Ik wil niet als die persoon klinken, maar als je elk jaar rond kerst ziek bent, zou het dan kunnen dat je die weken ervoor te druk bent en te weinig rust neemt? Het winterseizoen is vrij intens met weinig zonlicht, kou en veel binnen zitten (=grotere kans op ziektekiemen). Het vraagt om rust, maar veel mensen halen juist het onderste uit de kan met de feestdagen. Bovendien moet er vaak veel gewerkt worden om alles voor de feestdagen af te maken.
Vorig jaar was ik echt elke maand vanaf oktober tot maart een keer verkouden, grieperig, corona, etc. Achteraf legde ik super veel druk op mezelf met werk en sinds ik dat drastisch heb verminderd (I know, niet voor iedereen haalbaar), ben ik slechts 1x verkouden geweest! Pijnstillers en zo stillen de pijn zoals het woord al suggereert, maar het maskeert vooral het signaal dat je lichaam geeft. Kan je natuurlijk alsnog nemen om het jezelf wat makkelijker te maken :). Nogmaals, wil niet irritant overkomen, maar dit inzicht heeft mij dit jaar geholpen!
Hoe dan ook vervelend het steeds te hebben met kerst en hoop dat het mee valt dit jaar!