Het grote medische vragen-topic

Ik denk meer het kraakbeen als ik zo voel? Het is namelijk niet per se 1 rib die zeer doet maar een gebied.

Ah oke, heb je er een klap ofzo tegenaan gehad of was het er plotseling?

Ik heb een auto-ongeluk gehad en ben daarbij 1,5 keer over de kop geslagen, waardoor ik dus op de kop in de gordel hing toen we tot stilstand kwamen. Ik denk dus dat de gordel de klap heeft veroorzaakt. Er zijn foto’s gemaakt vlak na het ongeluk, maar het is nu bijna 2 weken geleden en het doet nog steeds heel veel pijn… vandaar mijn zorgen.

Klinkt als zwemmerseczeem en heb ik ook altijd als t warm is. Tip is om je voeten goed af te drogen na het douchen, ook tussen je tenen

1 like

Ah oke… Hopelijk is het dan ‘gewoon’ gekneusd, want dat kan ook best wel een tijd aanhouden volgens mij…

1 like

Ik had nog even wat op Google gezocht en denk inderdaad dat het gekneusd is als ik het zo lees. Maar zouden ze daar in het ziekenhuis niet iets over gezegd moeten hebben? Op dat moment zelf voelde ik echt helemaal geen pijn omdat ik stijf stond van de adrenaline/shock.

Geen bolussen ( dus porties) geven maar continue voeding over de pomp. Is bij ons vaak de oplossing.
Eten mag ze niet ivm slikproblemen?

Edit: sorry erg late reactie op je vraag. Hopeljk is je moeder aan de betere hand!

Ja lijkt me wel, maar misschien omdat je zelf toen geen pijn had? Geen idee…
Als het aanhoudt, kun je misschien zoeken op syndroom van Tietze. Dat heb ik ook en 1 van de mogelijke oorzaken is een ongeval.

ik heb ook tietze. bij mij helpt laten tapen door een fysio/ergo super goed! (behalve dat ik allergisch ben voor de lijm van de tape waardoor ik dan dagen met vreselijk jeuk in de vorm van de tape zit :joy: )

Ah thanks voor de tip!

1 like

Ah ik had gehoopt op beter nieuws!
Suiker is vaker ontregeld na een CVA, en haar hele voedingschema is aangepast dus wel verklaarbaar.
Blaasontsteking: heeft ze een katheter? Zo niet dan zouden ze kunnen.bladderen na mictie om te zien of er urine achterblijft in de blaas. Dat kan ook zorgen voor infectie.

In welke regio ligt ze? Ik werk ook in een revalidatiecentrum, veel met cva-patienten gedaan. Pb mag ook en reageren hoeft niet natuurlijk!

Jeetje wat heftig! Ik heb dit helaas ook meegemaakt.
Maar het lijkt me dan dus echt gekneusd. Daar kunnen ze weinig aan doen.
Gekneusde ribben hebben bij mij 6 weken geduurd. Zeker na twee weken doet het nog erg pijn.
Uiteindelijk merk je dat het langzaam weg gaat maar alleen nog opspeelt bij niezen of erg hard lachen.

Pijnstillers nemen. Wellicht kan je huisarts je helpen met iets sterkers als paracetamol niet voldoende is.

Sterkte!! Ook met verwerken

Welke middelen werken nu goed tegen hooikoortsklachten? Ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Van de HA heb ik Cetirizine en Desloratadine voorgeschreven gekregen, maar ik word daar erg vermoeid van en heb niet het idee dat het bij mij werkt. Het werkt bij mij alleen tegen mijn insectenbeet-allergie. Verder hoor ik dat Prevalin geldklopperij schijnt te zijn (?).

klachten

Geïrriteerde ogen, dikke rode ogen bij het wakker worden (duurt een paar uur voordat het verminderd is), zwaar gevoel in mijn hoofd, eerste paar uur van de dag hoofdpijn, vermoeid gevoel, verstopte neus, niezen, pijnlijk gevoel in het gezicht. Het zijn volgens mij standaardklachten voor hooikoorts en er valt mee te leven, maar leuk is anders.

Mijn lactose-intolerantie is momenteel veel heftiger dan het ooit was. Gevolg veel last van mijn darmen en diarree.

Wie heeft er een goede tip om mijn darmvlokken weer op te bouwen?
Werken probiotica hierbij? (naast natuurlijk geen lactose eten)

Ik bewapen me altijd met idd cetirizine (vind de hooikoortsklachten zelf vermoeiender dan die tabletjes haha), oogdruppels en neusspray. Ik vind de hooikoorts oogdruppels van A Vogel fijn: heel makkelijk om in je ogen te druppelen en niet zo’n dikke vloeistof als de oogdruppels die ik steeds van de huisarts voorgeschreven kreeg. Verder haal ik neusspray wel altijd via de huisarts. Misschien kun je ook nog eens vragen naar een vervanger voor cetirizine? Ik weet niet of er iets bestaat waarbij vermoeidheid geen bijwerking is, maar het valt te proberen.
Verder houd ik 's ochtends vaak een paar minuten een koel washandje tegen m’n ogen om dat vermoeide en geïrriteerde gevoel te verminderen maar dat is natuurlijk niet echt een middel om de hooikoorts zelf te verminderen.

Welke dosis cetirizine gebruik je? Ik gebruik het ook, maar word er niet per se moe van. Misschien ben je gebaat bij een iets lagere hoeveelheid? :slight_smile: Je kan de cetirizine trouwens ook voor het slapengaan nemen, het werkt wel 24 uur maar dan heb je minder last van die typische “eerste paar uur” klachten.

Wat vervelend dat jij dit ook gehad hebt!

Ik gebruik inderdaad paracetamol nu en dat helpt gelukkig wel redelijk :slight_smile: moet gewoon niet meer lachen, want dan verga ik nog van de pijn.

1 like

Wanneer gaan jullie naar de huisarts bij keelpijn? Ik vind het ook zowat om te gaan bij dingen die vanzelf overgaan. Heb er een kleine week last van en vooral aan de recheterkant (er zit ook een witte plek rechts in mijn keel) en oorpijn aan de rechterkant.

Zodra ik witte puntjes in mn keel zie, want heb van mijn moeder geleerd dat het dan kan wijzen op een ontsteking dus wil dan wel antibiotica.

1 like

En @Rozevarken bedankt voor jullie reacties! Ik kijk het denk ik nog een paar dagen aan, mocht het begin volgende week nog niet over zijn, dan ga ik langs de dokter.

1 like