Het grote medische vragen-topic #4

Het helpt wel, omdat de slijmvliezen slinken.

Ja ik ben helaas bekend met de werking :clown_face: #1yearsober

4 likes

Ik bedoelde voor de aambeien. Hopelijk daar niet teveel ervaring mee :cry:

1 like

Nee heb gelukkig nog nooit bij mn anus hoeven sprayen :star_struck:

1 like

Hopelijk is het voor de anus minder verslavend!

11 likes

@SuperCoolePinda ben je nog naar de huisarts geweest met je enkel?

1 like

Ja ik ben geweest maar ik vloog dinsdag naar Sziget en er was geen fotomogelijkheid meer voor die tijd. Dus heb afgesproken dat als ik er daarna nog steeds last van heb dat ik daarna een foto zou laten maken en ook gezegd dat ik hier krukken ging halen. Dus die kan ik pakken wanneer ik ze nodig heb. Krijg op de vliegvelden gewoon volledige ondersteuning. Dus zat lekker in zo’n caddy en speciale bus en zo en hoef niet eens de trap naar het vliegtuig op.

Edit: Ik slaap zelf in een Air BnB maar vrienden op de camping. Dus die krukken liggen daar in de tent tot ik ze nodig heb of bij de EHBO. Maar lig dus in een normaal bed en kan mijn voet in de avond gewoon hoog leggen en zo.

3 likes

Even om op aambeien terug te komen: wie heeft er ervaring met curanol en theranal en wat is je ervaring ermee? Ik smeer nu met theranal, en in principe ben ik tevreden maar alles wat beter werkt is natuurlijk welkom!

En weet iemand hoelang het ongeveer duurt voor je een beetje gaat merken dat de aambei wegtrekt?

1 like

Vanwege een prikaccident op werk moet ik een pep-kuur van 4 weken slikken. Iemand hier ervaring mee?

ja, wat wil je weten? Ik had er geen last van

1 like

Ik ga stuuuk dat je elk uur ff met je neusspray je anus moet sprayen :joy:

3 likes

Vroeg me inderdaad af of je veel last had van de beschreven bijwerkingen zoals buikpijn en misselijkheid

Niet echt nee, in het begin van de kuur was er wel wat misselijkheid maar dat trok weg na een paar dagen. Diarree kan ik net echt iets over zeggen omdat ik sowieso darmproblemen heb. Ik denk dat je meer ‘last’ gaat hebben omdat je gestresst gaat zijn in afwachting van je onderzoek na 4 weken.

Ik kwijl de laatste tijd veel in mn slaap, sorry dit klinkt echt goor maar ik kan het niet anders omschrijven. Als ik google vind ik wel wat dingen, het meeste dat je met je mond open slaapt. Maar dit doe ik dus niet? En hoezo ineens nu elke nacht, in het verleden wel vaker gehad maar zeker niet elke nacht. Heeft iemand misschien een ander idee waar dit aan kan liggen?

Met open mond slapen lijkt mij de enige optie tot kwijlen in je slaap eerlijk gezegd

3 likes

Mij ook, maar heb mn vriend wel gevraagd en die heeft zelfs foto’s gemaakt maar misschien dat ik hem dan heel iets open heb. Maar dit gebeurd ineens elke nacht ik voel me dan ook vies.

2 likes

Is dit een gewone buikgriep? Ik zit nu op dag 4 en heb niet hoeven braken, maar mn ontlasting is net water. Als ik wat eet, gaat mn maag meteen borrelen en 5 min later zit ik weer op de wc. Merk hier ook geen verbetering in.

Ja helaas wel. Heb je al ors of sportdrank op?

2 likes

Ja, heb ik! Dacht dat braken er ook echt bij hoort en maakte me een beetje zorgen over dat er geen verbetering in zit. Hoe lang duurt zoiets als er geen braken bij komt kijken? Via google lees ik hele uiteenlopende dingen, maar misschien is dat ook lastig in te schatten.

Ik werd in april op woensdag ziek en zondagavond had ik nog diarree en maandag voelde ik me helemaal beter. Dus dat was 5 dagen. Maar toen had ik het volgens mij ook hier gevraagd en kwam er ook uit dat het ook langer kon duren omdat diarree lang aan kan houden. Hopelijk gaat het snel beter! Buikgriep is echt zo naar.

1 like