Het grote medische vragen-topic #4

Ik heb dit ook gehad, kreeg uiteindelijk zelfs een oorontsteking. Ik heb een speciale neusspray van de huisarts gekregen om mn buis van Eustachius weer open te krijgen en dat heeft geholpen

2 likes

Als je dovig bent door de verkoudheid heeft uitspuiten geen zin. Ik had laatst vocht in mn oor door een verkoudheid (en ging naar de huisarts voor uitspuiten, omdat ik dacht dat het aan oorsmeer lag). Huisarts gaf aan dat dit vanzelf moest overgaan en dat was ook zo. Enige wat het kon versnellen was mn neus goed vrijhouden.
Heeft helaas wel paar weken geduurd.

6 likes

Bah, wat vervelend dit, vooral ook het wachten en de onzekerheid. Gelukkig kun je toch vrij snel terecht en bedenk dat het vaker niet dan wel een serieus iets is. Sterkte!

5 likes

Hopelijk snel goed nieuws in het nieuwe jaar dan :crossed_fingers:t2:

2 likes

Ik wacht al sinds 13 december op de uitslag van een uitstrijkje via de huisarts (naar plaatselijke ziekenhuis gestuurd voor onderzoek) hoe lang duurt dit onderzoek doorgaans? Ben bang dat ze het kwijt zijn ofzoiets.

1 like

Ik zou normaal een week ongeveer zeggen, maar van een ziekenhuis hier in de buurt weet ik dat ze inmiddels 10+ dagen achterlopen, dus dan wordt het al 3 weken.

1 like

Bij mij duurt dat altijd 3 weken oid

2 likes

Bij mij duurde het eerder deze maand ook ruim twee weken (terwijl ik de vorige keer na een week de uitslag was)

3 likes

Ik moet vaak 3 weken wachten na een uitstrijkje. Maar misschien staat er al wel een lab uitslag online in je dossier?

2 likes

Duurt bij ons soms ook lang, omdat ze volgens mij de HPV-bepaling maar eens in de zoveel tijd draaien ofzo.

Edit: dus je kan net pech of net geluk hebben.

3 likes

Dank allemaal, wacht het af.

Ik heb last van krentenbaard gehad en de plek waar het heeft gezeten is nog steeds heel rood. Heeft iemand enig idee hoe snel dat zou moeten wegtrekken? Of is dat iets waar de huisarts nog een keer naar moet kijken?

Vervelend! De kinderen hebben hier afgelopen zomer veel last gehad van krentenbaard en toen bleven wij dat nog wel een paar weken goed zien! Maar trok uiteindelijk allemaal weg.

6 likes

Mijn oudste had krentenbaard begin oktober en je ziet nog steeds dat dit stuk huid lichtroze is, het wordt wel steeds beter en de verwachting is dat dit ook wel beter wordt/ weggaat.
Het gaat hierbij wel om de huid op de hand, volgens mij is huid in het gezicht altijd wel wat ā€˜vergevingsgezinder’ aangaande littekens.

3 likes

Ik heb al paar dagen flinke pijnaanvallen in mijn flanken. Ben ik ergens wel gewend (endometriose) maar niet zo lang en vaak achter mekaar. Nu lig ik net op de bank en er voelt in mijn buik alsof er aan de rechterkant iets in de weg zat. Een beetje alsof er een baby rechts in mijn buik zat en onder mijn ribben. Paar keer gaan verzitten maar het rare gevoel bleef. Dus ik voel en mijn hele rechterkant voelt keihard. Mijn vriend voelt het ook. Dus vanaf mijn rib tot mijn zij is gewoon 1 grote harde knobbel ofzo. Ik heb geen idee wat het is maar het voelt echt onwijs irritant alsof er iets in de weg zit. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het nu even kan verlichten evt? Heb al naproxen op.

1 like

Je nier? Een niersteen? Ik heb zelf (weer) last van nierstuwing nu in mijn zwangerschap en dat geeft enorm veel pijn in je flank, alles lijkt daar dan ook te verkrampen.

Ja twijfel ik een beetje over idd. Maar zou niet weten waarom dan mijn hele buik aan de voorkant zo hard is…

Ik ben laatst gediagnosticeerd met schildklierproblemen en de dokter zei dat het waarschijnlijk de ziekte van Hashimoto is :smiling_face_with_tear: Nu slik ik al een week ongeveer levothyroxine en soms heb ik echt momenten dat ik me heel eng voel en hartkloppingen krijg en niet duidelijk meer kan denken/praten. Ik had de dokter ervoor gebeld omdat ik het echt heel eng vond en dacht dat mijn dosis misschien te hoog was, maar die zei dat het erbij hoort. ik vroeg me af of er meer mensen zijn die Levothyroxine moeten slikken en of deze klachten er idd bij horen in het beginstadium, of moet ik toch nog maar iets van me laten horen bij de dokter? Ook vroeg ik me af of er meer meiden zijn die misschien hierdoor last hadden van haaruitval en of levothyroxine daar uiteindelijk mee geholpen heeft. Ik probeer hoopvol te blijven maar weet het soms gewoon niet meer, want anders ga ik maar een pruik kopen denk ik :sweat_smile:

2 likes

Mijn moeder slikt al heel lang schildkliermedicatie (ruim 30 jaar) en moest een aantal jaar geleden overstappen op een ander merk. Zij heeft toen ook een tijdje flink last gehad van hartkloppingen, maar dat ging uiteindelijk vanzelf over. Wel erg vervelend, sterkte!

6 likes

Dank je wel voor je reactie! Wat was de reden dat ze moest overstappen? Ik heb idd wat gelezen over de verschillende types levothyroxine, maar ik zie door de bomen het bos niet meer soms wanneer ik alles zit re researchen. Er komt best wel veel bij kijken bij dat medicijn. Gelukkig heeft je moeder er geen last meer van! Misschien moet ik het idd nog even volhouden, maar het voelt telkens alsof er iets mis is waardoor ik ga panikeren.