Ik heb dit soms ook! Heb je dan ook nog even blijft (maar iets minder heftige pijn)? Heb soms zelfs dat ik er niet meer recht van kan lopen een uurtje nadat ik op sta
@Madam-Mikmak ik kan je geen PB sturen geloof ik, maar ik zou je nog vertellen of en wanneer ik de Xolair injecties zou krijgen, en het is eindelijk er doorheen, 2 mei de eerste keer.
Heb ondertussen nog onverminderd last van jeuk en bulten en vooral veel heftige zwellingen in m’n gezicht dus hoop echt dat de injecties gaan helpen.
Hoe is het bij jou?
Ik heb sinds een tijdje vaak opgezwollen knieën die onprettig aanvoelen en ik word er een beetje gek van. Wat kan dit zijn?
Details
Het lijkt dan alsof er een extra laag vet/vocht over mijn knieschijf heen zit, dat zich ook boven en onder de knieschijf uitstrekt. Op de plekken waar het opgezwollen is, is het ook een stuk roder. Het voelt op die plek strak en gespannen, en ook heel warm. Ook jeukt het. Het voelt wat onprettig om mijn been te buiten. Eerst gebeurde het sporadisch, maar sinds een paar dagen komt het zo in de middag op en gaat het niet meer weg tot de volgende dag. Na het douchen is het erger.
Verder:
- Als ik de knie indruk, zie ik mijn witte vingerafdrukken erin verschijnen en wordt benadrukt hoe rood het is, maar de afdruk blijft er niet ‘in reliëf in staan’.
- Het is geen overbelasting want ik fiets 2x per dag 20-30 minuten op normale snelheid en loop verder maar een beetje rond in de stad en op mijn werk.
- Ik heb mijn knieën niet gestoten of bezeerd
Oh wat goed!! Ik hoop zo dat het je gaat helpen!
Gewoon via je huisarts?
Ik duim knetterhard voor je
Mijn route is even 180 graden de andere kant op gegaan. Ik loop van hot naar her in het ziekenhuis en ga nu waarschijnlijk naar het AMC omdat ik wellicht een zeldzame genetische afwijking heb. En daardoor koper in mijn lijf opstapel. Dat tast je organen aan en je huid is ook een orgaan!
Dus ik heb uiteindelijk ook goede hoop.
Maar houd me nog steeds op de hoogte want anders ga ik er ook eens voor.
Ja inderdaad! Met jouw geheugen is niets mes
Zo gek idee dat ik zo blij kan zijn met een ziekte?!
Ging het afgelopen jaar steeds slechter en werd steeds banger dat ik al minder zou kunnen.
En dan is er een neuroloog die dit wil uitsluiten. Maar dan blijken de waarden toch te hoog en zit er ook wat in mijn oog.
Dat het straks niet erger word hoop ik zo op!!
Nee, via de dermatoloog in het ziekenhuis. Elke 4 weken twee injecties voor 6 maanden en daarna proberen af te bouwen.
Ben op dit moment ook weer een wandelende vlek dus ik hoop dat je duimen helpt!
Oh jeetje das ook niet niks! Heb je daardoor ook andere klachten of vooral de netelroos?
Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen!
En ik zal je af en toe op de hoogte houden van de prikken.
Ja de pijn is ongeveer 45 minuten heel heftig (dat ik er ook wakker van word 's nachts - en dat is vooral zo vervelend want het breekt echt de nacht zo - en daarna ongeveer 25 minuten afnemende pijn en dan is het weer weg.
Vervelend dat je het herkent, toevallig nog tips voor iets meer comfort?
@Krabsalade
Bedankt voor je antwoord! Ik heb even op Google gekeken en daar staat wel dat een ovulatiebloeding gepaard gaat ook met daadwerkelijk bloedverlies (buiten de menstruatie om dus) maar het kan dus ook zijn dat het bloed gewoon in de buik blijft? Want daar heb ik verder helemaal 0 last van.
Ja pijnstillers neem ik nu wel eens maar omdat het ook relatief kortdurende pijn is vind ik het zonde om daarvoor pcm te slikken
Ik heb waslijst aan klachten… ik heb 8 jaar geleden de diagnose fibromyalgie gekregen. Maar ze hebben dus toch niet ver genoeg gezocht. Nu kwam ik uiteindelijk bij de neuroloog vanwege trillen, tintelingen, moeite met slikken niet op woorden komen en dan de moeiheid en pijn dat ik al jaren had en dus mijn huid.
Ik heb precies hetzelfde gehad en ben er uiteindelijk voor bij de gyn beland. Hier bleek 1 eierstok niet zo heel veel meer te doen, de ander werkte top. De gyn legde uit dat het een soort ‘groeipijn’ van de eierstok is, vlak voordat het ei daadwerkelijk springt. Bij de een duurt de pijn een uurtje, bij de ander twee dagen. Enige oplossing is idd de eisprong onderdrukken dmv hormonen. Ik weet hoe ontzettend pijnlijk het kan zijn, echt niet te doen
Dankje voor je reactie. Vervelend hè? Ik zal me nog verder gaan inlezen in slijmbeursontstekingen. Ik had het al voorbij zien komen, maar ik dacht dat het op mij niet van toepassing zou zijn omdat het aan beide knieën symmetrisch is en ik me niet kan bedenken op welke manier ik mijn knieën geblesseerd zou hebben.
Ik voel me een n00b, maar ik doe zelf nooit iets met een HAP en vraag me af wanneer het oké is om naar de HAP te gaan. Ik ben behoorlijk benauwd door hooikoorts klachten, met uitschieters dat ik geen volle zinnen kan praten zonder tussendoor adem te moeten halen. Ik zou er graag inhalatiemedicatie voor willen, maar ik weet niet of ik hiermee naar de HAP kan/mag? De huisarts is ook pas dinsdag weer open en dan kan ik ook pas bellen voor een afspraak, maar ik ben natuurlijk ook geen spoed patiënt.
Iemand die me meer kan vertellen? Ik weet dat ik de HAP ook kan bellen zodat zij een inschatting kunnen maken, maar ik voel me al stom genoeg ;p
Zou toch gewoon de HAP bellen en kijken wat hun zeggen. Ik ben zelf van mening als jij denkt dat je nu een dokter moet zien dat je dan gewoon even moet bellen. Heb vaak genoeg met ze aan de telefoon gezeten de laatste paar jaar dus voel je niet dom/stom alsjeblieft! Ze zijn er om je te helpen/advies te geven.
Ik heb daar ook een tijd last van gehad, en ben toen bij de fysio behandeld. Was wel stress gerelateerd bij mij.
Mss kan je aan iemand vragen foto’s te nemen van je lichaam? Als je dan twijfelt of er een verandert, kan je hiermee vergelijken.
Twee weken geleden zijn er röntgenfoto’s van mijn ribben gemaakt en daaruit kwam dat ik niks gebroken had maar ik heb nog steeds zoveel pijn… Ik lig nu op m’n rug in bed maar zelfs met ademen heb ik er last van. Ik vraag me alleen af of het nut heeft nog naar de huisarts te gaan hiermee want het lijkt me dat gebroken botten wel uitgesloten zijn? Het voelt echt ontzettend beurs, een scherpe/stekende pijn. Is er iets anders wat ik hier tegen kan nemen?
Heeeeeeel lang verhaal in het kort.
Ik heb jaren aan agorafobie/paniekstoornis geleden en het gaat nu al een tijdje goed.
Nu wil ik dat mij angst voor de angst mij niet meer in de weg staat en graag naar het buitenland op vakantie.
Maar hoe kan ik onderscheid maken tussen een paniekaanval of dat er echt wat met mijn hart aan de hand is?
Ik vond het volgende op internet. https://www.libelle.nl/lekker-in-je-vel/gezondheid/verschil-hartaanval-paniekaanval/ misschien heb je er wat aan.
Wat mijn huisarts zelf zei is dat je bij een paniekaanval je hartslag, ademhaling en pijn etc. weer onder controle kan krijgen door op je ademhaling zelf te letten etc. Bij een hartaanval gaat dat niet gaf hij aan.
Kun je ook voetschimmel hebben zonder dat het jeukt ofzo? Ik heb hele droge schilferige plekken op mijn voeten (vooral bovenop mijn tenen en ertussen) en vraag me echt af wat het is en ik heb geen ervaring verder met voetschimmel. Het ziet er ook best vies uit.
Zit de pijn in je ribben of meer in het kraakbeen tussen je ribben?