn neefje heeft waterpokken en ik heb dat nooit gehad (of zonder symptomen, maar dan zou ik eerst een bloedtest moeten doen) nu gaan we op 2e kerstdag alleen een drankje bij mijn zus doen en ze zegt dat er al korstjes op komen. Nu vraag ik me af of met wat afstand nemen het risico heel klein is dat ik het krijg?

Mijn zus werd best wel boos dat ik hier overna moet denken :frowning:

1 like

Waterpokken zijn erg besmettelijk.

1 like

Het is nog dik 4 dagen, als het nu al aan het indrogen is dan is het dan echt niet meer besmettelijk. Daarbij is het vocht in de blaasjes besmettelijk, dus als je er met je handen vanaf blijft kun je besmetting sowieso voorkomen. En dáárbij: er zijn echt nauwelijks volwassenen zonder antistoffen.

2 likes

Je moet er uiteindelijk zelf een keus in maken, maar hier wat informatie, uitgaande van allemaal gewoon gezonde mensen:

• waterpokken zijn erg besmettelijk, maar de besmettelijkheid is over als er korstjes op de blaasjes zitten, en dat is in principe maximaal 7 dagen nadat de eerste blaasjes gekomen zijn
  • van de volwassenen die zegt geen waterpokken gehad te hebben, heeft toch 43-75% antistoffen, dus blijkbaar wordt het veel vergeten
  • als je directe familieleden (zoals je zus) wel waterpokken heeft gehad toen jij >6mnd oud was, is de kans nog groter dat jij het ook toch gehad hebt
  • het virus is besmettelijk via de lucht, dus alleen ‘niet knuffelen’ is niet genoeg
6 likes

Thanks!! Ik kan mij wel herinneren dat ik met een vriendinnetje heb gespeeld die waterpokken had en dat ik het niet kreeg. Dus waarschijnlijk heb ik dan wel gewoon antistoffen.

1 like

Zou dit risico zelf echt niet nemen voor een drankje

5 likes

Ik heb op mijn 15e waterpokken gehad en dat was echt geen pretje. Ik zou het risico zelf niet nemen eerlijk gezegd.

4 likes

Er heerst echt een kerstvloek op mij want ben elk jaar ziek. Echt gezeik. Dit jaar ging het goed tót nu want voel nu keelpijn opkomen en ben echt zo chagrijnig. Iemand dé tip? Voel me verder nog oke!

2 likes

Twee paracetamol en naar bed.

5 likes

Trachitol om de keelpijn te verzachten

4 likes

Vanaf morgen beginnen met citrosan drinken!

2 likes

Ik heb dus nog nooit citrosan op. Werkt dit echt/beter dan paracetamol?

Nou om te beginnen ben ik een hele slechter paracetamol slikker. Ik ging altijd super overdreven kokhalzen tot op het punt dat ik geen paracetamol meer in nam. Citrosan vind ik daadwerkelijk lekker! Ik durf dus over het daadwerkelijke effect niet veel te zeggen, maar doordat je het ook met kokend water dringt vind ik het ook prettig aan de keel.
Er zit ook vitamine C in, ik wil heel graag geloven dat dit ook wat doet, maar eigenlijk weet ik zelf wel beter haha