Ohh een sprankje hoop! Duimen dat t bij mij straks ook zo van de ene op de andere dag voorbij is. Dank je wel!
Heb je de info op thuisarts Ik heb diarree | Thuisarts.nl gelezen? Dan krijg je een beter idee wat normaal is en wanneer je aan de bel moet trekken.
Ik ben blijkbaar allergisch voor fashion tape en heb nu blaasjes. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Ik ben momenteel niet in Nederland. Mijn outfit was wel 1 grote slay maar is het niet waard.
Allergie pil slikken zal ik mee beginnen.
We zijn een beetje ten einde raad op dit moment, misschien dat er meer mensen mee willen denkenā¦
Mijn vriend heeft ontzettend rode en geĆÆrriteerde ogen al sinds maart en het lijkt door mij te komen.
We hebben elkaar in februari leren en sindsdien is het mis.
Hele rode ogen beiderzijds, maar als ik hem vraag, heeft hij vooral last van rechts die ontzettend zit te tranen en echt pijn doet.
Een tijdje aangekeken, chlamydia gehad, behandeld met systemische antibiotica natuurlijk.
Toen naar de HA voor die ogen en een kweek daar kwam geen bacteriƫle verwekker uit.
Toen is hij twee weken op vakantie geweest met vrienden waar hij nergens last van had en nu is hij weer terug en zijn de ogen ook weer erger dan ooit.
Hij draagt lenzen en die verergeren alles natuurlijk wel, maar nu gebruikt hij weer vaker zijn bril en dat moest hij toen ook al doen.
Zijn hooikoorts is al lang onder controle. Bij klachten slikt hij antihistaminepilletjes die geen effect lijken te hebben op zijn ogen. Bovendien zijn er geen andere allergische klachten (neus of huidklachten)
Kan hij allergisch zijn voor mij? Zijn er andere opties?
Alsjeblieft alle hulp is welkom nuā¦
Oh wat een bijzonder verhaal, heb je huisdieren, bepaald wasmiddel of wasverzachter, parfum gechekt? Vast wel⦠Naja kan van alles zijn natuurlijk, waar een reactie op kan komen. Sterkte in ieder geval, kan me voorstellen dat het echt vervelend is.
Is er iets veranderd op werk/thuis qua airco of ventilatie?
Fijn deze reacties!
Werk is eigenlijk niks veranderd. Thuis is bij hem echt een ransboel, maar daar heeft hij nooit klachten van ondervonden. Ook daar zijn behalve mijn aanwezigheid geen veranderingen geweest.
Hij wast zelf met pods en ik met wasmiddel/wasverzachtercombi, maar ik slaap naakt en het lijkt ās ochtends net zo erg. Misschien is dat wel een optie?
De pijnklachten worden wel erger gedurende de dag, maar dat komt denk ik door zijn lenzen.
We hebben beide geen huisdieren of contact met huisdieren.
Ik draag parfum (veel verschillende), maar hij ook, en geen effect als ik een dagje geen draag.
Shampoo gebruik ik misschien twee keer per week? Hij gebruikt geen⦠zou kunnen dan?
Heeft hij al eens een allergietest gedaan?
Zit hij ook veel aan zijn ogen? Misschien dat handzeep of iets anders wat hij veel aanraakt irriteert. Je kunt proberen of ander wasmiddel of andere shampoo verschil maakt inderdaad
Vroeger als zeer allergisch kind met bezorgde ouders- eieren en noten kwam daar uit.
Dat mijdt hij nu nog steeds, maar soms krijgt hij wel bestandsdelen van ei binnen en dat lijkt goed te gaan.
Iemand ervaring met verrekte of afgescheurde binnenste kniebanden? Vast wel. Ik ben met de fiets gevallen vandaag en nu heb ik een hele grote blauwe plek onder mn knie en het is behoorlijk dik. Buigen en strekken doet pijn maar kan wel gewoon en ik kan er wel op staan. Knie voelt beetje wiebelig. Kans dat de banden gescheurd zijn? Of verrekt? Of moet de blauwe plek dan echt op je knie zitten en niet eronder
Hoe gaat het nu met je?
Is hij ook al bij een oogarts geweest? Doet me een beetje denken aan de eerste symptomen van toen ik zelf een herpesinfectie had in mijn oog, dat kunnen ze direct zien met een spleetlamp op UV stand.
Niet met kniebanden, wel met enkelband. Huisarts vertelde me dat als er niet meteen, maar na 24 uur of meer een bloed uitstorting komt, dat er dan een scheur(tje) zit.
Wellicht even met de huisartsenpost bellen morgen? Je kan altijd even telefonisch consult doen toch?
Heeft hij niet gewoon beide ogen ontstoken? Zijn zijn ogen gevoelig voor licht en ziet hij in het donker lichtbronnen ook anders dan eerst? Ik zou eens beginnen met een tijdje geen lenzen dragen. Dus gewoon echt paar weken niet.
Ik heb vorig jaar zomer beide ogen ontstoken gehad en mijn zicht is er blijvend slechter van geworden. Dat begon ook met in t begin rode ogen en beetje gevoelig maar doordat ik lenzen bleef dragen werd t maar niet beter en op een gegeven moment kon ik helemaal geen licht meer verdragen en zag ik nog maar 30% met mn ene oog en ben ik zelfs in t ziekenhuis bij een oogarts geweest. Ik dacht dus eerst ook dat t hooikoorts ofzo was dus daardoor heb ik er ook weken mee rondgelopen totdat het te erg werd
Wel een stuk beter! Gister nog maar een keer diarree gehad dus hopelijk is het vandaag echt klaar.
Ik dacht me dinsdag ook al wat beter te voelen en was toen naar een vriendin gaan wandelen, maar had halverwege al geappt dat ze alvast de deur moet open doen omdat ik niet wist of ik het zou redden Gelukkig echt op het nippertje, zat al helemaal te zweten
Knie uit de kom gehad, dat doet echt verschrikkelijk veel pijn, en durf je niet meer op te staan (voelt te instabiel). Met scheuren heb ik geen ervaring. Bloeduitstortingen kunnen altijd zakken dus lijkt mij dat de locatie niet veel zegt?
Je knie zal hoe dan ook een flinke optater gehad hebben. Zou gewoon langs de huisarts hoppen.
Letterlijk
Kan om 09:15 bij de huisarts terecht