Ik heb met fases veel last van eczeem, vooral in mijn gezicht. Ik ben hiervoor al vaker bij een dermatoloog geweest, maar de oorzaak is tot nu toe niet gevonden. Nu heb ik momenteel ook alweer een week of 8 eczeem rond mijn ogen en mond en niks lijkt nu echt te helpen. Ik had een redelijk sterke hormoonzalf maar de huisarts dacht dat ik daar te heftig op reageerde dus nu heb ik weer een type 1 zalf sinds woensdag en lijkt het weer zo enorm op te laaien. Ook heb ik een tijdje Elidel gesmeerd, en dat houdt de boel wel stabiel maar het gaat niet weg.
De eczeem is nu zo erg dat het vooral rond mijn ogen echt pijn doet en er vocht onder zit waardoor mijn huid dik is. Het liefst zou ik nu weer Elidel gaan smeren omdat dat de boel in elk geval niet verergerd, maar die zalf mag niet met hormoonzalf gecombineerd worden. Hoe lang zou ik moeten wachten voor de hormoonzalf is uitgewerkt en ik de Elidel kan smeren?
Uiteraard bel ik maandag de huisarts weer, maar ik heb er zo’n last van dat ik me echt ff hopeloos voel.