Het grote medische vragen-topic #4

Jup… helaas

2 likes

@Cam Mijn zoon heeft dit ook al twee keer in zijn leven gehad, vaak inderdaad zeker 2-3 nachten achter elkaar. Hier hielp de douche - stoom en met een kussen iets hoger leggen goed. Het is echt heel naar en je ziet de paniek in hun ogen ook.
Beterschap!

2 likes

Heftig! @Uprooted

We zijn lekker een stuk gaan wandelen voor frisse lucht en zullen vanavond ook even stomen.

Hier is de tip overigens om vooral naar buiten te gaan! Dus ik denk dat het heel goed is dat je even een frisse neus hebt gehaald.

Veel sterkte en liefs, het is een heel naar gezicht zo’n aanval!

1 like

Kijk uit met stomen in de badkamer. Deden wij ook op advies. Maar kregen erna te horen van een andere arts dat het ook averechts kan werken. Bij ons hielp het idd niet, en waren we gelukkig instinctief al er mee gestopt.

2 likes

We hebben een goeie nacht gehad! Alleen een flinke huilbui en een uurtje bij ons in bed, ben zo trots op ‘m 🥹🙏 zelf nog steeds geen oog dicht gedaan door de spanning maar dat is allemaal prima

3 likes

Ah heel vervelend om te zien bij je kindje. Ons zoontje had het een tijdje geleden ook en bij hem bleef het bij 1 aanval.

1 like

Fijn! Hopelijk kan je vandaag ergens een beetje uitrusten. :hugs:

2 likes

Ik heb sinds een week opeens heel veel last van brandend maagzuur. Ook een drukkend en benauwd gevoel achter mijn borst en erg opgeblazen qua darmen. Ik heb heel hard nagedacht maar kan echt niks herleiden qua voeding. Eet altijd min of meer hetzelfde en heb daar niets in veranderd. Iemand misschien tips of een idee wat de oorzaak kan zijn?

Stress kan een oorzaak zijn. Ik krijg er zelf ook last van als ik ziek ben geweest en flink heb moeten hoesten. Of heb je misschien pijnmedicatie gebruikt zonder maagbeschermer?

3 likes

Ik heb hier de afgelopen jaren ook meerdere keren last van gehad en de oorzaken waren uiteenlopend: stress/angst, slechte houding, een periode waarin ik wat vaker alcohol dronk, bepaald eten wat het triggerde. Ik ben erachter gekomen dat het veroorzaakt kan worden door van alles en nog wat :sweat_smile:

3 likes

Weet iemand hoe je een maagzweer krijgt? Kan dat ook van veel drugs en/of alcohol komen?

2 likes

Hebben jullie wel eens een krakend oor? Ik heb dit nog nooit gehad en ik vind het fascinerend (en irritant). Mijn linkeroor kraakt als ik mijn hoofd beweeg, als ik slik, als ik aan mn oorlel trek. Het klinkt echt als een snaarinstrument :joy:
Is dit gewoon oorsmeer of iets? En is er iets wat ik kan doen?

2 likes

Ik heb dat wel eens, dan voelt het alsof er water in mijn oor zit. Op een gegeven moment is het dan ineens weg

2 likes

Ja, ik heb dat ook wel eens, is volgens mij inderdaad oorsmeer en gaat meestal vanzelf over.

3 likes

Zijn er meer mensen die hun geur en smaak kwijt zijn na deze verkoudheid from hell? Ik heb al 1,5 week geen reuk en smaak. Enkel de smaken op je tong kan ik onderscheiden, zoet/zout/zuur/pittig, de rest proef ik niks :sob: en kan ik iets doen om het sneller terug te krijgen?

2 likes

Ja ik nadat ik griep heb gehad begin februari. Ruik nu nog steeds niet alles, alleen echt sterke geuren ruik ik. Smaak is gelukkig wel terug.
Toen met corona zeiden ze dat vitaminepillen slikken zou helpen maar weet niet of dat echt zo is :joy:

2 likes

Omg nou dan mag ik wel geduld hebben. Ik vind het zó stom (en ja, dit is een first world problem dat snap ik), vooral dat ik niks proef vind ik sad haha.
En dat ik niet ruik of ik eventueel stink vind ik echt heel irritant.

1 like

Een tijdje terug vond ik dat mijn oogwit wat geel keek. Mijn partner zag het ook maar heb het gewoon gelaten. Vandaag tijdens werk merkte een collega het opeens op. Ze vond mijn oogwit vrij geel. Ze heeft er toen een foto van gemaakt. Vinden jullie dit ook? Of zien wij dingen die er niet zijn? Maak me opeens best zorgen…

1 like

Geelzucht?

2 likes